Dersin Amacı: |
Araştırma yönetme sürecine giriş; araştırmanın aşamaları; araştırma sorusu ve hipotezi belirleme; araştırma sorularını oluşturma; literatur taraması; araştırmada etik; kalitatif araştırma: kalitatif verinin temeli, örneklem, veri toplama teknikleri; kalitatif veriyi yorumlama: kalitatif veri analiz yöntemleri, kodlama, tema geliştirme; kantitatif araştırma: kantitatif araştırmanın temeli, veri toplama ve analiz teknikleri, örneklem, ; veri toplama araçları; uygulamalı istatistik; bağımlı ve bağımsız değişkenleri belirleme; güven aralığı; tanımlayıcı istatistik; çıkarımsal istatistik: veriden çıkarım yapma, modelleme varsayımları, veri analizi; regresyon analizi; SPSS uygulaması; APA yazım kuralları, araştırma taksonomisi, araştırma projesi sunumu. |
Dersin İçeriği: |
Araştırma yönetme sürecine giriş; araştırmanın aşamaları; araştırma sorusu ve hipotezi belirleme; araştırma sorularını oluşturma; literatur taraması; araştırmada etik; kalitatif araştırma: kalitatif verinin temeli, örneklem, veri toplama teknikleri; kalitatif veriyi yorumlama: kalitatif veri analiz yöntemleri, kodlama, tema geliştirme; kantitatif araştırma: kantitatif araştırmanın temeli, veri toplama ve analiz teknikleri, örneklem, ; veri toplama araçları; uygulamalı istatistik; bağımlı ve bağımsız değişkenleri belirleme; güven aralığı; tanımlayıcı istatistik; çıkarımsal istatistik: veriden çıkarım yapma, modelleme varsayımları, veri analizi; regresyon analizi; SPSS uygulaması; APA yazım kuralları, araştırma taksonomisi, araştırma projesi sunumu. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin içeriğinin anlatımı.
• Araştırma yönetme sürecine giriş.
• Araştırmanın aşamaları.
• Ders izleği.
• Araştırma yönetme sürecine giriş.
• Araştırmanın aşamaları.
|
Yok |
2) |
• Araştırma sorusu ve hipotezi belirleme.
• Araştırma sorularını oluşturma.
• Araştırma sorusu ve hipotezi belirleme.
• Araştırma sorularını oluşturma.
|
Yok |
3) |
• Literatur taraması.
• Araştırmada etik.
• Literatur taraması.
• Araştırmada etik.
|
Yok |
4) |
• Kalitatif araştırma: kalitatif verinin temeli, örneklem, veri toplama teknikleri.
• Kalitatif araştırma: kalitatif verinin temeli, örneklem, veri toplama teknikleri.
|
Yok |
5) |
• Kalitatif veriyi yorumlama: kalitatif veri analiz yöntemleri.
• Kalitatif veriyi yorumlama: kalitatif veri analiz yöntemleri.
|
Yok |
6) |
• Kalitatif veriyi yorumlama: kalitatif veri analiz yöntemleri, kodlama, tema geliştirme. |
Yok |
7) |
Ara sınav |
Yok |
8) |
• Kantitatif araştırma: kantitatif araştırmanın temeli, veri toplama ve analiz teknikleri, örneklem, veri toplama araçları. |
Yok |
9) |
• Uygulamalı istatistik: bağımlı ve bağımsız değişkenleri belirleme, güven aralığı |
Yok |
10) |
• Tanımlayıcı istatistik. |
Yok |
11) |
• Tanımlayıcı istatistik; çıkarımsal istatistik: veriden çıkarım yapma, modelleme varsayımları, veri analizi. |
Yok |
12) |
• SPSS uygulaması. |
Yok |
13) |
• APA yazım kuralları.
• Araştırma taksonomisi.
• Araştırma projesi sunumu.
|
Yok |
14) |
• Araştırma projesi sunumu. |
Yok |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. |
|
2) |
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. |
|
3) |
Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. |
|
4) |
Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. |
|
5) |
Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. |
|
6) |
Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. |
|
7) |
Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
8) |
Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. |
|
9) |
Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|