İnsan Kaynakları Yönetimi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | İKY508 | ||||||||
Ders İsmi: | Performans Yönetim Sistemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, kurumsal ve bireysel performans yönetimi sistemleri ile ilgili teorik bilgiler ile Performans Yönetim Sisteminin kurulmasını ve yürütülmesi konularının kavranmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, kurumsal ve bireysel performans yönetimi sistemleri ile ilgili teorik bilgiler ile Performans Yönetim Sisteminin kurulmasını ve yürütülmesi konularının kavranmasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izleği; Performans, performans yönetimi, performans yönetim sistemi, performans değerlendirme kavramları | Yok |
2) | Giriş ve Temel Kavramlar | Yok |
3) | Performans Yönetimi Sisteminin Geliştirilmesi | Yok |
4) | Performans Değerlendirme Yöntemleri | Yok |
5) | Performans Yönetim Sisteminin Yürütülmesi | Yok |
6) | Bireysel Performansın Planlamasında ve Değerlendirilmesinde İletişim ve Geri Bildirim; Değerlendirme Sürecinde Yapılan Hatalar | Yok |
7) | Performansın İyileştirilmesi | Yok |
8) | Performansın Geliştirilmesi | Yok |
9) | Performans Yönetiminin Tarihçesi; Performans Değerlendirmede Kültürün Etkisi | Yok |
10) | Balanced Score Card | Yok |
11) | Yüksek Performanslı Organizasyon | Yok |
12) | Performans Değerlendirmenin Yasal Boyutu | Yok |
13) | Uluslararası Performans Yönetimi Sistemleri | Yok |
14) | PYS ile İlgili Tez ve Makalelerin Değerlendirilmesi; Performans Değerlendirmede Güncel Yaklaşımlar; Genel Değerlendirme ve Özet | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Cavide Uyargil, Performans Yönetimi Sistemi, Beta Yayınları, 2013. Cavide Uyargil, “Performans Değerlendirme”, Bölüm: 5, İnsan Kaynakları Yönetimi, Ed.: Cavide Uyargil, Beta Yayınları, 2015. |
Diğer Kaynaklar: | Cavide Uyargil, Performans Yönetimi Sistemi, Beta Yayınları, 2013. Cavide Uyargil, “Performans Değerlendirme”, Bölüm: 5, İnsan Kaynakları Yönetimi, Ed.: Cavide Uyargil, Beta Yayınları, 2015. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, insan kaynakları yönetimi alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | ||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | ||||||||
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve insan kaynakları yönetimi alanında bunları uygulayabilmek | ||||||||
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve insan kaynakları yönetimiyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek | ||||||||
5) İnsan kaynakları yönetimi sistemlerini en başından kurabilmek ya da mevcut sistemleri geliştirebilmek için gerekli teorik, bilimsel ve en iyi uygulamalar konusunda gerekli bilgiye sahip olmak | ||||||||
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | ||||||||
7) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | ||||||||
8) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | ||||||||
9) İnsan kaynakları yönetimi ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini insan kaynakları yönetimi alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, insan kaynakları yönetimi alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | 4 |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | 3 |
3) | Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve insan kaynakları yönetimi alanında bunları uygulayabilmek | 3 |
4) | İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve insan kaynakları yönetimiyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek | 5 |
5) | İnsan kaynakları yönetimi sistemlerini en başından kurabilmek ya da mevcut sistemleri geliştirebilmek için gerekli teorik, bilimsel ve en iyi uygulamalar konusunda gerekli bilgiye sahip olmak | 5 |
6) | İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | 4 |
7) | Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | 4 |
8) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | 4 |
9) | İnsan kaynakları yönetimi ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini insan kaynakları yönetimi alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek | 4 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Kanaat Notu | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 90 |
Sunum / Seminer | 15 | 45 |
Proje | 15 | 30 |
Ödevler | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 15 | 15 |
Final | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü | 285 |