Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel Değerlendirme – Sunum
|
Vize filmlerinin bölüm Hocaları tarafından değerlendirilmesi.
Genel olarak dersin değerlendirilmesi.
Öğrenciler tarafından çektikleri filmlerin öğretim üyelerine sunumları. Filmlerin tartışılması ve değerlendirilmesi.
Yapılmış olan derslerin genel olarak değerlendirilmesi |
1) |
Ders içeriğinin öğrenciye sunulması Film Yapım Sürecinin ve Yönetmelik Mesleğinin Tanıtılması Yönetmenin Sorumlulukları ve Yaratıcı ekiple ilişkilerinin açıklanması |
• Uygulamalar ve Ödevler ve Notlama konularının açıklanması
• Vize ve Final Filmlerinin Hazırlanma ve Sunum Tarihlerinin Bildirilmesi.
|
2) |
• Film Uzamına Giriş. |
• Seyircinin Algısını Değiştirmek nasıl olur anlatılması
• Sahne- Önü Çekimde Mekansal Yönlendirmenin anlatılması
• Öznel Nesnel Bakış Açısının anlatılması |
3) |
Filmi oluşturan sahnelerin yapısal özelliklerinin çalışılması |
Sahnenin Yapıtaşları : Genel Plan, Boy- Geniş Plan, Orta Plan, Omuz Plan, Baş Plan, Amerikan Plan, İkili Plan, Parçalı Tekli, Temiz TekliKarakter Planları |
4) |
Bir önceki ders de verilmiş olan ödevin değerlendirilmesi Plan türlerinin çeşitlendirilmesi Genel Sahne Yöntemi - Çekim Sırası |
Plan çeşitleri örnek sahneler üzerinden açıklanır Öğrencilerden ders sırasında gösterilen sahnelerin planlarını çıkarmaları istenir. Plan türlerinin belirlenmesinden sonra her plandaki görüntü yazılı olarak açıklanır. Öğrenciler bir sonraki derste kamerayla uygulaması yapılacak olan sahnelerini belirlemeleri için gruplara ayrılırlar. Gruplar uygulamasını yapacakları sahneyi sınıfta hazırlarlar. |
5) |
Bir hafta önceki ödevin yeni eklenen plan türleriyle çeşitlendirilmesi |
Bir hafta önceki ödevin yeni eklenen plan türleriyle çeşitlendirilmesi |
6) |
Film Uzamında Mekansal Devamlılığın Kavranması |
180 Derece kuralı
30 Derece Kuralı
Ekran Yönü
Bakış Çizgisi
Örnek filmler ve Grafiklerle kuralların uygulanışlarının incelenmesi
Bir sonraki uygulama haftası için çekilecek planın öğrenci grupları tarafından hazırlanması.
|
7) |
Grupların önceki haftalarda öğrendikleri teknik bilgileri uygulayabilecekleri kısa filmlerin hazırlanması. |
Kısa filmin hikayesinin oluşturulması.
Çekimlerin planlanması.
Öğrenci gruplarının hazırlamış oldukları kısa hikayelerinin çekim planlarının hazırlanması.
Herbir öykünün gruplarca mekanlarının belirlenmesi mekanlarda yapılacak ön çalışmalar . Fotoğraflarla storyboard hazırlamak.
|
8) |
ara sınav |
ara sınav |
9) |
Genel Değerlendirme – Sunum |
Vize filmlerinin bölüm Hocaları tarafından değerlendirilmesi.
Genel olarak dersin değerlendirilmesi.
Öğrenciler tarafından çektikleri filmlerin öğretim üyelerine sunumları. Filmlerin tartışılması ve değerlendirilmesi.
Yapılmış olan derslerin genel olarak değerlendirilmesi
|
10) |
Tasarımın Temel İlkeleri |
Görsel düzenlemede birlik ilkesi , Denge, Görsel Gerilim, Ritim, Orantı, Kontrast, Doku,Yönlülük
Örnek filmlerle görsel tasarımın temel ilkelerinin incelenmesi.
Fotoğraf tarihinden önemli fotoğrafçıların fotoğraflarında tasarıma dair elementlerin araştırılması
|
11) |
• Sinemasal düzlemde Üç Boyutlu alan yaratmak
• Görsel Düzenlemenin kuvvetlerinin çalışılması |
• Derinlik, Göreli Boyut, Dikey Konum,SOL/SAĞ,Çizgisel Perspektif
• CHIAROSCURO / Gölge-Işık Oyunu, Atmosferik Perspektif, Çizgi
• Kıvrımlı çizgi, Kompozisyon Üçgenleri,Yataylar,Dikeyler, Çaprazlar
• Ufuk çizgisi ve kaçış noktası, Çerçeve Kenarların Gücü,Açık Ve Kapalı Çerçeve, Çerçeve içinde çerçeve, Dengeli ve dengesiz Çerçeve
• Pozitif ve negative uzam,Görsel alanda hareket, Üçte bir kuralının anlatılması
Teori
Uygulama
Stüdyo
|
12) |
• Görsel tasarım kurallarının uygulanarak kısa bir foto-öykü hazırlanması. |
• Görsel öykü tasarımı
• Öykünün ders saatleri içerisinde çekilmesi.
• Görsellleştirilecek öykünün hazırlanması
• Çekim planlarının oluşturulması
• Mekan ve modellerle çekimin gerçekleştirilmesi |
13) |
• Final Filminin Tasarım ve çekim planlarının hazırlanması |
• Final Filminin Tasarım ve çekim planlarının hazırlanması
• Öğrenci gruplarının herbirinin filminin sınıfta tartışılıp son haline getirilmesi.
Grup Çalışması
|
14) |
genel tekrar |
genel tekrar |
15) |
final hazırlığı |
final hazırlığı |
16) |
final sınavı |
final sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
5 |
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
5 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
5 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
5 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
4 |