Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İstatistik ve Biyoistatistige Giriş, Veri ve Ölçek Türleri
|
- |
1) |
Bağımlı Gruplarda Hipotez testleri, Parametrik ve parametrik olmayan Karşılığı |
- |
2) |
Verilerin Sınıflandırması; Frekans Dağılımları ve Tanımlayıcı Ölçüler, Ortalama, Ortanca, Tepe,Değeri, Çeyrek ve Yüzdelikler, Standart Sapma ve Varyans, Değişim Katsayısı, Standart Hata |
|
3) |
Bilimsel Araştırma ve Veri Toplama Yöntemleri |
- |
4) |
Tablo ve grafikler |
- |
5) |
normallik testleri ve grafikler |
- |
6) |
Örneklem Dağılımları; Parametre Tahmini ve Güven Aralığı Örnekleme Yöntemleri |
- |
7) |
ara sinav |
-- |
8) |
ornekleme yontemleri |
- |
9) |
ornekleme yontemleri |
- |
10) |
orneklem buyuklugu hesaplama, hipotez testleri
|
- |
11) |
Grupların bağımlı ya da bağımsız olması, test çeşitleri ve özellikleri, İstatistiksel karar, uygun test seçimi |
- |
12) |
Bağımlı Gruplarda Hipotez testleri, Parametrik ve parametrik olmayan Karşılığı |
- |
13) |
Bağımsız Gruplarda Ortalamalar Arasındaki Farkın Önemlilik Testi, Parametrik ve parametrik olmayan Karşılığı |
- |
14) |
korelasyon ve regresyon analizleri |
- |
15) |
final sinavi |
- |
15) |
final sinavi |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Prof.Dr.Reha Alpar, Spor, Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle UYGULAMALI
İSTATİSTİK ve GEÇERLİK-GÜVENİRLİK? Detay Yayıncılık, Ankara 2010.
Jerrold h. Zar. Biostatistical Analysis forth edition, Prentice-Hall, Inc.1999.
Prof. Dr. Kazım Özdamar, ?Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi I?, Anadolu Üniversitesi Fen Fakültesi Yayını, 1997.
Prof. Dr. Kazım Özdamar, ?SPSS ile Biyoistatistik?, Kaan Kitapevi, 1999. |
Diğer Kaynaklar: |
Prof.Dr.Reha Alpar, Spor, Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle UYGULAMALI
İSTATİSTİK ve GEÇERLİK-GÜVENİRLİK? Detay Yayıncılık, Ankara 2010.
Jerrold h. Zar. Biostatistical Analysis forth edition, Prentice-Hall, Inc.1999.
Prof. Dr. Kazım Özdamar, ?Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi I?, Anadolu Üniversitesi Fen Fakültesi Yayını, 1997.
Prof. Dr. Kazım Özdamar, ?SPSS ile Biyoistatistik?, Kaan Kitapevi, 1999. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. |
3 |
2) |
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. |
3 |
3) |
Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. |
3 |
4) |
Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. |
3 |
5) |
Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. |
5 |
6) |
Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. |
|
7) |
Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
8) |
Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. |
5 |
9) |
Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
5 |