Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Halkla ilişkilerin gelişimi ve beş dönemi |
yok |
2) |
Halkla ilişkilerin ortaya çıkış nedenleri: sosyal, politik, ekonomik ve kültürel faktörler |
yok |
3) |
• Sivil toplum kavramının içselleştirilmesi
• Sivil toplum kavramının tarihsel süreç içinde gelişiminin anlaşılması
• Dünyada sivil toplum algısının değerlendirilmesi
• Türkiye’de sivil toplum algısının değerlendirilmesi
• Sivil toplum ve örgütlenme arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi |
Sivil Toplum Örgütlerinde Halkla İlişkiler
Ayhan Biber
2003, Nobel yayın dağıtım
9789755918846
|
4) |
• Kar amacı gütmeyen kuruluşlar için kriterlerin değerlendirilmesi
• Kar amacı gütmeyen kurululşlar için rekabetin tanımlanması
• Kar amacı gütmeyen kurumların strateji geliştirmedeki politik sorunları
• Kar amacı gütmeyen kuruluşlarda yönetim zayıflığı sorunu
• Kar amacı gütmeyen kuruluşlarda hizmet kalitesi boyutlarının anlatılması
• Kar amacı gütmeyen kuruluşlarda hizmet kalitesinin ölçümünün anlatılması
|
veri yok |
5) |
• Sivil toplum kuruluşlarında pazarlamaya duyulan ihtiyaın anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarının pazarlamanın karakteristik özellikleri
• Sivil toplum kuruluşlarında pazarlama hedeflerinin belirlenmesi
• Sivil toplum kuruluşlarında pazar analizi ve çevresel koşulların değerlendirilmesi
• Sivil toplum kuruluşlarında ürün ve hizmet karmasının değerlendirilmesi
• Sivil toplum kuruluşlarının pazarlama stratejisinin uygulanması sürecinin anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarında pazarlama çalışmalarının değerlendirilmesi sürecinin anlatılması.
|
veri yok |
6) |
VİZE |
Sivil Toplum Örgütlerinde Halkla İlişkiler
Ayhan Biber
2003, Nobel yayın dağıtım
9789755918846
|
7) |
• Sivil toplum kavramının tarihsel gelişm sürecinde değişen anlamlarını açıkla.
• Kar amacı gütmeyen kuruluşları hangi finansal ve idari çeşitlenme içinde gördüğümüzü anlat.
• Gönüllülüğün kar amacı gütmeyen kuruluşlar için önemini anlat.
• Hükümetten bağımsız kuruluşların ne tür hedefleri ve özellikleri olduğunu anlat.
• Bir kuruluşun kart amacı gütmemesinin nasıl bir finansal işleyişe işaret ettiğini açıkla.
|
VERİ YOK |
8) |
• Gönüllülük kavramının anlatılması
• Gönüllülük psikolojisinin anlatılması
• Gönüllü yönetimi konusunun anlatılması
• Gönüllülerle iletişimin planlaması, uygulanması ve değerlendirilmesi
• Gönüllülerin sivil toplum kuruluşlarının kamuyla iletişimi açısından öneminin anlatılması.
|
VERİ YOK |
9) |
• Sivil toplum kuruluşlarında katılımvcı ve katılımcı olmayan iletişimin anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarında kurum içi iletişim mecraları
• Sivil toplum kuruluşlarında kişisel iletişim faaliyetlerinin anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarında dönemlik çalışma planlarının oluşturulmasının iletişime katkısının anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarının kurum içi iletişiminde yeni iletişim teknolojilerinin kullanımının anlatılması
|
VERİ YOK |
10) |
• Üyelik kavramının anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarında üyelerle iletişim yöntemlerinin anlatılması
• Üyelik planlamasının anlatılması
• Üyelerle iletişimin planlaması, uygulanması ve değerlendirilmesi
• Üyelerin sivil toplum kuruluşlarının kamuyla iletişimi açısından öneminin anlatılması.
|
VERİ YOK |
11) |
• Sivil toplum kuruluşları için kaynak geliştirme yollarının anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarının sponsor ve destekçileriyle iletişiminin planlanması
• Sponsor ve destekçilerin sivil toplum kuruluşlarından beklentilerinin anlatılması
|
VERİ YOK |
12) |
• Sivil toplum kuruluşlarında halkla ilişkiler hedeflerinin tanımlaması.
• Sivil toplum kuruluşlarında uygulanan halkla ilişkiler yöntemlerinin anlaşılması.
• Sivil toplum kuruluşlarının halkla ilişkiler stratejisi geliştirmeninin öneminin anlatılması.
• Sivil toplum kuruluşlarında halkla ilişkiler çalışmaları kapsamında örgütlenme ve görev tanımlarının anlatılması
|
VERİ YOK |
13) |
• Sivil toplum kuruluşlarında kampanya planlama sürecinin anlatılması
• Eylem planı hazırlama sürecinin anlatılması
• Fikir oluşturma aşamasının anlatılması
• PEST, SWOT ve BOSS analizinin anlatılması |
VERİ YOK |
14) |
• Kampanya eylem planının bir parçası olarak izleme ve tanıtım
• Kampanya eylem planının bir parçası olarak arşivleme ve tanıtım
• Kampanya eylem planının parçası olarak sosyal nmedyanın kullanımının anlatılması
|
VERİ YOK |
15) |
• Dünyadaki sivil toplum kuruluşlarınn çalışmalarının incelenmesi
• Dünyadaki sivil toplum kuruluşlarınn çalışmalarının değerlendirilmesi
• Türkiye’deki sivil toplum kuruluşlarınn çalışmalarının incelenmesi
• Türkiye’deki sivil toplum kuruluşlarınn çalışmalarının değerlendirilmesi |
VERİ YOK |
16) |
FİNAL |
Sivil Toplum Örgütlerinde Halkla İlişkiler
Ayhan Biber
2003, Nobel yayın dağıtım
9789755918846
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir. |
|
2) |
Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
3) |
Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir. |
|
4) |
Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir. |
|
5) |
Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır. |
|
6) |
Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır. |
|
7) |
Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
8) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
9) |
Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. |
|
10) |
Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
11) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
12) |
Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır. |
|
13) |
Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir. |
|
14) |
Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir. |
|
15) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. |
|
16) |
Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
17) |
Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. |
|
18) |
Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar |
|
19) |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır. |
|
20) |
Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir, |
|
21) |
Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|