Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kamu yönetimi kavramı ve özellikleri
Demokrası
Yerinden yönetim
Sosyal Devlet
Kavramlarının tartışılması
Ders tanıtımı
Sınav değerlendirme kriterleri
Tanışma
Kaynakların tanıtılması |
Syllabus okunması |
2) |
Halkla İlişkiler Perspektifinden Kamu Kurumlarında Güvenin İnşasıHalkla İlişkiler Perspektifinden Kamu Kurumlarında Güvenin İnşası
"HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDEN GÜVEN KAVRAMI: KATILIMCILIK, ŞEFFAFLIK VE HESAP VEREBİLİRLİK İLKELERİNİN KAMU KURUMLARINA YÖNELİK GÜVENİN OLUŞMASINDAKİ ROLÜ" konulu makale ile Halkla İlişkilerin iki yönlü İletişimi, tanıma, tanıtma ile şeffaflık ve hesap verebilirliğe ilişkin kavramların tartışması bu makalede bulunmaktadır. Böylelikle kamu kurumlarında Halkla İlişkilerin işlevi, demokrası ve katılımcılık ekseninde güvenin inşasına ilişkin temel kavramlar öğrenilebilecektir.KATILIMCILIK, ŞEFFAFLIK VE HESAP VEREBİLİRLİK İLKELERİ
HALKLA İLİŞKİLER MODELLERİ |
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
Ders notlarının okunması |
3) |
Kamu Kurumlarında Halkla İlişkilerin Sosyal Sorumluluk İlkesinin Uygulanması
SOSYAL SORUMLULUK KAVRAMI
SALKLA İLİŞKİLER MODELLERİNDE SOSYAL SORUMLULUK |
"HALKLA İLİŞKİLERDE SOSYAL SORUMLULUK İLKESİ: KAMU KURULUŞLARI YAKLAŞIMI BAKIMINDAN KONYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ" ne ilişkin makalenin okunması
Ders slayt ve örnek olayların derlenmesi
Tartışma soruları hazırlanması |
4) |
• Yerel Yönetimlerin Öneminin içselleştirilmesi
• Yerel yönetimlerde halkla ilişkilerin öneminin anlaşılması
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler uygulamalarının öğrenilmesi
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler sürecinin işleyişinin öğrenilmesi
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkilerin tanıma ve tanıtma araçlarının öğrenilmesi
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkilerin internet uygulamalarının anlaşılması
|
İlgili makalelerin tartışılması |
5) |
KAMU VE ÖZEL SEKTÖRDE HALKLA İLİŞKİLERİN KARŞILAŞTIRILMASI
Halkla ilişkilerin farklılıkları halkla ilişkilerin temel unsurları olan;
• Örgütlenme,
• Amaç,
• Mevzuat,
• Hedef Kitle ve Taraflar,
• Yöntem ve Uygulamalar,
• Finansman,
• Denetim |
İlgili Yayınların okunması
Tartışma Konularına ilişkin soru hazırlama |
6) |
Kamu Yönetiminde Halkla İlişkilerin İşlevleri
1)Tanıma ve 2)Tanıtma |
İlgili yayınların okunması
Tartışma konusu hazırlama |
7) |
Kamusal Alanda İletişim
Gündem Belirleme Kuramı Çerçevesinde Sosyal
Medya Kullanımı |
Gündem belirleme kuramını tekrar okuma ödevi
soru ve cevap hazırlama
uygulamalardan konuyla ilişkili örnek toplama |
8) |
VİZE SINAVI • Yerel Yönetimlerin Öneminin içselleştirilmesi
• Yerel yönetimlerde halkla ilişkilerin öneminin anlaşılması
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler uygulamalarının öğrenilmesi
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler sürecinin işleyişinin öğrenilmesi
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkilerin tanıma ve tanıtma araçlarının öğrenilmesi
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkilerin internet uygulamalarının anlaşılması
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler Planı oluşturmanın öğrenilmesi
|
Ders içeriğinin gözden geçirilmesi
Kaynakların incelenmesi
|
9) |
Sayısal (Dijital) Vatandaşlık
|
soru ve cevap hazırlama
uygulamalardan konu ile ilgili örnek toplama
Dijital (Dijital) Vatandaşlık başvuruları |
10) |
Stratejik İletişim Planı neleri içermelidir;
• İletişim amacının belirlenmesi,
• Planın uygulamada kalacağı süre
• Mevcut durum analizi,
• İş hedefi,
• İletişim hedefi,
• Hedef kitle,
• Sosyal paydaşlar, |
Stratejik plan örneği üzerinde çalışma
Örnek vaka tartışması
Soru cevap |
11) |
Kamu Yönetimi hizmetlerinin halka tanıtılması (bilme tanıma eksikliğinin giderilmesi) araçları
Danışma ve Yönlendirme Masaları
Danışma Telefon hatları
Web sayfalarında bulunacak sekmeler
Sosyal medya da yapılacak açıklamalar
Bilboardlar, afişler
Gazete ilanları
|
Örnek vaka tartışması
Soru cevap
Kamu kurumlarının web sayfaları üzerinden tanıtma faaliyetlerinin incelenmesi |
12) |
Kamu Kurumlarında Halkla İlişkiler Programı Hazırlama ve hazırlık basamakları
Halkla İlişkiler Programları Açısından Önemli Konular
Saydamlık
Teknoloji Kullanımı
Amaçlar
Yöntemler
Denetim
Kontrol
Değerlendirme
|
İlgili yayınların ve halkla ilişkiler kitaplarının okunması |
13) |
Kamu Kurumlarında Basın Büroları ya da Basın ve Halkla İlişkiler Birimleri
Birimlerin yapılanması
Çalışma esasları
Yetkileri
Görev ve sorumlulukları
Yerine getirilen faaliyetler |
İlgili kitap bölümünün okunması |
14) |
*Halkla İlişkilerin Kamu ve özel sektörde örgütlenmedeki yeri ve önemi
*Halkla İlişkiler Birimlerinin kamu ve özel sektörde adları
* Kamu ve Özel kesimde halkla ilişkilerin arasındaki amaç açısından farkları
*Kamu ve Özel kesimde halkla ilişkilerin işleyişinde Mevzuat ve Kuralcılık |
Final projelerinin gözden geçirilmesi |
15) |
*Kamu kurumlarında sosyal medya strateji ve uygulamaları
*Sosyal medya stratejisi oluşturma (iletişim hedeflerini ortaya koymak, süre
ve taktik planlama, hedef kitle tanımı)
• Yönetim organizasyon oluşumunu tamamlamak,
• Siber güvenlik yönetimi (sayfa güvenliği için gerekli bilgi yönetimi)
• Sosyal ağ tercihlerini yapmak (Hangi sosyal medya kanalları kullanılacağına
karar vermek)
• Profil oluşturmak (Kurumsal kimliğe uygun mimaride profil sayfaları inşa
etmek)
• İçerik planı hazırlamak
• İçerikleri hazırlamak |
İlgili ek kaynakların okunması |
16) |
final |
Metin, H., & Altunok, M. (2002). Karşılaştırmalı bir yaklaşımla kamu yönetimi ve özel sektörde halkla ilişkiler. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (3), 79-99. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir. |
|
2) |
Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
3) |
Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir. |
|
4) |
Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir. |
|
5) |
Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır. |
|
6) |
Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır. |
|
7) |
Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
8) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
9) |
Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. |
|
10) |
Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
11) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
12) |
Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır. |
|
13) |
Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir. |
|
14) |
Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir. |
|
15) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. |
|
16) |
Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
17) |
Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. |
|
18) |
Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar |
|
19) |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır. |
|
20) |
Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir, |
|
21) |
Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|