Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Markayı tanımlama ve ürünle ilişkisini açıklama
• Marka değeri kavramını tanımlama ve bu kavramı oluşturan unsurları açıklama
• Markaların neden önemli olduklarını tartışma
• Marka yönetimindeki fırsatları ve güçlükleri açıklama
• Stratejik marka yönetimi sürecinin aşamalarını tanımlama
• Marka yönetimine giriş
|
|
2) |
• Tüketici odaklı marka değerini tanımlama
• Tüketici odaklı marka değerininin girdilerini ve çıktılarını açıklama
• Marka konumlandırmanın bileşenlerini belirleme
• Başarılı bir marka konumlandırma için gerekli yöntemleri tanımlama
• Tüketici odaklı değer ve marka konumlandırma
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
3) |
• Marka değer zincirini tanımlama
• Marka değer zincirindeki aşamaları açıklama
• Marka değeri ve müşteri değeri kavramlarını tartışma
• Marka değer zinciri
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
4) |
• Çeşitli marka bileşenlerini tanımlama
• Marka bileşenlerini belirleyen yasal konuları tartışma
• Güçlü markalar yaratmadaki etik faktörleri açıklama
• Marka bileşenleri: yasal ve etik konular
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
5) |
• Marka yönetiminde pazarlamadaki yeni yaklaşımları tartışma
• Pazarlama yöneticilerinin tüketicilerin ürün ve marka deneyimi için uyguladıkları stratejileri açıklama
• Marka değeri fiyatlandırmasını tartışma
• Marka değeri oluşturmada dağıtım stratejisinin etkisini açıklama
• Marka değeri yaratmada pazarlama stratejisi
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
6) |
vize sınavı |
|
7) |
• Başlıca pazarlama iletişimi araçlarını tanımlama
• Marka yönetiminde farklı iletişim araçlarının avantaj ve dezavantajlarını açıklama
• Entegre pazarlama iletişim için gerekli temel kriterleri belirlemeyi anlama
• Marka değeri yaratmada entegre pazarlama iletişimi
|
|
8) |
• Marka değeri oluşturmada marka çağrışımını belirleyen unsurları tanımlama
• Marka çağrışımının marka sadakati ve değerine etkisini açıklama
• Marka değeri yaratmada marka çağrışımı
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
9) |
• Yatırım geri dönüşünün hesaplanmasını tanımlama
• Marka değerlemesi aşamalarını açıklama
• Marka değeri yönetim sisteminin uygulanması için gerekli aşamaları açıklama
• Marka değeri ölçümü ve yönetimi
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
10) |
• Tüketicinin marka farkındalığı ve bilgisini ölçebilmek için gerekli araçları tanımlama
• En çok kullanılan marka değerlemesi modellerini tanımlama
• Marka değerini oluşturan faktörler
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
11) |
• Marka değerinin çok yönlülüğünü açıklama ve marka değerinin farklı yöntemlerle ölçülmesini tartışma
• Alternatif marka değeri ölçme yöntemlerini karşılaştırma
• Marka değeri çıktıları
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
12) |
• Marka tasarımının önemli bileşenlerini belirleme
• Başarılı bir marka portföyü oluşturmak için gerekli araçları tanımlama
• Şirket markası ile ürün markası arasındaki farkı ve ilişkiyi tartışma
• Marka tasarımı stratejisi
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
13) |
• Farklı marka genişleme türlerini tanımlama
• Marka genişleme stratejisinin avantaj ve dezavantajlarını açıklama
• Marka genişleme stratejisinin başarılı olması için gerekli kriterleri tanımlama
• Yeni ürün geliştirme ve marka genişlemesi
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
14) |
• Küresel ve yerel markanın tanımını yapma
• Uluslararası pazarlarda standartlaştırma ve adapte etme stratejilerini açıklama
• Küresel marka konumlandırmasının aşamalarını tanımlama
• Farklı pazar bölümleri ve coğrafyalarda marka yönetimi
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
15) |
final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
|