Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Kursun tanıtımı.
• Mecraların tanıtımı
• Mecralarda yer alan reklamların listelenmesi
• Reklamların sınıflandırılması
• Pazarlama ve satış yönetimini açıklanması
• Kuramsal konuların tartışılması |
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
2) |
• Reklamın sınıflandırılması ve özelliklerinin açıklanması
• Reklamların yapana göre örneklerle açıklanması
• Reklamların amacına göre örneklerle açıklanması
• Reklamların hedef kitlesine göre örneklerle açıklanması
• Reklamların taşıdığı mesaja göre örneklerle açıklanması
• Reklamların zamana göre örneklerle açıklanması
• Reklamların coğrafi kriterlere göre örneklerle açıklanması
• Bütün reklamların genel bir değerlendirmesi.
|
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması |
3) |
• Mecralarda ele alınan reklam türleri ve özelliklerinin açıklanması
• Basılı reklamların ( gazete, dergi, katalog, broşür, el ilanı, insert) özelliklerinin açıklanması
• Basılı reklamların kendi içindeki önemi üzerine açıklama
• Firmaların basılı reklamlara olan yaklaşımlarındaki farklılıkların açıklanması
• Basılı reklamların avantaj ve dezavantajlarının açıklanması
• Basılı reklamların genel bir değerlendirmesi
|
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
4) |
• Mecralarda ele alınan reklam türleri ve özelliklerinin gözden geçirmek
• Radyo, TV, Sinema reklamların özelliklerinin açıklanması
• Reklamların kendi içindeki özelliklerin firmalar açısından değerlendirilmesi
• Reklamların avantaj ve dezavantajlarının açıklanması
• Firmaların ve tüketicilerin reklamlara olan yaklaşımlarındaki farklılıkların açıklanması
• Reklamların genel bir değerlendirmesini yapmak. |
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
5) |
• Mecralarda ele alınan reklam türleri ve özelliklerinin gözden geçirmek
• Sinema, İnternet, Sosyal medya reklamların özelliklerinin açıklanması
• Reklamların kendi içindeki özelliklerin firmalar açısından değerlendirilmesi
• Reklamların avantaj ve dezavantajlarının açıklanması
• Firmaların ve tüketicilerin reklamlara olan yaklaşımlarındaki farklılıkların açıklanması
• Networking önemi üzerinde durmak
• Reklamların genel bir değerlendirmesini yapmak.
|
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması |
6) |
• Müşteri ve tüketicilerin önemi ve özelliklerinin açıklanması
• Müşteri ve tüketici beklentileri ve satınalma davranışları
• Müşteri tipleri ve özellikleri
• Müşteri segmentasyonu ve önemi
• Firmaların müşterileri beklentilerine göre stratejileri
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması |
7) |
• Satış Yönetimine giriş , temel kavramların açıklanması
• Pazar/ piyasa ilişkisi ve önemi
• Mecralara göre satış organizasyonunun özelliklerinin açıklanması
• Satış dinamiğinin önemi
• Müşteri ilişkileri Yönetimi- CRM |
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
8) |
• Satış ve türlerinin açıklanması
• Hizmet satışında Reklam satışının özellikleri
• Reklam satışının aşamaları I ( planlama – yaklaşım ) açıklanması
• Planlamada- hedeflerin saptanmasının kriterlerinin açıklanması
• Yaklaşımda – randevu alma teknikleri
• Yaklaşımda – müşteri ziyaretinde dikkat edilmesi gereken hususların açıklanması
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
9) |
• Reklam satışının aşamaları II ( bilgi toplama – ihtiyaç onaylatma ) açıklanması
• Bilgi toplamanın önemi ve kriterlerinin açıklanması
• Bilgi toplamada soru sormanın öneminin örnekle belirtilmesi
• İhtiyaç onaylatma da dikkat edilmesi gereken hususların açıklanması
• Karşılaşılabilecek itirazların ele alınması
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
10) |
• Reklam satışının aşamaları III ( sunum yapma- öneri ve fiyatlandırma ) açıklanması
• Sunum yapmanın önemi üzerinde durulacak
• Topladığı bilgilere gore ürün sunumu hazırlama uygulaması yapılacak
• Müşteri ihtiyacına uygun önerilerin açıklanması
• Önerilen hizmetin karşılığında fiyat vermenin önemi açıklanacaktır.
|
Passing through the eye
Advertising research for the final project
To do source scans
Reading and evaluating related parts of resources |
11) |
• Reklam satışının aşamaları IV ( satış kapatma – itirazları karşılama)
• Satış kapatmanın önemi üzerinde durulacak
• Satış kapatma teknikleri ve özellikleri açıklanacaktır.
• İtirazları karşılama teknikleri ve özellikleri üzerinde durulacak
• Satış aşamalarının genel değerlendirilmesi yapılacaktır.
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
12) |
• Reklam satışının aşamaları IV ( satış kapatma – itirazları karşılama)
• Satış kapatmanın önemi üzerinde durulacak
• Satış kapatma teknikleri ve özellikleri açıklanacaktır.
• Iİtirazları karşılama teknikleri ve özellikleri üzerinde durulacak
Satış aşamalarının genel değerlendirilmesi yapılacaktır.
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
13) |
• Reklam satışının aşamaları IV ( satış kapatma – itirazları karşılama)
• Satış kapatmanın önemi üzerinde durulacak
• Satış kapatma teknikleri ve özellikleri açıklanacaktır.
• İtirazları karşılama teknikleri ve özellikleri üzerinde durulacak |
none |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri, bilimsel metodoloji, teori ve modeller çerçevesinde açıklayabilir. |
|
2) |
İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesinde uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. |
|
3) |
Finansal piyasa ve kurumların tarihsel süreç içindeki gelişimini açıklar ve işleyiş mekanizmalarını tanımlar. |
|
4) |
Finans sektörü ile ilgili temel ilke ve düzenlemeleri tanır. |
|
5) |
Kendi girişimini başarıyla kurmak ve geliştirmek üzere girişim fırsatları keşfeder ve yaratır. |
|
6) |
Ulusal ve küresel düzeyde güncel ekonomik sorunları tanır, yorumlar ve tartışır. |
|
7) |
Ekonomi ve finans alanlarındaki gelişmeleri takip etme ve yorumlama, yazılı ve sözlü iletişim kurma konusunda İngilizce yeterliliğine sahip olur. |
|
8) |
Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar. |
|
9) |
Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur. |
|