Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Müşteri ilişkileri yönetimini (MİY) tanımlama
• MİY’in amaç ve faydalarını anlama
• MİY’in bileşenlerini açıklama
• MİY ile ilgili önemli kavramları açıklama
• MİY kullanan kişiler ve kullanım nedenlerini anlama
|
|
2) |
• MİY’nin çıkış noktası ve önemini anlama
• Şirketlerin MİY ile deneyimlerini anlama: Başarı ve başarısızlık nedenleri
• MİY uygulamadaki güçlükler ve bu güçlüklerle başa çıkma yöntemlerini tanımlama
• MİY uygulamalarını genişletmeyi açıklama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
3) |
• İlişkisel pazarlamanın çıkış noktası ve tanımını anlama
• İlişkisel pazarlamada uygulanabilecek durumları açıklama
• İlişki özelliklerini tanımlama
• İlişkisel pazarlama ve MİY bağlantısını anlama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
|
4) |
• İnsan faktörünü anlama
• Şirket ortamını ve çevresini açıklama
• Değer zincirini anlama ve açıklama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
5) |
• Müşteri ilişkilerini yönetmeyi açıklama
• Müşteri entegrasyon problemini anlama
• Müşteri veri entegrasyonunu tanımlama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
6) |
vize sınavı |
|
7) |
• Teknoloji dönüşümünü anlama
• Pazarlamada teknolojik gelişmeleri açıklama
• Ortaya çıkmakta olan yeni teknolojik uygulamaları tanımlama
• Başarılı örnekleri açıklama
|
|
8) |
• Veriyi tanımlama
• Veriyi elde etme ve dönüştürmeyi açıklama
• Veri madenciliğini tanımlama
• MİY ve veri yönetimini anlama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
9) |
• Satışı güçleştiren faktörleri açıklama
• Satış ve MİY uygulamalarındaki değişiklikler
• Satış süreci ve MİY’e katılımı anlama
• MİY’deki “İ”yi anlama
• Satış ve müşteri ilişkisi döngüsünü açıklama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
10) |
• Teknolojinin satıştaki önemini anlama
• Müşteriler hakkındaki bilginin önemini açıklama
• Satış gücü iletişimini açıklama
• Satış gücü otomasyon teknolojisini tanımlama
• MİY sistemleri ve otomasyon uygulamaları
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
11) |
• Müşteri-şirket kar zincirindeki önemli kavramları anlama: memnuniyet, sadakat, ve karlılık
• Hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetini açıklama
• Müşteri sadakatini tanımlama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
|
12) |
• Pazarlama otomasyonunu tanımlama
• Pazarlama otomasyonunun MİY’deki rolünü açıklama
• Pazarlama otomasyon yazılımı ve pazarlama iletişimi
• MİY’in pazarlama otomasyonu ile entegrasyonu
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
13) |
• MİY yatırım geri dönüşünü hesaplamayı anlama
• Verimlilik için MİY sistemleri ve yazılımlarını tanımlama
• MİY matrisini tanımlama: takip edilecek ve ölçülecek faktörler
• MİY değerlendirme çerçevesini açıklama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
14) |
• Müşteri gizliliği ve etiği tanımlama
• Gizlilik ve etiğin MİY’deki önemini anlama
• MİY’in geleceği: müşteri ilişkilerinde güncel konular
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
15) |
final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. |
|
3) |
değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek |
|
4) |
uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek |
|
5) |
kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, |
|
6) |
dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek |
|
7) |
alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek |
|
9) |
kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|