SKY208 Kültürel Kurumların Tarihi IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sanat ve Kültür YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sanat ve Kültür Yönetimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SKY208
Ders İsmi: Kültürel Kurumların Tarihi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, okumalar ve örnekler kullanılarak, Türkiye’de kültür kurumların ve mekânların Türkiye’ye özgü süreçleri, dinamikleri ve perspektifleri konularında bilgilendirmeyi amaçlar.

• Uluslararası kültür ve sanat kurumlarının tarihsel süreci, politikaları ve yöntemleri konularını tanımlamak ve tartışmak
• Tarihsel süreç içerisin değişime uğrayan kültür kurumlarında misyon, programlama ve seyirci ilişkisi konularını analiz etmek
• Müzecilik ve sergile teknikleri alanlarındaki problemleri çözmenin olası yolları içinden en uygun olanına karar verebilme yetisini tartışmak
• Uluslararası sanat sponsorluğu alanlarındaki problemleri çözmenin olası yollarını tartışmak
• Uluslararası festival geleneğinin tarihsel süreci ve yöntemleri konularını tanımlamak ve tartışmak
Dersin İçeriği: WEEK 1
• Öğrencilere dersin tanıtılması
• Ders Programı
• Ders içeriklerinin konuşulması ve tartışılması
Ders programının tartışılması
Ders programnın incelenmesi


Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
WEEK 2
• 19. Yüzyıl teşhir estetiğinin tanımlanması
• Koleksiyonculuk ve müzeciliğin ilk örnekleri konularının değerlendirilmesi
• 19. Yüzyıl teşhir estetiğinin değerlendirilmesi
Ders anlatımı
Grup içi tartışma

Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi


WEEK 3
• Ferrante Imperato’nun nadire kabinesinin tanımlanması
• Batı toplumlarında ilk sergileme ve koleksiyon yapım aşamalarının analiz edilmesi
• Ferrante Imperato’nun değerlendirilmesi
Tartışma

Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi

WEEK 4
• 20. Yüzyıl müzeciliğin tanımlanması ve değerlendirilmesi
• 20. Yüzyıl müzevirlik estetiğinin değerlendirilmesi
Tartışma

Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
WEEK 5
• Fransa’da müze ve müzeciliğin gelişimi konularının tanımlanması
• Louvre Müzesi’nin analiz edilmesi
• Fransa’da müzeciliğin değerlendirilmesi
Tartışma

Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
WEEK 6
• İngiltere’de müze ve müzeciliğin gelişimi konularının tanımlanması
• British Müzesi’nin analiz edilmesi
• İngiltere’de müzeciliğin değerlendirilmesi
Tartışma

Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi


WEEK 7
• Amerika’da müze ve müzeciliğin gelişimi konularının tanımlanması
• Smithsonian Müzesi’nin analiz edilmesi
• Amerika’da müzeciliğin değerlendirilmesi
Tartışma
Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
WEEK 8
• 7 haftada yer alan ders içerikleri
• Ara Sınav -



WEEK 9
• 20. yüzyıl modern Sanat müzelerinin tanımlanması ve tartışılması
• MoMA, Tate Modern ve Guggenheim müzeleri örnekler üzerinden tarihlerinin, yapılarının ve çalışmalarının tanıtılması ve analiz edilmesi
• 20. yüzyıl modern Sanat müzeciliğin değerlendirilmesi
Tartışma

Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
WEEK 10
• 20. yüzyıl modern Sanat müzelerinin tanımlanması ve tartışılması
• Centre Pompidou, Reina Sofía ve Pinakothek der Moderne müzeleri örnekler üzerinden tarihlerinin, yapılarının ve çalışmalarının tanıtılması ve analiz edilmesi
• 20. yüzyıl modern Sanat müzeciliğin değerlendirilmesi
Tartışma


Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
WEEK 11
• Sanatçı Müzeleri kavramının tanımlanması ve tartışılması
• Marcel Duchamp’ın, Joseph Cornell’in, Joseph Beuys’ın ve Claes Oldenburg’ın müze çalışmalarının tanıtılması ve analiz edilmesi
• Sanatçı Müzeleri kavramının değerlendirilmesi
Tartışma

Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi

WEEK 12
• Andy Warhol’un fabrikasının tanıtılması
• Fabrikanın faaliyetlerinin kültür-sanat alanında analiz edilmesi
• Fabrika’nın değerlendirilmesi
Tartışma

Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
WEEK 13
• Bienel kavramı ve işlevinin tanımlanması ve tartışılması
• Bienel kavramının değerlendirilmesi
Tartışma

Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
WEEK 14
• Atölye kavramı ve işlevinin tanımlanması ve tartışılması
• Atölye kavramının değerlendirilmesi
Tartışma

Ödev: Final Sınavı için okumaların verilmesi
WEEK 15
• 14 haftada yer alan ders içerikleri

Final Sınavı -

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) teorik
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Öğrencilere dersin tanıtılması • Ders Programı • Ders içeriklerinin konuşulması ve tartışılması Ders programının tartışılması Ders programnın incelenmesi
2) • 19. Yüzyıl teşhir estetiğinin tanımlanması • Koleksiyonculuk ve müzeciliğin ilk örnekleri konularının değerlendirilmesi • 19. Yüzyıl teşhir estetiğinin değerlendirilmesi
3) • Ferrante Imperato’nun nadire kabinesinin tanımlanması • Batı toplumlarında ilk sergileme ve koleksiyon yapım aşamalarının analiz edilmesi • Ferrante Imperato’nun değerlendirilmesi
4) • 20. Yüzyıl müzeciliğin tanımlanması ve değerlendirilmesi • 20. Yüzyıl müzevirlik estetiğinin değerlendirilmesi
5) • Fransa’da müze ve müzeciliğin gelişimi konularının tanımlanması • Louvre Müzesi’nin analiz edilmesi • Fransa’da müzeciliğin değerlendirilmesi
6) • İngiltere’de müze ve müzeciliğin gelişimi konularının tanımlanması • British Müzesi’nin analiz edilmesi • İngiltere’de müzeciliğin değerlendirilmesi
7) • Amerika’da müze ve müzeciliğin gelişimi konularının tanımlanması • Smithsonian Müzesi’nin analiz edilmesi • Amerika’da müzeciliğin değerlendirilmesi
8) • 7 haftada yer alan ders içerikleri ara sınav öncesi
9) ara sınav ara sınav
10) • 20. yüzyıl modern Sanat müzelerinin tanımlanması ve tartışılması • MoMA, Tate Modern ve Guggenheim müzeleri örnekler üzerinden tarihlerinin, yapılarının ve çalışmalarının tanıtılması ve analiz edilmesi • 20. yüzyıl modern Sanat müzeciliğin değerlendirilmesi
11) • 20. yüzyıl modern Sanat müzelerinin tanımlanması ve tartışılması • Centre Pompidou, Reina Sofía ve Pinakothek der Moderne müzeleri örnekler üzerinden tarihlerinin, yapılarının ve çalışmalarının tanıtılması ve analiz edilmesi • 20. yüzyıl modern Sanat müzeciliğin değerlendirilmesi
12) • Sanatçı Müzeleri kavramının tanımlanması ve tartışılması • Marcel Duchamp’ın, Joseph Cornell’in, Joseph Beuys’ın ve Claes Oldenburg’ın müze çalışmalarının tanıtılması ve analiz edilmesi • Sanatçı Müzeleri kavramının değerlendirilmesi
13) • Andy Warhol’un fabrikasının tanıtılması • Fabrikanın faaliyetlerinin kültür-sanat alanında analiz edilmesi • Fabrika’nın değerlendirilmesi
14) • Bienel kavramı ve işlevinin tanımlanması ve tartışılması • Bienel kavramının değerlendirilmesi
15) • Atölye kavramı ve işlevinin tanımlanması ve tartışılması • Atölye kavramının değerlendirilmesi
16) final final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Makaleler haftalık olarak verilmektedir.
Articles are given weekly.
Diğer Kaynaklar: Artun, Ali Ed., Sanatçı Müzeleri, İstanbul: İletişim, 2005

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır.
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. 2
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır. 3
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. 2
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 2
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 4
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 2
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Uygulama 16 16
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 9
Sunum / Seminer 8 22
Proje 2 6
Ödevler 14 19
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 110