Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanımının yapılması, tanışma.
|
Definition of course concept & introduction |
2) |
Erken Dönem Video: Tarihi Şekillendirmek
Ulus Baker, Video Üzerine
Ali Akay, Levent Çalıkoğlu, Emre Zeytinoğlu, Video Art Üzerine Bir Tartışma
|
Nam Juin Paik- Charlotte Moorman performs with Paik’s Tv Cello https://www.youtube.com/watch?v=-9lnbIGHzUM
Video Tape Study No:3 http://www.ubu.com/film/paik_video3.html
Bruce Nauman- Bouncing in the Corner no:2 http://www.ubu.com/film/nauman_bouncing2.html
Peter Campus- Three Transitions https://www.youtube.com/watch?v=Ar99AfOJ2o8
|
3) |
Televize Bir Deneyim olarak Video
Stuart Marshall, Video: Teknoloji ve Uygulama
Jane Feuer, Canlı Yayın Kavramı: İdeoloji olarak Ontoloji
David Ross, Gerçek ya da Sonuç: Amerikan Televizyonu ve Video Sanatı
|
Nam Juin Paik- Buddah https://www.youtube.com/watch?v=8s6imG7UJ1Q
Selling of New York https://www.youtube.com/watch?v=MeAT1Hy5zhw
Steina Vasulka- Switch! Monitor! Drift! (1976) http://www.ubu.com/film/vasulka_switch.html
Dana Birnbaum- Technology/ Transformation: Wonder Woman (1978- 79) http://www.ubu.com/film/birnbaum_technology.html
|
4) |
Video Beden, Kavramsal Beden
Rosalind Krauss, Video: Narsisizmin Estetiği
Emre Zeytinoğlu, Video Sanatı: Nereden Nereye? http://www.artfulliving.com.tr/sanat/video-sanati-nereden-nereye-i-266
|
Video Beden, Kavramsal Beden
Rosalind Krauss, Video: Narsisizmin Estetiği
Emre Zeytinoğlu, Video Sanatı: Nereden Nereye? http://www.artfulliving.com.tr/sanat/video-sanati-nereden-nereye-i-266
|
5) |
Kadınların Videosu: Feminizm, Performans
Ebru Yetişkin, Bir Armağan Sanatı Olarak Video: Ulus Baker’in Notlarıyla Video Sanatı
Siona Wilson, Abstract Transmissions: Other Trajectories for Feminist Video
Julia Lesage, Fragmented Women’s Consciousness in Feminist Experimental Autobiographical Video
|
Gösterimler:
Martha Rosler- Semiotics of the Kitchen (1975) http://www.ubu.com/film/rosler_semiotics.html
Yoko Ono- Cut Piece (1964) https://www.youtube.com/watch?v=lYJ3dPwa2tI
Mona Hatoum- Measures of Distance (1988) https://www.youtube.com/watch?v=PQGnFbzszrg
Shrin Neshat- Turbulent (1998) https://www.youtube.com/watch?v=VCAssCuOGls
Marina Abramovic- Balcan Erotic Epic (2006) http://www.ubu.com/film/abramovic_balkan.html
|
6) |
Vize Sınavı |
Mid-term Exam |
7) |
Mekan ve Video
Michael Newman, Moving Image in the Gallery Space Since The 1990s
Video Installation Art: The Body, the Image and the Space- in- Between
Mehmet Emin Kahraman& İsmail İsmail Erim Gülaçtı, Video Sanatında Sergileme Sorunu ve Çözüm Arayışı
Bruce Nauman, Video Corridor
Dan Graham
Steve McQueen
Douglas Gordon
|
Location and Video
Michael Newman, Moving Image in the Gallery Space Since The 1990s
Video Installation Art: The Body, the Image and the Space- in- Between
Mehmet Emin Kahraman& İsmail İsmail Erim Gülaçtı, "Video Sanatında Sergileme Sorunu ve Çözüm Arayışı"
Bruce Nauman, Video Corridor
Dan Graham
Steve McQueen
Douglas Gordon |
8) |
Video Aktivizim
Patricia Mellencamp, Video and the Counterculture
Tale of the Tape: Radical Software
Roy Armes, Toplumsal Düzen
Maureen Turim, Videonun Kültürel Mantığı
Alper Şen, Video Teknolojisi ve Video Aktivizim http://artikisler.net/video-teknolojisi-ve-video-aktivizm/
|
http://artikisler.net/
http://www.btselem.org/video
|
9) |
Video Etnografi
Nermin Saybaşılı, Kültür Oyun Alanında
Ursula Biemann, The Video Essay in the Digital Age
Performing Borders: The Transnational Video
|
Trinh T.Min- Ha, https://www.youtube.com/watch?v=LYgDJVwEo9c
Harun Farocki, https://www.youtube.com/watch?v=-TvLdK_srHk
|
10) |
Yeni Anlatılar, Denemeler
Maureen Turim, Video Sanatı: Bir Gelecek Kuramı
Ferhat Satıcı, Video Sanatı ve Üçüncü Uzam
Dissoulution of the Frame: Immersion and Participation in Video Installations
|
William Kentridge, https://www.youtube.com/watch?v=oBZYd-InWnM
Mathew Barney, https://www.youtube.com/watch?v=s1hpicwniLs
Christian Marclay, https://www.youtube.com/watch?v=qKHmj83VC78
Bill Viola, https://www.youtube.com/watch?v=qKHmj83VC78
|
11) |
Türkiye’de Video Sanatı
Gülsün Karamustafa
Hatice Güleryüz
Ali Kazma
Kutluğ Ataman
|
Video Art in Türkiye
Gülsün Karamustafa
Hatice Güleryüz
Ali Kazma
Kutluğ Ataman |
12) |
Türkiye’de Video Sanatı
Ergin Çavuşoğlu
Fikret Atay
Şener Özmen
|
Video Art in Türkiye
Ergin Çavuşoğlu
Fikret Atay
Şener Özmen |
13) |
Final Sınavı |
Final Exam |
14) |
Final Değerlendirmesi |
Final Evaluation |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
3 |
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
5 |
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
4 |
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
4 |
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
4 |
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
5 |