SKY297 Sanat Kurumlarında Pazarlama İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sanat ve Kültür YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sanat ve Kültür Yönetimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SKY297
Ders İsmi: Sanat Kurumlarında Pazarlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, sanat ve tasarım yönetimi programının öğrencilerine pazarlamanın temel ilkelerini açıklamak ve sanat organizasyonlarındaki bu ilkeler hakkındaki uygulamalar arasındaki farklılıkları diğer alanlardan incelemek üzere tasarlanmıştır.
Dersin İçeriği: • Pazarlama yönetimini ve temel ilkelerini açıklamak
• Sanat ile pazarlama arasındaki ilişkiyi analiz etmek ve bu ilişkiyi dünya ve Türkiye açısından değerlendirmek
• Sanat organizasyonlarında sanat pazarlama ve öğrenme pazarlama uygulamalarının yapısını tanımlamak
• Sanat piyasalarında kilit aktörleri sıralamak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) teorik
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Sanat galerilerinde gerçekleştirilen etkinlikleri özetleyin • Sanat galerilerinin pazarlama süreçlerini tanımlayabilecektir. • Pazarlama sanatları için ortak stratejileri açıklayabilecektir. sanat galerileri
1) müfredatın tanıtılması derse giriş
2) • Pazarlamayı Tanımla • Pazarlamanın temellerini açıklayın • Çeşitli örnekleri tartışarak pazarlamayı örneklendirmek pazarlamaya giriş
3) • Sosyal pazarlama, makro pazarlama, postmodern pazarlama gibi ikincil pazarlama kavramlarını tanımlayın. • İkincil pazarlama kavramlarını tanımlama ve ayırt etme Pazarlama ile ilgili ikincil kavramlar
4) • Pazarlama sorunlarını tanımlayın ve listeleyin • Bu sorunlara yaklaşımları açıklamak ve tartışmak • Pazarlama problemlerini çözme yöntemlerini tartışın • Pazarlama problemleri üzerine yaklaşımlar
5) • Pazarlama bağlamında tüketici davranışlarını tanımlamak • Tüketici tiplerini sosyal ve ekonomik profillerine göre sınıflandırın • Pazarlamanın tüketicileri nasıl etkilediğini tartışın Pazarlama ve tüketici davranışları
6) • Pazarlama bileşenlerini tanımlama • Pazarlama bileşenlerinin optimizasyonunu tanımlayın ve gösterin • Ürün politikalarını açıklayabilecektir. • Fiyat kararlarının nedenlerini tartışın • Pazarlama bileşenlerinin optimizasyonu, ürünler politikası, fiyat kararları
7) • Sanat pazarlamasını tanımlayın • Sanat ve pazarlama arasındaki ilişkileri vurgulamak • Sanat pazarlamasını diğer pazarlama biçimleriyle karşılaştırma ve sözleşme yapma • Etkili sanat pazarlamanın yollarını tartışın • Sanat ve pazarlama, sanat pazarlaması arasındaki ilişki
8) ara sınav ara sınav
10) • Sanatın stratejik iletişim rolünü tanımlamak ve tartışmak • Organizasyonlarda sanatın stratejik iletişim rolünü tanımlayın • Farklı organizasyonları sanatın toplumsal rolü açısından karşılaştırmak ve karşılamak • Organizasyonlarda sanatın stratejik iletişim rolü
11) • Seçilmiş bir anahtar çalışmayı açıklayın • Seçilen sanat kurumunun pazarlama stratejilerini analiz etmek ve değerlendirmek • Seçilen sanat kurumunun pozitif ve negatif yönlerini pazarlama açısından tartışın Anahtar Araştırma
12) • Seçilen anahtar araştırmayı açıklayın • Seçilen sanat kurumunun pazarlama stratejilerini analiz etmek ve değerlendirmek • Seçilen sanat kurumunun pozitif ve negatif yönlerini pazarlama açısından tartışın araştırma
13) • Seçilen anahtar araştırmayı açıklayın • Seçilen sanat kurumunun pazarlama stratejilerini analiz etmek ve değerlendirmek • Seçilen sanat kurumunun pozitif ve negatif yönlerini pazarlama açısından tartışın araştırma
14) • Seçilen anahtar araştırmayı açıklayın • Seçilen sanat kurumunun pazarlama stratejilerini analiz etmek ve değerlendirmek • Seçilen sanat kurumunun pozitif ve negatif yönlerini pazarlama açısından tartışın araştırma
15) sınav öncesi sunum araştırma
16) final final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Prof. Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi (Statejik Yaklaşım), Beta Publications, 2013
Diğer Kaynaklar: Prof. Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi (Statejik Yaklaşım), Beta Publications, 2013

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır.
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. 5
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır. 5
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. 5
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 5
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 5
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 75
Ödevler 14 28
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 141