Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Kursun tanıtımı.
• Mecraların tanıtımı
• Mecralarda yer alan reklamların listelenmesi
• Reklamların sınıflandırılması
• Pazarlama ve satış yönetimini açıklanması
• Kuramsal konuların tartışılması |
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
2) |
• Reklamın sınıflandırılması ve özelliklerinin açıklanması
• Reklamların yapana göre örneklerle açıklanması
• Reklamların amacına göre örneklerle açıklanması
• Reklamların hedef kitlesine göre örneklerle açıklanması
• Reklamların taşıdığı mesaja göre örneklerle açıklanması
• Reklamların zamana göre örneklerle açıklanması
• Reklamların coğrafi kriterlere göre örneklerle açıklanması
• Bütün reklamların genel bir değerlendirmesi.
|
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması |
3) |
• Mecralarda ele alınan reklam türleri ve özelliklerinin açıklanması
• Basılı reklamların ( gazete, dergi, katalog, broşür, el ilanı, insert) özelliklerinin açıklanması
• Basılı reklamların kendi içindeki önemi üzerine açıklama
• Firmaların basılı reklamlara olan yaklaşımlarındaki farklılıkların açıklanması
• Basılı reklamların avantaj ve dezavantajlarının açıklanması
• Basılı reklamların genel bir değerlendirmesi
|
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
4) |
• Mecralarda ele alınan reklam türleri ve özelliklerinin gözden geçirmek
• Radyo, TV, Sinema reklamların özelliklerinin açıklanması
• Reklamların kendi içindeki özelliklerin firmalar açısından değerlendirilmesi
• Reklamların avantaj ve dezavantajlarının açıklanması
• Firmaların ve tüketicilerin reklamlara olan yaklaşımlarındaki farklılıkların açıklanması
• Reklamların genel bir değerlendirmesini yapmak. |
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
5) |
• Mecralarda ele alınan reklam türleri ve özelliklerinin gözden geçirmek
• Sinema, İnternet, Sosyal medya reklamların özelliklerinin açıklanması
• Reklamların kendi içindeki özelliklerin firmalar açısından değerlendirilmesi
• Reklamların avantaj ve dezavantajlarının açıklanması
• Firmaların ve tüketicilerin reklamlara olan yaklaşımlarındaki farklılıkların açıklanması
• Networking önemi üzerinde durmak
• Reklamların genel bir değerlendirmesini yapmak.
|
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması |
6) |
• Müşteri ve tüketicilerin önemi ve özelliklerinin açıklanması
• Müşteri ve tüketici beklentileri ve satınalma davranışları
• Müşteri tipleri ve özellikleri
• Müşteri segmentasyonu ve önemi
• Firmaların müşterileri beklentilerine göre stratejileri
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması |
7) |
• Satış Yönetimine giriş , temel kavramların açıklanması
• Pazar/ piyasa ilişkisi ve önemi
• Mecralara göre satış organizasyonunun özelliklerinin açıklanması
• Satış dinamiğinin önemi
• Müşteri ilişkileri Yönetimi- CRM |
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
8) |
• Satış ve türlerinin açıklanması
• Hizmet satışında Reklam satışının özellikleri
• Reklam satışının aşamaları I ( planlama – yaklaşım ) açıklanması
• Planlamada- hedeflerin saptanmasının kriterlerinin açıklanması
• Yaklaşımda – randevu alma teknikleri
• Yaklaşımda – müşteri ziyaretinde dikkat edilmesi gereken hususların açıklanması
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
9) |
• Reklam satışının aşamaları II ( bilgi toplama – ihtiyaç onaylatma ) açıklanması
• Bilgi toplamanın önemi ve kriterlerinin açıklanması
• Bilgi toplamada soru sormanın öneminin örnekle belirtilmesi
• İhtiyaç onaylatma da dikkat edilmesi gereken hususların açıklanması
• Karşılaşılabilecek itirazların ele alınması
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
10) |
• Reklam satışının aşamaları III ( sunum yapma- öneri ve fiyatlandırma ) açıklanması
• Sunum yapmanın önemi üzerinde durulacak
• Topladığı bilgilere gore ürün sunumu hazırlama uygulaması yapılacak
• Müşteri ihtiyacına uygun önerilerin açıklanması
• Önerilen hizmetin karşılığında fiyat vermenin önemi açıklanacaktır.
|
Passing through the eye
Advertising research for the final project
To do source scans
Reading and evaluating related parts of resources |
11) |
• Reklam satışının aşamaları IV ( satış kapatma – itirazları karşılama)
• Satış kapatmanın önemi üzerinde durulacak
• Satış kapatma teknikleri ve özellikleri açıklanacaktır.
• İtirazları karşılama teknikleri ve özellikleri üzerinde durulacak
• Satış aşamalarının genel değerlendirilmesi yapılacaktır.
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
12) |
• Reklam satışının aşamaları IV ( satış kapatma – itirazları karşılama)
• Satış kapatmanın önemi üzerinde durulacak
• Satış kapatma teknikleri ve özellikleri açıklanacaktır.
• Iİtirazları karşılama teknikleri ve özellikleri üzerinde durulacak
Satış aşamalarının genel değerlendirilmesi yapılacaktır.
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
13) |
• Reklam satışının aşamaları IV ( satış kapatma – itirazları karşılama)
• Satış kapatmanın önemi üzerinde durulacak
• Satış kapatma teknikleri ve özellikleri açıklanacaktır.
• İtirazları karşılama teknikleri ve özellikleri üzerinde durulacak |
none |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir. |
|
2) |
Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
3) |
Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir. |
|
4) |
Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir. |
|
5) |
Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır. |
|
6) |
Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır. |
|
7) |
Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
8) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
9) |
Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. |
|
10) |
Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
11) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
12) |
Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır. |
|
13) |
Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir. |
|
14) |
Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir. |
|
15) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. |
|
16) |
Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
17) |
Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. |
|
18) |
Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar |
|
19) |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır. |
|
20) |
Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir, |
|
21) |
Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|