ACCA202 Managerial Accountingİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ACCA202
Ders İsmi: Managerial Accounting
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ALİNA TARAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ALİ ALTUĞ BİÇER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yönetim muhasebesinin temel amacı,işletme yöneticisine,işletme yönetiminde alacakları kararlarda yardımcı olmaktır.İşletme yöneticisi,yönetim muhasebesi sayesinde planlama ve karar alma sürecinde atılacak adımları daha kolay belirler.
Dersin İçeriği: Yönetim muhasebesinin tanımı, görev ve amacı; karar verme sürecinde rolü; üretim maliyeti; bütçe; bütçelerin türleri; stratejik maliyet yönetimi; Maliyet hacmi kar analizi; transfer Fiyatlandırması; başabaş analizi; verimlilik ve kârlılık konuları işlenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) In developing methodological strategies, it is best to discuss them between teachers and students in an environment of freedom and mutual agreement in order to ensure that the students make them their own and take responsibility for their execution and for attaining the goals of this course.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yönetim ve Muhasebenin işletmelerde etkin olarak işleyişini öğrenme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Yönetim muhasebesinin kapsamı • Yönetim muhasebesinin muhasebedeki yeri • Yönetim muhasebesi ve genel muhasebe arasındaki farklar Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
2) • Maliyet miktar arasındaki etkileşim • Muhasebe maliyeti • İşletme giderleri Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
3) • Gider türleri ve miktar arasındaki ilişki • İşletme giderleri Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
4) • Kârı oluşturan unsurlar • Kâr fonksiyonunun kullanım alanları • Kâr satış tutarı ilişkisi Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
5) • Kâr planlaması ve yönetsel kararlar • Kâr tahmini • Başabaş noktası Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
6) • Tam maliyet yöntemi • Tam maliyet yöntemi analizi • Tam maliyet yönteminin kullanım alanları Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
7) • Değişken maliyet yöntemi • Sabit ve değişken genel üretim giderleri • Direkt işçilik ve direkt ilk madde malzeme giderleri Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
8) • Tam maliyet ve Değişken maliyet yöntemlerinin uygulamalı karşılaştırması.
9) • Bütçe • Bütçe türleri • Bütçe hazırlama Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
10) • Maliyetler ve Yönetsel kararlar. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
11) • Maliyet merkezi başarı değerlemesi. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
12) • Sorumluluk muhasebesi • Sorumluluk muhasebesi yarar ve zararları • Sorumluluk muhasebesinin aşamaları Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
13) • Maliyet merkezi başarı değerlemesi • Sorumluluk merkezleri ve değerlendirme kriterleri • Kâr merkezleri Derste anlatılan konular tekrarlanacak
14) • Maliyetler ve yönetsel kararlar • Yönetim muhasebesinin gelişiminde rol oynayan faktörler • Toplam kalite yönetimi Derste anlatılan konular tekrarlanacak
15) Final Sınavı yok
16) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Hocasının Kaynakları ve Sunumları

Williams, J.R., Haka, S.F., Better, M.S., Carcello, J.V. (2021), Financial & Managerial Accounting. The basis for business decisions, 19th Edition, McGraw-Hill Education, New York
Diğer Kaynaklar: Suggested resources

Williams, J.R., Haka, S.F., Better, M.S., Carcello, J.V. (2021), Financial & Managerial Accounting. The basis for business decisions, 19th Edition, McGraw-Hill Education, New York

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 1 % 0
Uygulama 1 % 0
Derse Özgü Staj 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 119
Ara Sınavlar 1 12
Final 1 15
Toplam İş Yükü 194