Otomotiv Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HRE321 | ||||||||
Ders İsmi: | Halkla İlişkiler Atölyesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DENİZ AKÇAY BALCI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi DENİZ AKÇAY BALCI Dr.Öğr.Üyesi FATMA YONCA TUNÇ Doç. Dr. ZEYNEP GENEL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı halkla ilişkiler projelerini bir atölye ortamında incelemek ve uygulamaktır. Öğrenciler bir ajansın çalışma sistemiyle, bir kurumsal halkla ilişkiler departmanının talepleri doğrultusunda PR projelerinin nasıl hayata geçirileceğini uygulama yaparak öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği: | İletişimin iki alt grubu Halkla İlişkiler ve Reklam; Sunumlar, İnteraktif vaka değerlendirmeleri; Mevcut modellerin incelenmesi; Örnek projelerin ele alınıp incelenmesi; Farklı sektörlerdeki uygulamaların incelenmesi; Farklı medyalardaki yansımalarla birlikte, PR uygulamalarının reklam uygulamalarından ayrıştırılması; Farklı alanlarda yapılan PR çalışmalarının farkını belirleyici çalışmalar; Bütçe çalışması yaparken ele alınacak konuların ayrıntılı fiyatlandırılması; Üzerinde çalışılan PR projesinin ölçümleme ve değerlendirme aşamalarından sonra raporlama işlemlerinin tanımlanması; Ödevler üzerinde yapılan sunumlar ve düzeltmeler; Tüm bir dönem yapılan çalışmaları gözden geçirilmesi ve çalışmaların hatırlanması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Dersin tanımı. • Öğrencilerin reklam ve PR arasındaki farkı ayrıştırıcı çalışma uygulamaları | Soruların cevaplandırılması. Araştırma yapılması |
2) | • PR projesinin ana hatları ve bu projenin kurumun itibarına ve pazarlamasına destekleri. • Nelerin PR projesi, nelerin olamayacağının öğrenilmesi. • Örnek vakalar üzerinde konuşularak konuların tartışılması | Konuyla ilgili araştırma yapmak |
3) | • Bir PR projesinde şirketlerin ya da birimlerin halkla ilişkiler departmanlarına düşen görevlerin ne olduğunun konuşulması. | Piyasa araştırması |
4) | • Sivil toplum kuruluşu, özel sektör ve akademik birimlerin PR projelerindeki iş bölümü ve birbirlerine olan destekleri | Belirlenen ödevlerin hazırlanıp getirilmesi. |
5) | • Bir PR ajansının organik yapısı ve bu yapı içerisinde PR projesini ele almak için geliştirdikleri işbirlikleri | Araştırma ve ödev için materyal toplama |
6) | • VİZE SINAVLARI | Grup çalışmaları ve ödevlere devam edilmesi |
7) | • PR projelerindeki sürdürülebilirlik özellikleri • PR projelerinde basın ile olan ilişkiler | Sınıf içi çalışma için materyal toplanması |
8) | • Sosyal medya, klasik görsel ve yazılı basın etkileri • PR projeleri gerçekleştirilirken reklam birimleri ve ajanslardan alınan destekler | Araştırma ve final ödevi için çalışmalara devam etmek. |
9) | • Kamu kuruluşlarında geliştirilen PR projeleri ile özel sektörde geliştirilenler arasındaki belirgin farklılıklar | Araştırma ve final ödevi için çalışmalara devam etmek. |
10) | • Bir PR projesinin bütçelemesiyle ilgili çalışmalar, ayrıntılar | Araştırma, okuma ve ödevin hazırlanmasına devam. |
11) | • PR projesinin ölçümlenmesi ve değerlendirilmesi. | Ödevlerin taslaklarının tamamlanması ve üzerinden geçilmesi. |
12) | PR projesinin ölçümlenmesi ve değerlendirilmesi. | Konuyla ilgili referans kitaplarının incelenmesinin sürdürülmesi |
13) | • Hazırlanan PR projelerinin sunumu ve ödevlerin teslim edilmesi | Geri bildirimler doğrultusunda ödevlerin yeniden ele alınması ve düzeltilmesi |
14) | • Notların teslim edilmesi | Düzeltmeler ve Final Projelerinin biçimlendirilmesi |
15) | • Final Projeyi almak • Final Sunum • Sınavı değerlendirmek | Dönem sonu |
16) | Dönem sonu | Dönem sonu |
Ders Notları / Kitaplar: | • Halkla İlişkiler Nedir? Beta Yayınları - Filiz BALTA PELTEKOĞLU , 2007 • Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik Rota Yayınları - James E. GRUNİG , 2013 • Medya Abideleri Rota Yayınları - Mark TUNGATE , 2012 • Markalaştırma Stratejinizi Planlamada Doğru Rehber Rota Yay. - Geoffrey RANDALL , 2014 |
Diğer Kaynaklar: | • A'dan Z'ye Pazarlama MediaCat Yayınları - Philip Kothler , 2012 • Fikir Nasıl Bulunur? MediaCat Yayınları - Jack FOSTER , 2011 • Beğenilen Bir Şirket Olmanın Reçetesi Media Cat Kitapları - Salim Kadıbeşegil , Selim Oktar , 2014 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |||||||||||
12) otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
12) | otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 5 |
Ödev | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 51 |