Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• İş Planı Projesi Sunumu
|
Proje sunumu ile ilgili çalışma |
1) |
• Ders içeriğini tanımlar
• Derse ilişkin beklentileri açıklar
• Iş planı projesinin nasıl yapılacağını inceler
• Proje gruplarına karar verir
|
|
2) |
• Inovasyon tanımlarına yönelik stratejik yaklaşımları betimler
• Inovasyonun temel kavramlarını açıklar
• Inovasyon ve inovasyonla bağlantılı diğer kavramları nasıl ayırt edeceğini açıklar
• Küreselleşme ve onun ekonomiye etkisini betimler
• Ekonominin teknolojik gelişmelerle nasıl değiştiğini örneklerle açıklar
• Örnek Olay 1’i açıklar ve tartışır
|
Ders izlencesinin tekrar inceleme
Öğrenci sistemine giriş yapma ders materyallerini ve içeriklerini inceleme
Örnek Olay 1’i okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
|
3) |
• Yaratıcılığın anlamını açıklar
• Hazırlık, kuluçka, yaratıcılığın çıkması, değerlendirme ve fikir seçiminden oluşan yaratıcılık süreçlerini tanımlar
• Yaratıcı düşünmenin nasıl geliştirileceğini açıklar
• Yaratıcı düşüncenin inovatif fikirler üretmen için nasıl kullanılacağını açıklar
• Küresel pazarlarda fark yaratacak fikirlerin nasıl bulunacağını tartışır
|
Örnek Olay 2’yi okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
Ders materyallerini yeniden inceleme ve proje sunumu ile ilgili çalışma
|
4) |
• Farklı inovasyon türlerini ve tanımlarını listeler, açıklar
• Inovasyon türlerinin neye gore sınıflandırıldığını tanımlar
• Inovasyon türleri arasındaki farkı betimler
• Firmaların inovasyon türlerini nasıl kullandığını tartışır
• Örnek olay 3’ü açıklar ve tartışır
|
Bireysel çalışma: internet araştırması: yaratıcı fikir örneklerinin bulunması Örnek Olay 3’ü okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma
|
5) |
• Inovasyon paradigmasının zaman içerisinde nasıl değiştiğini açıklar
• Birinci nesil inovasyon modellerini açıklar (1950- 1960)
• Ikinci nesil inovasyon modellerini tanımlar (1960-1970)
• Üçüncü nesil inovasyon modellerini betimler (1970-1980)
• Dördüncü nesil inovasyon modellerini açıklar (1980-1990)
• Beşinci nesil inovasyon modellerini açıklar (2000- )
• Ulusal ve uluslararası şirketlerin inovasyon yaklaşımlarını tanımlar
• Örnek olay 4’ü açıklar ve tartışır
|
Örnek Olay 4’ü okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma
|
6) |
• Inovasyonun stratejik yaklaşımla nasıl süreçlendirilebileceğini açıklar
• Inovasyonun adımlarını örneklerle gösterir
• Inovasyon fikirlerini nasıl geliştirileceğini ve tasarlanacağını açıklar
• Pilot testin ve azar araştırmasının nasıl yapılacağını açıklar
• Üretim sürecini tartışır
• Inovasyonun pazara sunulma sürecini betimler
• Fikirlerin ulusal ve uluslararası pazarlarda nasıl ticarileştirileceğini açıklar
• Örnek olay 5’i açıklar ve tartışır
|
Video: watch video of best innovation samples.
Continue research and work on final project.
Read Case Study 5 and be prepared to discuss in class.
|
7) |
• VİZE SINAVI
• Inovasyon kaynaklarını açıklar
• Içten dışa inovasyonu betimler
• Dıştan içe inovasyonu tanımlar
• Spillovers, startups, spinoffs, melek yatırımcı kavramlarını açıklar
• Örnek olay 6’yı açıklar (ss: 293-296)
|
Araştırma: bir markanın inovasyon hikayesinin bulunması ve sınıfta açıklanması
Örnek Olay 6’yı okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma
|
8) |
• Fikri mülkiyet hakları tanımlarını açıklar
• Farklı fikri mülkiyet haklarını tanımlar
• Fikri mülkiyet haklarının sunmuş olduğu yararları betimler
• Fikir yaratıcıları için değer yaratmada fikri mülkiyet haklarının nasıl kullanıldığını açıklar
• Inovasyon fikirlerini korumak için nasıl başvuru yapılması gerektiğini açıklar
• Fikri mülkiyet hakları ile ilgili kurum ve kuruluşları tanımlar
• Örnek olay 7’yi tanımlar ve tartışır
|
Bireysel çalışma: çevrimiçi inovasyon platformlarının açıklanması
Örnek Olay 6’yı okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma.
|
9) |
• Stratejinin tanımını açıklar
• Stratejilerin hiyerarşisini listeler ve açıklar
• Inovasyon stratejilerini ve firmalar için stratejik zorlukları tanımlar
• Nereye girilecek? Ne zaman girilecek? Gibi strategic problemlere karar verir
• Örnek olay 8’i açıklar
|
Örnek Olay 8’I okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma.
|
10) |
• Yönetimin fonksiyonlarını açıklar
• Firmalara nasıl inovasyon yapmak için organize olmaları gerektiğini betimler
• Inovasyon yönetiminde kontrolün nasıl olması gerektiğini tanımlar
• Firmaların yönetim sürecinde inovasyon için uygun ortam yaratması için yapması gerekenleri açıklar
• Bireylerin veya takımların etkili bir şekilde nasıl inovasyon yapabileceklerini betimler
• Yeni inovasyon fırsatlarının nasıl yakalanabileceğini tanımlar
• Kurum içi inovasyon kültürünün nasıl oluşturulabileceğini açıklar
• Örnek olay 9’u açıklar ve tartışır
|
Örnek Olay 9’u okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma.
|
11) |
• Kümelenmenin tanımını açıklar
• Kümelerin yüksek oranda inovatif fikirler üretmesini sağlayan faktörleri tanımlar
• Kümelenmenin artmasını ve gelişmesini sağlayacak politikaları değerlendirir
• Örnek olay 10 u açıklar ve tartışır
|
Örnek Olay 10’u okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma.
|
12) |
• Birlikte yaratmanın tanımını açıklar
• Birlikte yaratma teorisini betimler
• Firmların sınırları dışındaki inovatif fikirlere nasıl ulaştıklarını betimler
• Paydaşların fikirlerini firmalar ile paylaşmasını nasıl teşvik edileceğini açıklar
• Fikir sahipleri ile nasıl diyalog kurulacağını açıklar
• Firmaların ve paydaşların inovasyon için gerekli bilgilere nasıl ulaşabileceklerini örneklerle açıklar
• Firmalarınn ve inovatörlerin bilgiye nasıl ulaşacaklarını açıklar
• Risk değerlendirmesinin nasıl yapılacağını açıklar
• Paydaşların ve firmaların birbirlerine karşı nasıl şeffaf olabileceklerini betimler
• Örnek olay 11’i açıklar ve tartışır
|
Bireysel çalışma: E-Hike araştırılması
Örnek Olay 11’i okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma.
|
13) |
• Inovasyon oranlarını etkileyen politikaları ve kuruluşları açıklar
• Ulusal inovasyon politikaları ve inovasyonun Türkiye’deki geleceğini betimler
• Inovasyona katkı yapan uluslararası politikaları açıklar
• Ulusal ve uluslararası inovasyon kuruluşlarının ve sivil toplum kuruluşlarını açıklar
• Inovasyon kuruluşlarının yararlarını tanımlar
• Örnek olay 12’yi açıklar ve tanımlar
|
Bireysel çalışma: Birlikte yaratma ile üretilen inovasyon fikirlerinin araştırılması
Örnek Olay 12’yi okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma
|
15) |
• Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
2) |
Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. |
|
3) |
Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. |
|
4) |
Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. |
|
5) |
Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. |
|
6) |
Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. |
|
7) |
Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
8) |
Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. |
|
9) |
Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek yetisi kazanırlar. |
|