Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İstatistik ve Biyoistatistige Giriş, Veri ve Ölçek Türleri
|
- |
1) |
Bağımlı Gruplarda Hipotez testleri, Parametrik ve parametrik olmayan Karşılığı |
- |
2) |
Verilerin Sınıflandırması; Frekans Dağılımları ve Tanımlayıcı Ölçüler, Ortalama, Ortanca, Tepe,Değeri, Çeyrek ve Yüzdelikler, Standart Sapma ve Varyans, Değişim Katsayısı, Standart Hata |
|
3) |
Bilimsel Araştırma ve Veri Toplama Yöntemleri |
- |
4) |
Tablo ve grafikler |
- |
5) |
normallik testleri ve grafikler |
- |
6) |
Örneklem Dağılımları; Parametre Tahmini ve Güven Aralığı Örnekleme Yöntemleri |
- |
7) |
ara sinav |
-- |
8) |
ornekleme yontemleri |
- |
9) |
ornekleme yontemleri |
- |
10) |
orneklem buyuklugu hesaplama, hipotez testleri
|
- |
11) |
Grupların bağımlı ya da bağımsız olması, test çeşitleri ve özellikleri, İstatistiksel karar, uygun test seçimi |
- |
12) |
Bağımlı Gruplarda Hipotez testleri, Parametrik ve parametrik olmayan Karşılığı |
- |
13) |
Bağımsız Gruplarda Ortalamalar Arasındaki Farkın Önemlilik Testi, Parametrik ve parametrik olmayan Karşılığı |
- |
14) |
korelasyon ve regresyon analizleri |
- |
15) |
final sinavi |
- |
15) |
final sinavi |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Prof.Dr.Reha Alpar, Spor, Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle UYGULAMALI
İSTATİSTİK ve GEÇERLİK-GÜVENİRLİK? Detay Yayıncılık, Ankara 2010.
Jerrold h. Zar. Biostatistical Analysis forth edition, Prentice-Hall, Inc.1999.
Prof. Dr. Kazım Özdamar, ?Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi I?, Anadolu Üniversitesi Fen Fakültesi Yayını, 1997.
Prof. Dr. Kazım Özdamar, ?SPSS ile Biyoistatistik?, Kaan Kitapevi, 1999. |
Diğer Kaynaklar: |
Prof.Dr.Reha Alpar, Spor, Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle UYGULAMALI
İSTATİSTİK ve GEÇERLİK-GÜVENİRLİK? Detay Yayıncılık, Ankara 2010.
Jerrold h. Zar. Biostatistical Analysis forth edition, Prentice-Hall, Inc.1999.
Prof. Dr. Kazım Özdamar, ?Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi I?, Anadolu Üniversitesi Fen Fakültesi Yayını, 1997.
Prof. Dr. Kazım Özdamar, ?SPSS ile Biyoistatistik?, Kaan Kitapevi, 1999. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
1 |
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
1 |
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
1 |
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
1 |
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
1 |
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
1 |
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
1 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
3 |
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
5 |
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
5 |
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
5 |
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
1 |