Dersin Amacı: |
Blog kelimesi İngilizce ‘weblog’ yani ‘web günlüğü’ sözcüğünden türemiştir. Bloglar, bir konu hakkında fikir sahibi bir kimsenin günlük olarak yazı yazabildiği, fikirlerini paylaştığı bir ortamlardır. Bu dersin amacı, öğrencilere blog web sitesi tasarımını öğreterek kendi bloglarını oluşturabilme bilgi ve becerisi kazandırmayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: |
Blog oluşturma, blog yazarlığı, blog altyapıları, WordPress, Blogger, blog yönetim paneli ve blog ayarları, alan adı, gatget kullanımı, blog Sayfa Yönetimi, blog yayın ayaları ve SEO, Blog Tag ve kategorileri, blog içerik üretimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Blog oluşturmaya, blog içeriği üretmeye, blog sayfa yönetimine dair temel bilgilere sahip olma; blog altyapıları, blog tag ve kategorileri ve SEO kavramlarını açıklayabilme.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Blogger, Wordpress gibi platformları kullanarak blog oluşturabilme, hedef kitleye yönelik doğru ve yaratıcı blog içeriği yaratabilme, blog tag ve kategorileri doğru kullanıp etkin ve etkileşimli blog yönetimi yürütebilme.
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Toplumsal sorumluluk bilinci ile blog ve içerik oluşturarak sosyal sorunları ele alan, vatandaşları eğiten ve bilgilendiren yayınlar üretebilme.
|
Öğrenme Yetkinliği |
1) Blog oluşturma ve yönetmeye dair temel bilgi ve kazanımları, iletişimin diğer disiplinlerine aktarabilme. Yeni medya ve iletişim disiplinin alanyazınını blogging perspektifinde değerlendirebilme.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Blog ve içerik üretimi alanında yürütülen araştırma ve çalışmalarda verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) Kişisel amaç ve ihtiyaçlara yönelik olarak bağımsız bir blog oluşturabilme, yaratıcı içerik üreterek blog etkileşimi yüksek ve görünür kılabilme. Blog yayıncılığında, sayfa yönetimi, yaratıcı içerik üretimi, görsel tasarım gibi farklı disiplinlerde sorumluluk alabilme.
|
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma – Derse Genel Bakış. |
. |
2) |
Blog Nedir ? Amaçları –kullanım alanları – çeşitleri. |
. |
3) |
Blog Oluşturma: Blog Konusu – Blog İsmi Belirleme. Blog markasını konumlandırma. |
. |
4) |
Blog Oluşturma: Blog Altyapısı/Platform belirleme (Wordpress, Blogger vs.) |
. |
5) |
Blog Oluşturma: Alan Adı, hosting ve domain |
. |
6) |
Blog Yönetme: Blog yönetim Paneli ve Blog Ayarları. |
. |
7) |
Vize Sınavı. |
None |
8) |
Blog Sayfa Yönetimi: Blog tasarımı ve gatget kullanımı. |
. |
9) |
Blog Sayfa Yönetimi: Blog yayın ayarları ve SEO. |
. |
10) |
Blog Sayfa Yönetimi: Tag ve kategorileri kullanımı. |
. |
11) |
Blog İçeriği Üretimi: Hedef kitle tanımlama, uygun ton ve dili bulma. |
. |
12) |
Blog İçeriği Üretimi: Yaratıcı İçerik üretimi ve Bloğa içerik girme. |
. |
13) |
Örnek Uygulama. |
. |
14) |
Örnek Uygulama. |
. |
15) |
final sınavı |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
|
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
|
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
|
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
|
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
|