Dersin Amacı: |
Araştırma yönetme sürecine giriş; araştırmanın aşamaları; araştırma sorusu ve hipotezi belirleme; araştırma sorularını oluşturma; literatur taraması; araştırmada etik; kalitatif araştırma: kalitatif verinin temeli, örneklem, veri toplama teknikleri; kalitatif veriyi yorumlama: kalitatif veri analiz yöntemleri, kodlama, tema geliştirme; kantitatif araştırma: kantitatif araştırmanın temeli, veri toplama ve analiz teknikleri, örneklem, ; veri toplama araçları; uygulamalı istatistik; bağımlı ve bağımsız değişkenleri belirleme; güven aralığı; tanımlayıcı istatistik; çıkarımsal istatistik: veriden çıkarım yapma, modelleme varsayımları, veri analizi; regresyon analizi; SPSS uygulaması; APA yazım kuralları, araştırma taksonomisi, araştırma projesi sunumu. |
Dersin İçeriği: |
Araştırma yönetme sürecine giriş; araştırmanın aşamaları; araştırma sorusu ve hipotezi belirleme; araştırma sorularını oluşturma; literatur taraması; araştırmada etik; kalitatif araştırma: kalitatif verinin temeli, örneklem, veri toplama teknikleri; kalitatif veriyi yorumlama: kalitatif veri analiz yöntemleri, kodlama, tema geliştirme; kantitatif araştırma: kantitatif araştırmanın temeli, veri toplama ve analiz teknikleri, örneklem, ; veri toplama araçları; uygulamalı istatistik; bağımlı ve bağımsız değişkenleri belirleme; güven aralığı; tanımlayıcı istatistik; çıkarımsal istatistik: veriden çıkarım yapma, modelleme varsayımları, veri analizi; regresyon analizi; SPSS uygulaması; APA yazım kuralları, araştırma taksonomisi, araştırma projesi sunumu. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin içeriğinin anlatımı.
• Araştırma yönetme sürecine giriş.
• Araştırmanın aşamaları.
• Ders izleği.
• Araştırma yönetme sürecine giriş.
• Araştırmanın aşamaları.
|
Yok |
2) |
• Araştırma sorusu ve hipotezi belirleme.
• Araştırma sorularını oluşturma.
• Araştırma sorusu ve hipotezi belirleme.
• Araştırma sorularını oluşturma.
|
Yok |
3) |
• Literatur taraması.
• Araştırmada etik.
• Literatur taraması.
• Araştırmada etik.
|
Yok |
4) |
• Kalitatif araştırma: kalitatif verinin temeli, örneklem, veri toplama teknikleri.
• Kalitatif araştırma: kalitatif verinin temeli, örneklem, veri toplama teknikleri.
|
Yok |
5) |
• Kalitatif veriyi yorumlama: kalitatif veri analiz yöntemleri.
• Kalitatif veriyi yorumlama: kalitatif veri analiz yöntemleri.
|
Yok |
6) |
• Kalitatif veriyi yorumlama: kalitatif veri analiz yöntemleri, kodlama, tema geliştirme. |
Yok |
7) |
Ara sınav |
Yok |
8) |
• Kantitatif araştırma: kantitatif araştırmanın temeli, veri toplama ve analiz teknikleri, örneklem, veri toplama araçları. |
Yok |
9) |
• Uygulamalı istatistik: bağımlı ve bağımsız değişkenleri belirleme, güven aralığı |
Yok |
10) |
• Tanımlayıcı istatistik. |
Yok |
11) |
• Tanımlayıcı istatistik; çıkarımsal istatistik: veriden çıkarım yapma, modelleme varsayımları, veri analizi. |
Yok |
12) |
• SPSS uygulaması. |
Yok |
13) |
• APA yazım kuralları.
• Araştırma taksonomisi.
• Araştırma projesi sunumu.
|
Yok |
14) |
• Araştırma projesi sunumu. |
Yok |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
2) |
Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. |
|
3) |
Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. |
|
4) |
Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. |
|
5) |
Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. |
|
6) |
Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. |
|
7) |
Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
8) |
Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. |
|
9) |
Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek yetisi kazanırlar. |
|