Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin öğrencilere tanıtılması
• Dersin öneminin belirtilmesi
• Öğrenci yükümlülüklerinin anlatılması
• Sınav sisteminin açıklanması
• Ödev hazırlama prensiplerinin belirtilmesi
• Iş etiği ve sosyal sorumluluğun açıklanması
• İş etiğini etkileyen faktörlerin belirlenmesi
• Etik standartların belirlenmesindeki basamakların listelenmesi,
organizasyonların etik davranışlarda nasıl farklılıklar
gösterebileceğinin tartışılması
• İşte sosyal sorumluluğun nasıl ölçüleceğinin belirlenmesi ve bunun
genel müşteriye ve çalışanlara nasıl özetleneceğinin belirlenmesi.
• Yatırımcı ve finan topluluklarının iş etiği ve sosyal sorumluluklarla neden ilgili olduklarının açıklanması.
• Syllabus ders çerçevesinin tartışılması
• İş etiği ve sosyal sorumluluk konsepti
• Etik standartların tartışılması
• İş etiği ve sosyal sorumluluğun öneminin tartışılması
|
|
1) |
• Fiyatın nasıl belirlendiğinin tartışılması
• Doğru fiyatın tarifinin yapılması
• Fiyat ve maliyet arasındaki ilişki ve farkın anlatılması
• Fiyat tahmin yöntemlerinin anlatılması
• Fiyat analizi ve sonuçlarının değerlendirilmesi
• Fiyat nasıl belirlenir?
• Maliyet analizi
• Fiyat, maliyet ve değer ilişkisi
• Fiyat Tahmini
• Fiyat analizi
|
Yok |
2) |
• Satınalma departmanındaki organizasyon tiplerinin tanımlanması
• Merkezi ve merkezden uzak satınalma yapısının tanımlanması
• Satınalma departmanındaki merkezi ve merkezden uzak yapının avantaj ve dezavantajılarının tanınması ve tanımlanması
• Hangi yapının ne zaman kullanılması gerektiğine karar verilmesi
• İşbölümü ve görevlerin tanıtılması
• Satınalmanın işletmedeki yeri
• Satınalmanın kuruluşu
• Satınalmanın yapılanması
• Satınalmada işbölümü ve görevler
|
Syllabus’un gözden geçirilmesi |
3) |
• Tüm takım tiplerinin tanımlanması
• Satınalma personelinin özelliklerinin belirlenmesi
• Satınalma departmanındaki takım yapısının oluşturulması
• Satınalma personeli çalışma prensiplerinin oluşturulması
• Satınalmanın etik özelliklerinin tanımlanması
• Satınalma personelinin yapısı, nitelikleri
• Satınalma Personelinin Yönetilmesi
• Satınalmada Etik
• Satınalmacının özellikleri
|
Ödev: Gelecek haftanın okuma konusu, ss. 17-27 |
4) |
• Vizyon ve misyonun tanımlanması
• Satınalmanın kurumsal planlamasının anlatılması
• Kurumsal planlama ve satınalma planlarının birleştirilmesinin açıklanması
• Satınalmanın stratejik faktörlerinin beirlenmesi
• Şirket içi departmanlar ve satınalmanın ilişkisinin açıklanması
• Satınalma ve Rekabet Stratejisi
• Stratejik Satınalmada Organizasyonun Vizyon ve Misyonu
• Satınalma ve Kurumsal Planlama
|
Ödev: Gelecek haftanın okuma konusu, ss.29-39 |
5) |
• Tedarik lojistiğinin tanımlanması.
• Lojistik destek elemanlarının neler olduğunun sıralanması
• Tedarik lojistiğinde insan sistem entegrasyonunun açıklanması.
• Ömür devri ve ömür devri analizini arasındaki farkın açıklanması.
• Entegre ürün timi ve yönetiminin anlatılması
• Tedarik lojistiği nedir?
• Lojistik destek elemanları
• İnsan – sistem entegrasyonu
• Ömür devri maliyet analizi
• Entegre ürün ve süreç geliştirme
|
Ödev: Gelecek haftanın okuma konusu, ss.41 - 53 |
6) |
• Müzakerenin tanımlanması.
• Müzakere ortamının faktörlerinin sıralanması ve tanımlanması.
• Rekabet ortamı ile rekabetin derecesinin ilişkilendirilmesi
• Müzakere ve pazarlık arasındaki farkın tartışılması.
• Tedarikçi durumunun analizinin yapılması
• Müzakere ve pazarlık terimleri
• Müzakere ortamının değerlendirilmesi
• Müzakereye hazırlık ve icra
|
Ödev: Gelecek haftanın okuma konusu, ss. 55 -78 |
7) |
• Müzakere ve pazarlıkta pazardaki aktörleri rolünün tartışılması
• Erken davranmanın faydasını tartışılması
• Müzakere sürecinden önce bilgi toplamanın faydasını tartışılması
• Tedarikçi durumunun analizinin açıklanması
• Kendi durumumuzun analizinin açıklanması
• Müzakerenin Hazırlığı ve yürütülmesi.
• Müzakerede iç ve dış faktörlerin analizi
• Pazarlık ve taktikler
|
Ödev: Gelecek haftanın okuma konusu, ss.79-94 |
8) |
• Öğrenciler vize sınavı ile değerlendirilir
• Satınalmada işbölümü ve görevler
• Satınalmada Etik
• Satınalmacının özellikleri
• Stratejik Satınalmada Organizasyonun Vizyon ve Misyonu
• Satınalma ve Kurumsal Planlama
• Tedarik lojistiği nedir?
• Lojistik destek elemanları
• Sınav konularının belirlenmesi
• İnsan – sistem entegrasyonu
• Ömür devri maliyet analizi
• Müzakere ve pazarlık terimleri
• Müzakere ortamının değerlendirilmesi
• Müzakereye hazırlık ve icra
• Müzakerede iç ve dış faktörlerin analizi
• Pazarlık ve taktikler
|
Ödev: Gelecek haftanın okuma konusu, ss. 79 - 94 |
10) |
• Tedarikçi seçim kriterlerinin sıralanması
• Tedarikçi değerlendirme formunun anlatılması
• Satınalmacı- tedarikçi ilişkilerinin açıklanması
• Uygun tedarikçi özelliklerinin sıralanması
• Tedarikçi seçimi ve sonrasında yapılacakların sıralanması
• Tedarikçi seçim kriterleri
• Tedarikçi değerlendirme formu
• Satınalmacı- tedarikçi ilişkileri
• Uygun tedarikçinin tespiti
|
Ödev: Gelecek haftanın okuma konusu, ss. 95 - 106 |
11) |
• Satınalma talebinin tanımlanması.
• Satınalma akışının tartışılması.
• Satınalma sürecindeki kişler ve imzaların belirlenmesi
• Süreçteki tıkanmaların aşılmasının tartışılması
• Satınalmada onay akışının tartışılması
• Satınalma süreci
• Onay Akışı
• Pürüzlerin Giderilmesi
|
Ödev: Gelecek haftanın okuma konusu, ss. 123 - 138 |
12) |
• Satınalmada kullanılan sözleşme türlerinin tanımlanması
• Sözleşmede bulunması gerekli unsurların listelenmesi ve açıklanması
• Bir sözleşmenin kurulabilmesi için gerekli şartların belirtilmesi
• Sözleşme yapımı ve idaresinin anlatılması
• Sözleşmede imza yetkisinin tartışılması
• Sözleşme Kavramı
• Sözleşmenin Kurulması
• Sözleşme Çeşitleri
• Sözleşmenin Bölümleri
• İmza Yetkisi
|
Ödev: Gelecek haftanın okuma konusu, ss. 251-263 |
12) |
• Satınalmada kullanılan sözleşme türlerinin tanımlanması
• Sözleşmede bulunması gerekli unsurların listelenmesi ve açıklanması
• Bir sözleşmenin kurulabilmesi için gerekli şartların belirtilmesi
• Sözleşme yapımı ve idaresinin anlatılması
• Sözleşmede imza yetkisinin tartışılması
• Sözleşme Kavramı
• Sözleşmenin Kurulması
• Sözleşme Çeşitleri
• Sözleşmenin Bölümleri
• İmza Yetkisi
|
Ödev: Gelecek haftanın okuma konusu, ss. 251-263 |
13) |
• Satınalmada kalitenin anlamının tanımlanması
• Kalite-satınalma ilişkisinin açıklanması
• Tedarikçi tarafında kalitenin temininin açıklanması.
• Düzeltici aksiyon sürecinin açıklanması
• Sertifikasyon, istatistiksel süreç kontrolü, Tolerans terimlerinin açıklanması
• Kalitenin Tanımı
• Kalite-satınalma ilişkisi
• Teslim alma ve sonrasında kalitenin kontrolü
|
Ödev: Gelecek haftanın okuma konusu, ss. 107-122 |
14) |
• Dönem sonu proje sunumlarının analizi
• Proje sunumları
|
Dönem sonu proje sunumlarına hazırlanma |
15) |
• Öğrenciler final sınavı ile değerlendirilir
• Fiyat nasıl belirlenir?
• Maliyet analizi
• Fiyat, maliyet ve değer ilişkisi
• Fiyat Tahmini
• Fiyat analizi
• Tedarikçi seçim kriterleri
• Tedarikçi değerlendirme formu•
• Final sınavı için konuların tekrarlanması
• Satınalmacı- tedarikçi ilişkileri
• Uygun tedarikçinin tespiti
• Sözleşme Kavramı
• Sözleşmenin Kurulması
• Sözleşmenin Bölümleri
• İmza Yetkisi
• Kalite-satınalma ilişkisi
• Teslim alma ve sonrasında kalitenin kontrolü
|
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|
7) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
8) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
9) |
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
10) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
11) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
12) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|