Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Tüketici, müşteri ve tüketim kavramlarını tanımlama
• Tüketici davranışı kavramını ve özelliklerini anlama
• Tüketici davranışında disiplinlerarası yaklaşımı açıklama
• Tüketici davranışı genel modelini açıklama
• Pazarlama stratejisi ile tüketici davranışı arasındaki ilişkiyi anlama
• Tüketici davranışına giriş
|
|
2) |
• Öğrenme ve belleğin tüketici davranışına etkisini anlama
• Tepkisel ve edimsel koşullamayı tanımlama
• Bilişsel öğrenmeyi tanımlama
• Model alma ve öğrenme kuramının önemli ögelerini açıklama
• Psikolojik etkiler: Öğrenme ve bellek
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
3) |
• Güdüleme süreci ve kuramlarını anlama
• Güdülerin özelliklerini açıklama
• Güdü çeşitlerini tanımlama
• Güdüleme kavramının pazarlama ile ilişkisini anlama
• İlgilenim ve pazarlama uygulamalarını açıklama
• Psikolojik etkiler: Güdüleme ve ilgilenim
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
|
4) |
• Algılama süreci ve seçici algılamayı tanımlama
• Algısal örgütleme ve yorumlamayı açıklama
• Renk, tat, dokunma, koku ve sesin tüketicilere etkisini açıklama
• Bilinçaltı algılamayı anlama
• Algılama ve pazarlama uygulamalarını açıklama
• Psikolojik etkiler: Duyum ve algılama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
5) |
• Tutumları oluşturan temel bileşenleri tanımlama
• Tutumların özellikleri ve işlevlerini anlama
• Tutumların belirlenmesi ve ölçümünü anlama
• Tutumu oluşturan kaynakları açıklama
• Pazarlama uygulamalarının tutumlara etkisini açıklama
• Duygular ve pazarlama stratejisinde kullanımlarını açıklama
• Psikolojik etkiler: Tutumlar, tutumların değiştirilmesi ve duygular
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
6) |
• Vize sınavı |
|
7) |
• Kişiliğin yapısını anlama
• Kişilik kuramlarını açıklama
• Kişilik araştırmalarını tanımlama
• Benlik kavramı ve pazarlama uygulamalarını açıklama
• Psikolojik etkiler: Kişilik ve benlik
|
|
8) |
• Değerleri tanımlama
• Değerler ve pazarlama uygulamalarını açıklama
• Yaşam biçimini tanımlama
• Yaşam biçimi ve pazarlama uygulamalarını açıklama
• Psikolojik etkiler: Değerler ve yaşam biçimi
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
|
9) |
• Toplumsallaşma ve grup olgusunu açıklama
• Grup çeşitlerini tanımlama
• Danışma gruplarını tanımlama
• Pazarlama stratejilerinde danışma gruplarının kullanılmasını açıklama
• Sosyo-kültürel etkiler: Grup dinamiği ve danışma grubu
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
10) |
• Ailenin işlevlerini ve satın alma kararlarını açıklama
• Aile yaşam eğrisi, hane halkı kavramlarının pazarlamada kullanılmasını açıklama
• Erkekler, kadınlar ve satın alma davranışlarını açıklama
• Çocuklar, gençler ve yaşlıların satın alma davranışlarını anlama
• Sosyo-kültürel etkiler: Aile
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
11) |
• Ağızdan ağıza iletişimi tanımlama
• Fikir liderleri ve pazarlama uygulamalarını anlama
• Pazarlama yeniliklerinin kabulü ve yayılmasını açıklama
• Sosyo-kültürel etkiler: Kişisel etkiler ve yeniliklerin yayılması
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
12) |
• Sosyal sınıf kavramını tanımlama
• Sosyal sınıf araştırmalarını açıklama
• Sosyal sınıfların pazarlama stratejilerinde kullanımını açıklama
• Sosyo-kültürel etkiler: Sosyal sınıf
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
13) |
• Kültürü tanımlama ve özelliklerini anlama
• Kültürel değerler ve normları tanımlama
• Kültürün incelenmesinde sistem yaklaşımını tanımlama
• Değişik kültürlerde tüketici davranışlarını açıklama
• Sosyo-kültürel etkiler: Kültür
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
14) |
• Tüketici karar alma sürecinin yapısını tanımlama: durumsal etkiler, yüksek ve düşük ilgilenim
• Sorunun belirlenmesini anlama
• Bilgi arayışı ve seçeneklerin değerlendirilmesini açıklama
• Satın alma ve satın alma sonrası tüketici davranışları
• Etik pazarlama faaliyetlerinin tüketiciler üzerine etkileri
• Tüketici satın alma süreci, etik pazarlama faaliyetleri ve karar alma
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
15) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
|