Dersin Amacı: |
Mikroorganizmaların yapıları, sınıflandırılmaları, genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak,mikroorganizmaların gelişmesi ve çoğalması için gerekli şartları ve hastalık oluşturma mekanizmalarını açıklamak; önemli enfeksiyöz, hastalık etkenlerini ve korunma yollarını öğretmek; temel laboratuvar pratiğine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bakterilerin yapisi ,bakterilerin üreme özellikleri ve metabolizmasi, bakteri genetigi, virüslerin özellikleri, mantarlarin genel özellikleri, parazitlerin genel özellikleri, sterilizasyon ve dezenfeksiyon, antibakteriyal ajanlar, cevre mikrobiyolojisi, enfeksiyon etkenlerinin bulasma yolları, patogenez ve normal flora, immünolojiye giris, immün sistemin yapisi, dogal bagisiklik mekanizmalan, kazanilmis bagisiklik mekanizmaları, sindirim yoluyla bulasan enfeksiyon etkenleri ve besin zehirlenmeleri. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mikrobiyolojiye giriş ve tarihçe |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
2) |
Mikroorganizmaların sınıflandırılması, yapısı ve genel özellikleri |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
3) |
Mikroorganizmaların gelişmesi ve çoğalması |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
4) |
Mikrobiyal metabolizma ve genetik |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
5) |
Mikroorganizma-konak arası ilişkiler |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
6) |
Vücudun normal mikrobiyal florası, enfeksiyon bulaşma yolları |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
7) |
Dezenfeksiyon, antisepsi ve sterilizasyon |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
8) |
VİZE HAFTASI |
- |
9) |
Bakterilerin genel özellikleri, tıbbi açıdan önemli bakteriler |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
10) |
Virüslerin genel özellikleri, tıbbi açıdan önemli virüsler |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
11) |
Mantarların ve küflerin genel özellikleri, tıbbi açıdan önemli mantar ve küfler |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
12) |
Parazitlerin genel özellikleri, tıbbi açıdan önemli parazitler |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
13) |
Mikrobiyal tanı yöntemleri |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
14) |
Antibiyotik etki mekanizmaları, antibakteriyel ilaçlara karşı direnç gelişimi, Temel immünoloji ve bağışıklık |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
15) |
FİNAL SINAVI |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Murray PR, Rosenthal KS, Kobayashi GS, Pfaller MA (2002) "Medical Microbiology", Fourth edition, Mosby Inc, Missouri USA
Roitt I, Brotoff J, Male D (2005) "Immunology" Seventh edition, Mosby Inc, Missouri USA
Brooks GF, Butel JS, Morse SA (2008) "Jawetz, Melnick, & Adelberg's Medical Microbiology", Twenty-fourth edition, McGraw-Hill Companies inc., USA |
Diğer Kaynaklar: |
Murray PR, Rosenthal KS, Kobayashi GS, Pfaller MA (2002) "Medical Microbiology", Fourth edition, Mosby Inc, Missouri USA
Roitt I, Brotoff J, Male D (2005) "Immunology" Seventh edition, Mosby Inc, Missouri USA
Brooks GF, Butel JS, Morse SA (2008) "Jawetz, Melnick, & Adelberg's Medical Microbiology", Twenty-fourth edition, McGraw-Hill Companies inc., USA |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. |
|
2) |
Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. |
2 |
3) |
Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. |
|
4) |
Temel iletişim becerilerine sahip olur. |
|
5) |
Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. |
1 |
6) |
Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. |
|
7) |
Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. |
|
9) |
Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. |
|
10) |
Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. |
|
11) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
|