Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Syllabus’ın incelenmesi
Dersin akışı ve zorunlulukları hakkında bilgi verilmesi
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
2) |
• İletişim kavramının tanımlanması.
• İletişimin temel amacının açıklanması.
• İletişimin toplumsallığının ele alınması.
• Farklı toplumsal katmanlarda gerçekleştirilen bir etkinlik olarak iletişimin tanımlanması.
• İletişim eyleminin sınıflandırılması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
3) |
• Canlı yaşamın önkoşulu olarak iletişimin ele alınması.
• Duygusal dil-önerme dili ayrımının açıklanması.
• Simgesel düşünce ve dili belirleyen özelliklerin değerlendirilmesi.
• Düşünce, bilinç, kültürel yaşam, öğrenme ve iletişim arasındaki ilişkilerin açıklanması.
• İletişimin Evriminin tartışılması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
4) |
• İletişim ve kültürel sistemler arasındaki ilişkinin açıklanması.
• İletişimin işlevlerinin tanımlanması.
• İletişimin toplumsal işlevlerinin açıklanması.
• Bireylerarası iletişimden toplumsal iletişime geçişin açıklanması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
5) |
• Süreç kavramının tanımlanması.
• İletişimin bir süreç olarak açıklanması.
• İletişim sürecinin temel öğelerinin açıklanması. |
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
6) |
• Kültür, algılama ve anlamlandırma ile dil arasındaki ilişkinin açıklanması.
• Yineleme ve artık bilgi kavramlarının tanımlanması.
• Dillerin kökeni ve değişiminin değerlendirilmesi.
• Manipülasyon kavramının ele alınması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
7) |
• Yazının temellerinin açıklanması.
• Yazının doğuşunun anlatılması.
• Yazının evrimi ve yayılması ile alfabenin ortaya çıkmasının açıklanması.
• Basılı yazının ortaya çıkışının anlatılması.
• Yazının toplumsal-kültürel etkilerinin ele alınması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
8) |
• Kültür, algılama ve anlamlandırma ile dil arasındaki ilişkinin açıklanması.
• Yineleme ve artık bilgi kavramlarının tanımlanması. |
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
9) |
• Hedef ve alıcı arasındaki farklılıkların yaratacağı sorunların açıklanması.
• Rol ve statü ilişkilerinin tanımındaki ayrımlardan doğan sorunların açıklanması.
• İletilerin düzenlemesindeki ilkelerin açıklanması.
• İleti içeriğinin bozulmasının anlatılması.
• Savunucu iletişim ve empati kavramlarının tanımlanması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
10) |
• Temel iletişim modelinin açıklanması.
• Tek yönlü iletişimin ve çift yönlü iletişimin değerlendirilmesi.
• Feed-back (geri bildirim) kavramının tanımlanması.
• Gürültü, kodlama, kanal ve ortam kavramının açıklanması ve örneklenmesi.
• Ortak referans çerçevesi kavramının tanımlanması. |
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
11) |
• Vücut hareketlerinin açıklanması.
• Baş bölgesi, mimikler ve bakışın açıklanması.
• Gözler ve göz bebeklerini etkisinin anlatılması.
• Jestler, el ve kol hareketlerinin açıklanması.
• Gözde, duruş ve ayakların hareketlerinin anlatılması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
12) |
• Özel alan ve çok yakın ilişkilerin açıklanması.
• Kişisel alan ve yakın ilişkilerin açıklanması.
• Sosyal alan veya akın çevre ilişkilerinin açıklanması.
• Genel alan ve çevre ile ilişkilerin açıklanması.
• Tokalaşma ve el sıkışmanın dokunsal iletişim biçimleri olarak değerlendirilmesi.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
12) |
• Özel alan ve çok yakın ilişkilerin açıklanması.
• Kişisel alan ve yakın ilişkilerin açıklanması.
• Sosyal alan veya akın çevre ilişkilerinin açıklanması.
• Genel alan ve çevre ile ilişkilerin açıklanması.
• Tokalaşma ve el sıkışmanın dokunsal iletişim biçimleri olarak değerlendirilmesi.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
13) |
• Yalan ve beden dili arasındaki ilişkinin açıklanması.
• Yalan esanasında dikkat çeken beden dili sinyallerinin sıralanması.
• Yüze dokunma, sahte gülümseme, gözlerdeki değişimler ve bakışların yönü konularının açıklanması.
• Tereddüt, bedenin duruşu, ayağın yere vurulması, bacakların duruşu konularının açıklanması.
• Kolların ve bacakların kavuşturulması, yüzdeki değişimler, yüz kızarması konularının anlatılması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
14) |
• Konudan uzaklaşma, huzursuzluk, kozmetik düzeltmeler ve tutarsızlık işaretlerini anlatılması.
• Ses tonundaki değişim, hızlı konuşma, sorulara cevap verme süresi, terleme ve yutkunma konularının anlatılması.
• Dudakları ıslatma, aşırı dostça yaklaşım, göz ovuşturma konularının değerlendirilmesi.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
15) |
• Final sınavının gerçekleştirilmesi. |
Veri yok |
16) |
Dönem sonu |
Dönem sonu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
|
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|