Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Yaratıcılık kavramının tanımlanması.
• Yaratıcılıkla ilgili bilimsel araştırmaların açıklanması.
• Yaratıcılığın bileşenlerinin sıralanarak anlatılması.
• Yaratıcılığın aşamalarının sıralanarak açıklanması.
• Yaratıcı sürecin temellerinin anlatılması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması |
2) |
• Yaratıcı kişilik kavramının açıklanması.
• Yaratıcılıkla ilgili genel yanılgıların anlaşılması.
• Başarılı reklamın şartlarının listelenerek tanımlanması.
• Yaratıcı reklam kavramının tanımlanması.
• Yaratıcı reklamın temel özelliklerinin açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
3) |
• Reklamcılıkta kullanılan yaratıcı stratejilerin açıklanması.
• Yaratıcı stratejileri var olan reklamlarla eşleştirilmesi.
• Yaratıcı stratejilerin uygulanmasında kullanılan taktiklerin sıralanarak açıklanması.
• Yaratıcı stratejilerin uygulanmasında kullanılan taktiklerin var olan reklamlarla eşleştirilmesi.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
Ödev: Derste açıklanan her bir strateji için birer adet reklam bulunarak bir sonraki derste sunulmak üzere hazırlanması. |
4) |
• Yaratıcı fikir kavramının açıklanması.
• Yaratıcı fikrin doğuşunun anlatılması ve aşamalarının sıralanması.
• Analiz aşamasının anlatılması.
• Kuluçka aşamasının açıklanması.
• Fikrin bulunması evresinin anlatılması.
• Değerlendirme aşamasının açıklanması.
• Uygulama aşamasının anlatılması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
5) |
• Beyin fırtınası tekniğinin anlatılması.
• Nitelik sıralama tekniğinin anlatılması.
• Sinektik tekniğinin anlatılması.
• Rol yapma tekniğinin anlatılması.
• Özellik listeleme tekniğinin anlatılması.
• Morfolojik sentez tekniğinin anlatılması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
6) |
• Problemin tanımlanması aşamasının açıklanması.
• Problemin algılanması aşamasının açıklanması.
• Problemle yüzleşme aşamasının anlatılması.
• Kuluçka be aydınlanma aşamalarının anlatılması.
• Kavramların oluşturulması ve uygulanması aşamalarının anlatılması.
• Gösterim ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarının anlatılması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
|
7) |
• Metafor kavramnının tanımlanması.
• Reklamda metafor kavramının açıklanması.
• Sözel metafor ve reklamda kullanımın anlatılması.
• Görsel metafor ve reklamda kullanımının açıklanması.
• Görsel metafor türlerinin sıralanarak açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
|
8) |
• Basılı reklam ortamlarının sıralanması.
• Kitle iletişim aracı olan basılı reklam ortamlarının sıralanarak anlatılması.
• Gazete ve dergi için reklam yazımının açıklanması.
• Başlık kavramının örneklerle anlatılması.
• Vaat-yarar başlık; haber başlık ve meraklandırıcı başlık çeşitlerinin detaylandırılması.
• Belirli bir kitleye hitap eden başlık; buyurgan başlık ve soru başlık konularının örneklerle açıklanması.
• Karşılaştırmalı başlık; meydan okuyan başlık; davet başlık konularım-nın örneklerle açıklanması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
9) |
• Gazete ve dergi için reklam yazımının açıklanması.
• Başlık kavramının örneklerle anlatılması.
• Vaat-yarar başlık; haber başlık ve meraklandırıcı başlık çeşitlerinin detaylandırılması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
10) |
• Alt başlık kavramının açıklanması.
• Ana metin kavramının tanımlanması.
• Ana metinde doğrudan satış yaklaşımı ve dolaylı satış yaklaşımının açıklanması.
• Kapanış ve slogan kavramlarının açıklanması.
• Diğer basılı reklam ortamları olan mektup ve broşür-katalog için reklam metni yazımının ele alınması.
• Dönem sonunda tamamlanarak sunulacak metin yazarlığı projesinin açıklanması ve tartışılması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
|
11) |
• Yayın yapan mecralar için reklam yazarlığının tanımlanması.
• Televizyon reklamı türlerinin (hareketsiz-hareketli-bant) açıklanması.
• Televizyon reklamı yapım formatlarının açıklanması.
• Gösterme; örnek olay-sorun çözme; sunucu; sürekli kullanılan oyuncu; tanıklık; öykü; müzikal formatlarının tanımlanması.
• Televizyon reklamı senaryosunun ve yazım aşamalarının ele alınması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
|
12) |
• Story board kavramının örneklerle açıklanması.
• Çekim ölçeğinin tanımlanması.
• Temel çekim ölçekleri ve özelliklerinin ele alınması.
• Kamera bakış açısı konusunun açıklanması.
• Televizyon reklamı yazarken dikkat edilmesi gereken noktaların sıralanması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
13) |
• Radyo için reklam yapımının tanımlanması.
• Radyo reklamı yazarken kullanılan temel formatlar.
• Radyo reklamı yazarken kullanılan yaratıcı yaklaşımların sıralanarak açıklanması.
• Örnek radyo reklamlarının incelenerek değerlendirilmesi.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
14) |
• Dijital medyanın tanımlanması.
• Dijital medyanın pazarlama iletişimi içindeki yerinin açıklanması.
• Dijital medyanın bileşenlerinin sıralanması.
• Dijital medya yazarlığı kavramının tanımlanması.
• Dijital medya için yazarken dikkat edilecek noktaların açıklanması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Dönem sonunda sunulacak proje için ön hazırlıkların tamamlanması |
15) |
• Final sınavı |
Final Sınavı |
16) |
Dönem sonu |
Dönem sonu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi |
|
2) |
Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. |
|
3) |
Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. |
|
4) |
Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi |
|
5) |
2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme |
|
6) |
Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme |
|
7) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
|
8) |
Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
|