Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Öğrencilere dersin tanıtılması |
• Ders Programı
• Ders içeriklerinin konuşulması ve tartışılması |
2) |
• Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri ve metodolojilerin açıklanması
• Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri ve metodoloji tartışmaları 1
|
• Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri ve metodoloji tartışmaları 1
|
3) |
• Bitirme projelerinin konularının değerlendirilmesi ve tartışılması |
• Bitirme projesi konularının oluşturulması |
4) |
• Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri ve metodolojilerin açıklanması
• Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri ve metedoloji tartışmaları 2
|
• Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri ve metedoloji tartışmaları 2
|
5) |
• Pozitivist bilim anlayışının tanıtılması
• Pozitivist bilim anlayışının analiz edilmesi
• Pozitivist Bilim Anlayışı
|
Ödev: Bir sonraki ders için öğrencinin kendi konusunda kaynak araştırması, okuma yapması ve haftalık olarak çalışmalarını yazıya geçirmesi |
6) |
• Hermenötik bilim anlayışının tanıtılması
• Hermenötik bilim anlayışının analiz edilmesi
• Hermenötik Bilim Anlayışı
|
Bir sonraki ders için öğrencinin kendi konusunda kaynak araştırması, okuma yapması ve haftalık olarak çalışmalarını yazıya geçirmesi |
7) |
• Öğrenci Bitirme Projelerinin analiz edilmesi ve tartışılması
• Öğrenci Projelerinin Gözden Geçirilmesi
|
Bir sonraki ders için öğrencinin kendi konusunda kaynak araştırması, okuma yapması ve haftalık olarak çalışmalarını yazıya geçirmesi |
8) |
• Öğrenci Bitirme Projelerinin analiz edilmesi ve tartışılması
• Öğrenci Projelerinin Gözden Geçirilmesi
|
Bir sonraki ders için öğrencinin kendi konusunda kaynak araştırması, okuma yapması ve haftalık olarak çalışmalarını yazıya geçirmesi |
9) |
• Öğrenci Bitirme Projelerinin analiz edilmesi ve tartışılması
• Öğrenci Projelerinin Gözden Geçirilmesi
|
Bir sonraki ders için öğrencinin kendi konusunda kaynak araştırması, okuma yapması ve haftalık olarak çalışmalarını yazıya geçirmesi |
10) |
• Öğrenci Bitirme Projelerinin analiz edilmesi ve tartışılması
• Öğrenci Projelerinin Gözden Geçirilmesi
|
Bir sonraki ders için öğrencinin kendi konusunda kaynak araştırması, okuma yapması ve haftalık olarak çalışmalarını yazıya geçirmesi |
11) |
• Öğrenci Bitirme Projelerinin analiz edilmesi ve tartışılması
• Öğrenci Projelerinin Gözden Geçirilmesi
Tartışma
|
Bir sonraki ders için öğrencinin kendi konusunda kaynak araştırması, okuma yapması ve haftalık olarak çalışmalarını yazıya geçirmesi |
12) |
• Öğrenci Bitirme Projelerinin analiz edilmesi ve tartışılması
• Öğrenci Projelerinin Gözden Geçirilmesi
Tartışma |
• Öğrenci Bitirme Projelerinin analiz edilmesi ve tartışılması
• Öğrenci Projelerinin Gözden Geçirilmesi
Tartışma
Ödev: Bir sonraki ders için öğrencinin kendi konusunda kaynak araştırması, okuma yapması ve haftalık olarak çalışmalarını yazıya geçirmesi
|
13) |
• Öğrenci Bitirme Projelerinin analiz edilmesi ve tartışılması
• Öğrenci Projelerinin Gözden Geçirilmesi
Tartışma
|
Ödev: Bir sonraki ders için öğrencinin kendi konusunda kaynak araştırması, okuma yapması ve haftalık olarak çalışmalarını yazıya geçirmesi |
14) |
• Öğrenci Bitirme Projelerinin analiz edilmesi ve tartışılması
• Öğrenci Projelerinin Gözden Geçirilmesi
Tartışma
|
Ödev: Bir sonraki ders için öğrencinin kendi konusunda kaynak araştırması, okuma yapması ve haftalık olarak çalışmalarını yazıya geçirmesi |
15) |
• Öğrenci Bitirme Projelerinin analiz edilmesi ve tartışılması
• Öğrenci Projelerinin Gözden Geçirilmesi
Tartışma
|
• Öğrenci Bitirme Projelerinin analiz edilmesi ve tartışılması
• Öğrenci Projelerinin Gözden Geçirilmesi
Tartışma
Ödev: Bir sonraki ders için öğrencinin kendi konusunda kaynak araştırması, okuma yapması ve haftalık olarak çalışmalarını yazıya geçirmesi
|
16) |
final |
final |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
5 |
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
5 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
5 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
5 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
1 |