Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersi tanımlar.
• Yasal haklarını açıklar.
• Dersin önemini fark eder.
• Ders izlencesi
• Yeni yönetmelik kuralları
• Dersin amacı
|
|
2) |
• Aktif bir dokümanı kaydeder.
• Dosyanın türünü değiştirir.
• Dosya kurtarır.
• Dokuman yönetimi
• Kaydetme türleri
• Farklı kaydetin farkı
|
|
3) |
• Hücreleri koşullu ve koşulsuz biçimlendirir.
• Hücre stillerini kullanır.
• Hücre adları ile çalışır.
• Satır-Sütun ekler, siler, yönetir.
• Çalışma sayfası ekler, siler, yönetir.
• Hücreleri biçimlendirmek
• Çalışma sayfalarını biçimlendirmek
• Veri doğrulamak
|
Hücre ve Sayfa biçimlendirmeleri konularını kitaptan okur |
4) |
• Çalışma kitapları arasında işlem yapar.
• Çalışma kitabı görünümünü yönetir.
• Pencereler ile çalışır.
• Çalışma kitabı ile çalışmak
• Köprü kurma
|
Çalışma kitabı konusunu kitaptan okur. |
5) |
• Verileri sıralar ve süzer.
• Alt toplam ile çalışır.
• Verileri gruplandırır ve seviyelendirir.
• Veri tabanı işlemleri
• Verileri sıralamak ve süzmek
• Verilerin otomatik alt toplamlarını almak
• Verileri gruplandırmak ve seviyelendirmek
|
Veri tabanı konusunu kitaptan okur. |
6) |
• Grafik çizer.
• Grafik tasarımını ayarlar.
• Grafik etiketleri oluşturur.
• Grafik biçimlendirir.
• Grafikler ile Çalışmak |
Grafikler konusunu kitaptan okunması |
7) |
• Özet tablo oluşturur.
• Verileri filtreler.
• Alternatif özet tablolar oluşturur.
• Özet Grafik oluşturur.
|
Bölüm 8 – Konu anlatımı ve uygulama |
8) |
vize sınavı |
|
9) |
• İstatistiki fonksiyonları analiz eder.
• Finansal fonksiyonları analiz eder.
|
Bölüm 9 – Konu anlatımı ve uygulama |
10) |
• Mantıksal fonksiyonları analiz eder.
• Metinsel fonksiyonları analiz eder.
|
Fonksiyonlar konusunu kitaptan okur. |
11) |
• Resim ekleme programını uygular.
• Vektör çizimlerini yorumlar.
• Smartart grafiğini kaydeder.
• Resimleri ve çizimleri kaydeder.
|
Resim ve Çizimler konusunu kitaptan okur. |
12) |
• Makroyu oluşturur.
• Makroda değişiklik yapar ve yorumlar.
• Makroyu siler ve adlandırır.
|
Yapılmış olanları tekrar eder. |
13) |
• Belgeleri paylaştırır.
• Paylaştırılan çalışma kitabındaki değişiklikleri izler.
• Belgeleri korur ve şifreler.
|
Çalışma Kitabı paylaşımı ve korunması konusunu kitaptan okur. |
14) |
• Excel 2010’u özelleştirmek
• Genel Seçenekler
• Formül Seçenekleri
• Hesaplama Seçenekleri
• Yazımı Denetleme Seçenekleri
• Kaydetme Seçenekleri
• Gelişmiş Seçenekler
• Şeridi Özelleştirmek |
Excel 2010’u özelleştirmek konusunu kitaptan okur. |
15) |
final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|
7) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
8) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
9) |
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
10) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
11) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
12) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|