Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtımı • Kapsamı • Gerekçesi • Önemi • Kural ve Gerekleri |
Koloğlu Orhan; Reklamcılığımızın İlkyüzyılı 1840 - 1940, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2000. |
2) |
Genel Olarak Reklam Tarihi • Kapsam • Sınırlılıklar • Kaynaklar |
Dyer, Gillian; İletişim Olarak Reklamcılık, Çev: M. Nurdan Öncel Taşkıran, BETA Yayınları, 2010. |
3) |
Baskı Öncesi Dönem: Çeşitli işaretleme, tellallık gibi temel reklam biçimlerinin ortaya çıkışı ve gelişimi. |
Dyer, Gillian; İletişim Olarak Reklamcılık, Çev: M. Nurdan Öncel Taşkıran, BETA Yayınları, 2010. |
4) |
Erken Baskı Dönemi (15. yy–18.yy): Matbaa makinesinin icadıyla ortaya çıkan afiş, poster, el ilanı gibi çeşitli basılı reklam teknikleri ile birlikte gazete ve dergi reklamcılığının gelişim süreci ve etkileri . |
Dyer, Gillian; İletişim Olarak Reklamcılık, Çev: M. Nurdan Öncel Taşkıran, BETA Yayınları, 2010. |
5) |
Yayılma Dönemi (1840–1900): Sanayi devriminin etkisi paralelinde üretime dayalı pazar ekonomisi, ulaşım ve eğitim alanında yaşanan hızlı gelişim karşısında basılı reklamcılığın etki alanının gelişmesi ve ilk reklam ajanslarının ortaya çıkışı. |
YOK |
6) |
Bütünleşme Dönemi (1900–1925): reklam ortam ve tekniklerinde, ajans işleyişin yaşanan gelişimlerin değerlendirilmesi, ulusal ve uluslararası reklam birliklerinin ve derneklerinin ortaya çıkış süreci. |
Poe, Marshall T.; İletişim Tarihi, Çev: Umut Yener Kaya, Islık Yayınları, 2015. |
7) |
Bilimsel Gelişme Dönemi (1925–1945): radyo ve televizyon reklamcılığının ortaya çıkışı, reklam çalışmaları açısından araştırma metotlarının öneminin anlaşılması ve kullanılması sürecinde reklamcılığın değişen boyutu, reklam ile pazar ve tüketici analizi ilişkisinin kurulması. |
Poe, Marshall T.; İletişim Tarihi, Çev: Umut Yener Kaya, Islık Yayınları, 2015 |
8) |
Ara sınav (Vize) |
Tungate, Mark; Reklamcılığın Global Tarihi, Çev.: Levent Göktem, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2008. - Koloğlu Orhan; Reklamcılığımızın İlkyüzyılı 1840 - 1940, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2000. - Sezer, Kemal; Reklam Kuşakları 1940-2000 Sektörün 60 Yılı, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2014 Yardımcı Kaynaklar: - Poe, Marshall T.; İletişim Tarihi, Çev: Umut Yener Kaya, Islık Yayınları, 2015. - Yüksel, Ünsal; Bilimsel Reklam ve Pazarlamadaki Yeri, 2. Baskı, Tivi Reklam, İstanbul, 1984. - Dyer, Gillian; İletişim Olarak Reklamcılık, Çev: M. Nurdan Öncel Taşkıran, BETA Yayınları, 2010. |
9) |
Ticari Ve Sosyal Bütünleşme (1945–1970): Liberal ekonomilerin yayılması ve üretim-tüketim dengesinde yaşanan değişimin etkisi sonucu ortaya çıkan imaj merkezli gelişim süreci ve sonuçlarının kavranması. |
Poe, Marshall T.; İletişim Tarihi, Çev: Umut Yener Kaya, Islık Yayınları, 2015. |
10) |
Yaratıcı Devrim: Bill Bernbach ve 60’lı yıllarda reklam dünyasındaki değişimler. |
Sezer, Kemal; Reklam Kuşakları 1940-2000 Sektörün 60 Yılı, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2014 |
11) |
Marka Dönemi (1970-1980): Tüketici zihninde markaların artan önemi ve reklamcılık uygulamalarının marka temelinde gelişim göstermesi. |
Sezer, Kemal; Reklam Kuşakları 1940-2000 Sektörün 60 Yılı, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2014 |
12) |
Post Endüstriyel Dönem (1980-1990): Reklam mesajlarında farklılaşma ve yaşam tarzı reklamcılığının yükselişi. |
Dyer, Gillian; İletişim Olarak Reklamcılık, Çev: M. Nurdan Öncel Taşkıran, BETA Yayınları, 2010. |
13) |
Küreselleşme Dönemi (1990-2000): Ulusal pazarların entegrasyonu ile uluslararası pazarların doğuşu, network ajansların ortaya çıkışı ve bütünleşik pazarlama iletişimi anlayışı. |
Tungate, Mark; Reklamcılığın Global Tarihi, Çev.: Levent Göktem, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2008. |
14) |
Dijital Reklamcılığın Yükselişi (2000 ve sonrası): Yeni iletişim teknolojilerinin gelişimi paralelinde teknoloji merkezli, çevrimiçi, etkileşimli reklam anlayışının ortaya çıkışı. |
Tungate, Mark; Reklamcılığın Global Tarihi, Çev.: Levent Göktem, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2008. |
15) |
Reklamcılığın Geleceği |
Sezer, Kemal; Reklam Kuşakları 1940-2000 Sektörün 60 Yılı, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2014 |
16) |
FİNAL |
Tungate, Mark; Reklamcılığın Global Tarihi, Çev.: Levent Göktem, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2008. - Koloğlu Orhan; Reklamcılığımızın İlkyüzyılı 1840 - 1940, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2000. - Sezer, Kemal; Reklam Kuşakları 1940-2000 Sektörün 60 Yılı, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2014 Yardımcı Kaynaklar: - Poe, Marshall T.; İletişim Tarihi, Çev: Umut Yener Kaya, Islık Yayınları, 2015. - Yüksel, Ünsal; Bilimsel Reklam ve Pazarlamadaki Yeri, 2. Baskı, Tivi Reklam, İstanbul, 1984. - Dyer, Gillian; İletişim Olarak Reklamcılık, Çev: M. Nurdan Öncel Taşkıran, BETA Yayınları, 2010. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
2 |
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
4 |
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
4 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
2 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
3 |