Bankacılık ve Finans (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BBA424 | ||||||||
Ders İsmi: | Social Entrepreneurship | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi CANAN KOÇER DURMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
EZGİ YILDIRIM SAATÇİ Dr.Öğr.Üyesi CANAN KOÇER DURMAZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, sosyal girişimcilikteki uygulamalar ve prensipler hakkında bir katkı sağlamak. Bunu yaparken misyon odaklı başarılı girişimlerin şekillenmesi ve yönetimi üzerinden bir başlangıç yapılacaktır. Dersin genel çerçevesi kapsamında, girişimciliğin varolan pedagojik yapısı ile kar amacı gütmeyen ve kamusal yönetim araçlarından oluşan yapı arasında bir köprü kurmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sosyal girişimciliğin temelleri ve uygulamaları; misyon odaklı sosyal girişimlerin kuruluşu ve başarılı bir şekilde yönetilmesi; girişimciliğin pedagojisi; kar amaçlı olmayan kurumları yönetme araçları; karma kurumlar; işbirlikleri; dernekler; kurumsal sosyal sorumluluk; sosyal işletme ve girişimcilik. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sosyal girişimciliğe giriş Sosyal girişimciliğin tanımı Sosyal girişim türleri | |
2) | Fikirler ve olasılıklar Problem Türevleri İnovasyon Keşif A&G | Örneklerin web üzerinden araştırılması |
3) | -Kar amacı gütmeyen -Kara uygun olmayan -Kar amaçlı | Örneklerin web üzerinden araştırılması |
4) | Sosyal girişim konseptinin geliştirilmesi Bölüm 2 Kuruluşlar Kooperatifler Dernekler | Ödev: Fikir tanımlamaları ve farklı öneriler okumak. |
5) | Sosyal girişim iş modelleri İş modeli Pazarlama Üretim Organizasyon İnsan kaynakları | Ödev: Fikir tanımlamaları ve farklı öneriler okumak. |
6) | vize sınavı | |
7) | Dönem projesi hakkında bilgilendirme: “Sosyal işletme İş Planı” Sosyal etki Hedef kitle müşteri Tedarikçi Paydaş | |
8) | Sosyal işletme vakaları PBS Yeni Kahramanlar Bölüm 1 | Sosyal işletmeler arası karşılaştırmalar |
9) | Sosyal işletme vakaları PBS Yeni Kahramanlar Bölüm 2 | Belirli vaka örneklerin internet üzerinden araştırılması |
10) | Sosyal işletme vakaları PBS Yeni Kahramanlar Bölüm 3 | Belirli vaka örneklerin internet üzerinden araştırılması |
11) | 2. Vize sınavı | Belirli vaka örneklerin internet üzerinden araştırılması |
12) | Dönem projelerinin sunumu Grup 1 Grup 2 Grup 3 | |
13) | Dönem projelerinin sunumu Grup 4 Grup 5 Grup 6 | |
14) | Gerçek yaşam örnekleri Konuk konuşmacılar | |
15) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Kaynak: Sosyal Girişimcilik ; Senem Besler. ISBN: 9786053772255, Türkçe, 2010, 224 sayfa, Beta Basım Yayın Sosyal İşletme Kurmak: Karl Weber, Muhammed Yunus; Çev: Ahmet Nebil İmre, 2012 Doğan Kitap |
Diğer Kaynaklar: | Source: Social Entrepreneurship;Senem Besler. ISBN: 9786053772255, Turkish, 2010, 224 sayfa, Beta press Establishing Social Enterprise: Karl Weber, Muhammed Yunus; Translated by Ahmet Nebil İmre, 2012 Doğan press |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Bankacılık ve finans alanındaki disiplinin gelişimi, en modern konseptler, bilimsel metodoloji, teoriler ve modeller de dahil bilgi temelini açıklayabilirler. | ||||||||
2) İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesi, sonuçları yorumlanması ve çözüm önerileri için uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır. | ||||||||
3) Finansal kurumların ve finansal aracılığın neden mevcut olduğunu ve bunların nasıl yapılandırıldığını bilir. | ||||||||
4) Bankacılık sektörünü ilgilendiren temel bankacılık ilkelerine ve düzenlemelerine ilişkin anlayışı ayırt eder. | ||||||||
5) Kendi girişimlerini başarıyla kurmak ve geliştirmek için girişimci fırsatlar ve uzmanlık keşfeder ve yaratır. | ||||||||
6) Mevcut küresel ekonomik konuları tanır, yorumlar ve tartışır. | ||||||||
7) Çeşitli geçmişlerden gelen insanlarla yazılı ve sözlü İngilizce iletişim kurar ve bankacılık ve finans alanlarındaki küresel dinamikleri takip etme ve yorumlama konusunda İngilizce yeterliliğine sahiptir. | ||||||||
8) Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar. | ||||||||
9) Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bankacılık ve finans alanındaki disiplinin gelişimi, en modern konseptler, bilimsel metodoloji, teoriler ve modeller de dahil bilgi temelini açıklayabilirler. | |
2) | İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesi, sonuçları yorumlanması ve çözüm önerileri için uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır. | |
3) | Finansal kurumların ve finansal aracılığın neden mevcut olduğunu ve bunların nasıl yapılandırıldığını bilir. | |
4) | Bankacılık sektörünü ilgilendiren temel bankacılık ilkelerine ve düzenlemelerine ilişkin anlayışı ayırt eder. | |
5) | Kendi girişimlerini başarıyla kurmak ve geliştirmek için girişimci fırsatlar ve uzmanlık keşfeder ve yaratır. | |
6) | Mevcut küresel ekonomik konuları tanır, yorumlar ve tartışır. | |
7) | Çeşitli geçmişlerden gelen insanlarla yazılı ve sözlü İngilizce iletişim kurar ve bankacılık ve finans alanlarındaki küresel dinamikleri takip etme ve yorumlama konusunda İngilizce yeterliliğine sahiptir. | |
8) | Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar. | |
9) | Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Sosyal Faaliyet |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 91 |
Proje | 12 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 175 |