SKY216 Sahne ve Gösteri Sanatları Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sanat ve Kültür YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sanat ve Kültür Yönetimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SKY216
Ders İsmi: Sahne ve Gösteri Sanatları Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere Batı klasik müziğinin müzik ve ilk müzik dönemlerini tanıtmaktır. Öğrenciler, sınıf dersleri aracılığıyla müzik bestecilerini dinleyerek ve sınıf tartışmalarına aktif olarak katılarak büyük bestecilere ve müziklerine kısa bir genel bakış yapacaktır.
Dersin İçeriği: this course is to acquaint students with the music and the primary musical periods of Western classical music. Students will have a brief overview of the major composers and their music through class lectures, listening to musical examples in class and actively engaging in class discussions.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) teorik
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) giriş giriş
2) • Müziğin unsurlarını tanımlama • Müzik tarihinin her yerinde araçların gelişimini tanımlayın ve tanımlayın • Müzikte ortak stil periyotlarını açıklayın ve ayırın reading
3) • Dünyadaki Erken müzik stillerini tanımlama • Antik Mezopotamya, Antik Yunan ve Antik Roma'daki müziği tanımlayın • Tarihi olayların bu devirlerde müziğin gelişimi ile olan etkisini listeleyip açıklayabilirler İlk müzikallere giriş okumalar
4) • Rönesans müziğinin özelliklerini tanımlayın • Rönesans'taki Kutsal ve seküler müziğin tanımlanması • Tarihi olayların bu devirde müziğin gelişimi ile olan etkisini listeleyip açıklayabilecektir. Rönesans müziğinin tartışılması Tartışma ve dinleme Düzenleme önerin okumalar
5) Barok döneminin özelliklerini tanımlar (1600-1750) • Tarihi olayların bu devirde müziğin gelişimi ile olan etkisini listeleyip açıklayabilecektir. • Barok müzikle ilişkili önemli müzisyenleri (Antonio Vivaldi, Johann Sebastian Bach ve George Frideric Handel) tanımlayın • Batı kompozisyon geleneğinin gelişmesine yardımcı olan önemli müzisyenleri tanımlayın • Barok müzik tartışması okumalar
6) • Klasik dönemin özelliklerini tanımlayabilecektir (1750-1820) • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Tarihi olayların bu devirde müziğin gelişimi ile olan etkisini listeleyip açıklayabilecektir. • Barok ve Klasik dönemler arasındaki farklı yaklaşımları tanımlar. • Klasik müzikle ilişkili anahtar müzisyenleri tanımlama • Klasik Dönem Tartışması okumalar
7) • Klasik dönemin önemli bestecilerini tanımlayın (Franz Joseph Haydn, Wolfgang Amadeus Mozart ve Ludwig Van Beethoven) • Başlıca müzisyenlerin bu döneme ait müzik gelişimine etkilerini listeleyip açıklayabilirler • Bu müzisyenler arasındaki farklı yaklaşımları tanımlayın • Klasik dönemin tartışılması ve önemli müzisyenler okumalar
8) ara sınav ara sınav
9) • Romantik dönemin özelliklerini tanımlayabilecektir (1780-1910) • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Tarihi olayların bu devirde müziğin gelişimi ile olan etkisini listeleyip açıklayabilecektir. • Klasik ve Romantik Dönem arasındaki farklı yaklaşımları tanımlar. • Romantik müzik ile ilişkili önemli müzisyenleri tanımlayın Romantik Dönem Tartışması okumalar
10) • Romantik dönemin önemli bestecilerini tanımlayın: Ludwig Van Beethoven, Franz Schubert, Richard Wagner, Johannes Brahms ve Robert Schumann • Başlıca müzisyenlerin bu döneme ait müzik gelişimine etkilerini listeleyip açıklayabilirler • Bu müzisyenler arasındaki farklı yaklaşımları tanımlayın • Romantik dönemin tartışılması ve önemli müzisyenler okumalar
11) • İzlenimciliğin müzikteki özelliklerini tanımlayabilecektir. • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Tarihi olayların bu devirde müziğin gelişimi ile olan etkisini listeleyip açıklayabilecektir. • İzlenimcilik (Debussy, Ravel ve Satie) ile ilişkili olan müzisyenleri tanımlayın Empresyonizmin Tartışılması okumalar
13) • İkinci Viyana Okulunun özelliklerini tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • İzlenimcilik (Schönberg, Berg ve Webern) ile ilişkili olan müzisyenleri tanımlayın • İkinci Viyana Okulunun Tartışılması okumalar
14) • Klasik Müzik'in Rusya'daki özelliklerini tanımlayabilecektir. • Tarihi olayların bu devirde Rusya'daki müziğin gelişimiyle ilişkili olarak etkisini listeleyip açıklayınız • Müzikte Rusya ile Avrupa geri kalanı arasındaki farklı yaklaşımları tanımlayın • Rus Klasik Müzik'le (Beşli, Çaykovsky, Rachmaninoff, Stravinsky ve Şostakoviç) ilişkili anahtar müzisyenleri tanımlayın Rusya'da müziğin tartışılması okumalar
15) genel genel
16) final final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İz Bırakan Besteciler: Yaşamları ve Yapıtları
©2005 | İnkilap Kitapevi| Published: 2005
ISBN-13: 975-10-2390-4
Diğer Kaynaklar: İz Bırakan Besteciler: Yaşamları ve Yapıtları
©2005 | İnkilap Kitapevi| Published: 2005
ISBN-13: 975-10-2390-4

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır.
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. 5
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır. 5
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. 5
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 5
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 5
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Uygulama 15 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 27
Ödevler 16 16
Ara Juri 1 3
Rapor Teslimi 4 4
Final 1 3
Toplam İş Yükü 115