Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi öğrencilere tanıtmak
Müfredat
Ders Anahatlarını tartışın, Eğiticinin tamamlandığını doğrulaması |
ders hakkında araştırma |
2) |
• ABD'de erken müziksel stilleri (Spiritüeller, Ragtime, Boogie ect.) Tanımlayın
• Kurtuluş Beyannamesi'nin ABD'deki müziğine etkisini tanımlayın
• Jim Crow Yasalarını ve ABD'deki yaşamın sosyal, ekonomik ve kültürel koşulları üzerindeki etkilerini tanımlayın ve tanımlayın. |
Erken müzik stillerine ve Amerikan sosyal, politik ve kültürel hayatına giriş |
3) |
• Bluların oluştuğu süreyi tanımlayın
• Blues müziğinin caz üzerindeki etkisini açıklayın
• Blues'un büyük müzisyenlerini tanımlayın ve onların müzik özelliklerini ve yaşamlarını etkileyen kültürel etkileri tanımlayın
• Blues müzisyenlerinin tasvir ettiği konuları tanımlayın |
Blues ve müzisyenlerin tartışılması |
4) |
• New Orleans Jazz'ın oluştuğu süreyi tanımlayın
• New Orleans Jazz'ın nasıl bir gelişme gösterdiğini açıklayın
• New Orleans Jazz'la ilişkili anahtar müzisyenleri (Louis Armstrong, Bix Beiderbecke ve Jelly Roll Morton) tanımlayın
• Jazz doğaçlamayı ve virtüözellik kavramlarını tanımlayın |
New Orleans Caz Tartışması |
5) |
• Salınmanın meydana geldiği süreyi tanımlayın
• Swing müziğinin Amerikan yaşamı üzerindeki etkisini açıklayın
• Swing ile ilişkili anahtar müzisyenleri (Duke Ellington, Count Basie ve Benny Goodman) tanımlayın
• Bugün caz kompozisyonunun gelişmesine yardımcı olan önemli müzisyenleri tanımlayın |
Swing Tartışması |
6) |
• Bebop'un meydana geldiği süreyi tanımlayın
• Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın
• Bebop tarzının nasıl başladığını açıklayın
• Bebop ve Swing arasındaki farkı belirleyin
• Bebop'la ilişkili anahtar müzisyenleri (Charlie Parker ve Dizzy Gillespie) tanımlayın
• Bebop müzisyenlerin modern müzikle ilişkilendirme arzusunu belirleme
• Bebop müzisyenlerinin amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve hedeflerine nasıl ulaştıklarını açıklayın |
Bebop tartışması |
7) |
Soğuk dönemin oluştuğu zamanı tanımlayın
• Cool Jazz'ın adını nasıl aldığını açıklayın
• Cool ile ilişkili anahtar müzisyenleri (Miles Davis, Lee Konitz, Warne Marsh ve Dave Brubeck) tanımlayın
• Caz müzisyenlerinin Batı Klasik müziğine olan ilgisini açıklayın |
Cool tartışması |
8) |
Blues, New Orleans, Swing, Bebop and Cool Jazz |
hazırlık |
9) |
ara sınav |
ara sınav |
10) |
• Sert Bop oluştuğu süreyi tanımlayın
• Hard Bop hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın
• Hard Bop müzisyenlerinin kendilerini Afrika kökenli Amerikan popüler müziği ve sivil hakların hareketleriyle ilişkilendirmek istediklerini belirleyin
• Hard Bop'la ilişkili anahtar müzisyenleri (Charles Mingus, Clifford Brown / Max roach ve Art Blakey) tanımlayın |
Hard Bop |
11) |
• Modal Cazın meydana geldiği zamanı tanımlayın
• Sert Bop ve Modal Jazz arasındaki farkı belirleyin
• Bu zaman diliminde müzik tarzlarının nasıl ve neden değiştiğini açıklayın
• Modal yaklaşımla ilişkili anahtar müzisyenleri (George Russell, Miles Davis ve John Coltrane) tanımlayın |
Modal Jazz |
12) |
• Free Jazz ve avant-garde Jazz'ın oluştuğu süreyi tanımlayın
• Bu zaman diliminde müzik tarzlarının nasıl ve neden değiştiğini açıklayın
• Free Jazz ve avant-garde ile ilişkili anahtar müzisyenleri (Ornette Coleman, John Coltrane ve Albert Ayler) tanımlayın |
Free Jazz and avant-garde |
13) |
• Füzyonun meydana geldiği süreyi tanımlayın
• Bu zaman diliminde müzik tarzlarının nasıl ve neden değiştiğini açıklayın
• Füzyonun nasıl başladığını açıklayın
• Füzyonun adını nasıl aldığını açıklayın
• Fusion'un elektrikli aletleri ve popüler müzikleri kullanan müzisyenleri tanımlayın ve tanımlayın
• Free Jazz ile ilişkili olan önemli müzisyenleri ve grupları tanımlayın (Miles Davis, Weather Reports, John McLaughlin ve Herbie Hancock) |
Fusion |
14) |
1970'lerden 1990'lara dek caz stillerini tanımlayın
• Bu zaman diliminde müzik tarzlarının nasıl ve neden değiştiğini açıklayın
• 1970'lerden 1990'lara kadar caz ile ilişkili bazı önemli müzisyen ve grupları (AACM, Anthony Braxton, Henry Threadgill, AIR, Chicago Sanat Topluluğu ve Matana Roberts) tanımlayın |
• jazz from the 1970s to 1990s |
15) |
• 1990'lardan 2000'lere kadar caz stillerini tanımlayın
• Bu zaman diliminde müzik tarzlarının nasıl ve neden değiştiğini açıklayın
• Bazı önemli müzisyenleri ve grupları belirleme |
jazz from the 1990s to 2000s |
16) |
final |
final |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
2 |
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
3 |
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
4 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
4 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
3 |