Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
giriş |
giriş |
2) |
• Müziğin unsurlarını tanımlama
• Müzik tarihinin her yerinde araçların gelişimini tanımlayın ve tanımlayın
• Müzikte ortak stil periyotlarını açıklayın ve ayırın |
reading |
3) |
• Dünyadaki Erken müzik stillerini tanımlama
• Antik Mezopotamya, Antik Yunan ve Antik Roma'daki müziği tanımlayın
• Tarihi olayların bu devirlerde müziğin gelişimi ile olan etkisini listeleyip açıklayabilirler
İlk müzikallere giriş |
okumalar |
4) |
• Rönesans müziğinin özelliklerini tanımlayın
• Rönesans'taki Kutsal ve seküler müziğin tanımlanması
• Tarihi olayların bu devirde müziğin gelişimi ile olan etkisini listeleyip açıklayabilecektir.
Rönesans müziğinin tartışılması
Tartışma ve dinleme
Düzenleme önerin
|
okumalar |
5) |
Barok döneminin özelliklerini tanımlar (1600-1750)
• Tarihi olayların bu devirde müziğin gelişimi ile olan etkisini listeleyip açıklayabilecektir.
• Barok müzikle ilişkili önemli müzisyenleri (Antonio Vivaldi, Johann Sebastian Bach ve George Frideric Handel) tanımlayın
• Batı kompozisyon geleneğinin gelişmesine yardımcı olan önemli müzisyenleri tanımlayın
• Barok müzik tartışması |
okumalar |
6) |
• Klasik dönemin özelliklerini tanımlayabilecektir (1750-1820)
• Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın
• Tarihi olayların bu devirde müziğin gelişimi ile olan etkisini listeleyip açıklayabilecektir.
• Barok ve Klasik dönemler arasındaki farklı yaklaşımları tanımlar.
• Klasik müzikle ilişkili anahtar müzisyenleri tanımlama
• Klasik Dönem Tartışması |
okumalar |
7) |
• Klasik dönemin önemli bestecilerini tanımlayın (Franz Joseph Haydn, Wolfgang Amadeus Mozart ve Ludwig Van Beethoven)
• Başlıca müzisyenlerin bu döneme ait müzik gelişimine etkilerini listeleyip açıklayabilirler
• Bu müzisyenler arasındaki farklı yaklaşımları tanımlayın
• Klasik dönemin tartışılması ve önemli müzisyenler |
okumalar |
8) |
ara sınav |
ara sınav |
9) |
• Romantik dönemin özelliklerini tanımlayabilecektir (1780-1910)
• Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın
• Tarihi olayların bu devirde müziğin gelişimi ile olan etkisini listeleyip açıklayabilecektir.
• Klasik ve Romantik Dönem arasındaki farklı yaklaşımları tanımlar.
• Romantik müzik ile ilişkili önemli müzisyenleri tanımlayın
Romantik Dönem Tartışması |
okumalar |
10) |
• Romantik dönemin önemli bestecilerini tanımlayın: Ludwig Van Beethoven, Franz Schubert, Richard Wagner, Johannes Brahms ve Robert Schumann
• Başlıca müzisyenlerin bu döneme ait müzik gelişimine etkilerini listeleyip açıklayabilirler
• Bu müzisyenler arasındaki farklı yaklaşımları tanımlayın
• Romantik dönemin tartışılması ve önemli müzisyenler |
okumalar |
11) |
• İzlenimciliğin müzikteki özelliklerini tanımlayabilecektir.
• Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın
• Tarihi olayların bu devirde müziğin gelişimi ile olan etkisini listeleyip açıklayabilecektir.
• İzlenimcilik (Debussy, Ravel ve Satie) ile ilişkili olan müzisyenleri tanımlayın
Empresyonizmin Tartışılması |
okumalar |
13) |
• İkinci Viyana Okulunun özelliklerini tanımlayın
• Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın
• İzlenimcilik (Schönberg, Berg ve Webern) ile ilişkili olan müzisyenleri tanımlayın
• İkinci Viyana Okulunun Tartışılması |
okumalar |
14) |
• Klasik Müzik'in Rusya'daki özelliklerini tanımlayabilecektir.
• Tarihi olayların bu devirde Rusya'daki müziğin gelişimiyle ilişkili olarak etkisini listeleyip açıklayınız
• Müzikte Rusya ile Avrupa geri kalanı arasındaki farklı yaklaşımları tanımlayın
• Rus Klasik Müzik'le (Beşli, Çaykovsky, Rachmaninoff, Stravinsky ve Şostakoviç) ilişkili anahtar müzisyenleri tanımlayın
Rusya'da müziğin tartışılması |
okumalar |
15) |
genel |
genel |
16) |
final |
final |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
5 |
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
5 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
5 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
5 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
3 |