Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Tüketici, müşteri ve tüketim kavramlarını tanımlama
• Tüketici davranışı kavramını ve özelliklerini anlama
• Tüketici davranışında disiplinlerarası yaklaşımı açıklama
• Tüketici davranışı genel modelini açıklama
• Pazarlama stratejisi ile tüketici davranışı arasındaki ilişkiyi anlama
• Tüketici davranışına giriş
|
|
2) |
• Öğrenme ve belleğin tüketici davranışına etkisini anlama
• Tepkisel ve edimsel koşullamayı tanımlama
• Bilişsel öğrenmeyi tanımlama
• Model alma ve öğrenme kuramının önemli ögelerini açıklama
• Psikolojik etkiler: Öğrenme ve bellek
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
3) |
• Güdüleme süreci ve kuramlarını anlama
• Güdülerin özelliklerini açıklama
• Güdü çeşitlerini tanımlama
• Güdüleme kavramının pazarlama ile ilişkisini anlama
• İlgilenim ve pazarlama uygulamalarını açıklama
• Psikolojik etkiler: Güdüleme ve ilgilenim
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
|
4) |
• Algılama süreci ve seçici algılamayı tanımlama
• Algısal örgütleme ve yorumlamayı açıklama
• Renk, tat, dokunma, koku ve sesin tüketicilere etkisini açıklama
• Bilinçaltı algılamayı anlama
• Algılama ve pazarlama uygulamalarını açıklama
• Psikolojik etkiler: Duyum ve algılama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
5) |
• Tutumları oluşturan temel bileşenleri tanımlama
• Tutumların özellikleri ve işlevlerini anlama
• Tutumların belirlenmesi ve ölçümünü anlama
• Tutumu oluşturan kaynakları açıklama
• Pazarlama uygulamalarının tutumlara etkisini açıklama
• Duygular ve pazarlama stratejisinde kullanımlarını açıklama
• Psikolojik etkiler: Tutumlar, tutumların değiştirilmesi ve duygular
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
6) |
• Vize sınavı |
|
7) |
• Kişiliğin yapısını anlama
• Kişilik kuramlarını açıklama
• Kişilik araştırmalarını tanımlama
• Benlik kavramı ve pazarlama uygulamalarını açıklama
• Psikolojik etkiler: Kişilik ve benlik
|
|
8) |
• Değerleri tanımlama
• Değerler ve pazarlama uygulamalarını açıklama
• Yaşam biçimini tanımlama
• Yaşam biçimi ve pazarlama uygulamalarını açıklama
• Psikolojik etkiler: Değerler ve yaşam biçimi
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
|
9) |
• Toplumsallaşma ve grup olgusunu açıklama
• Grup çeşitlerini tanımlama
• Danışma gruplarını tanımlama
• Pazarlama stratejilerinde danışma gruplarının kullanılmasını açıklama
• Sosyo-kültürel etkiler: Grup dinamiği ve danışma grubu
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
10) |
• Ailenin işlevlerini ve satın alma kararlarını açıklama
• Aile yaşam eğrisi, hane halkı kavramlarının pazarlamada kullanılmasını açıklama
• Erkekler, kadınlar ve satın alma davranışlarını açıklama
• Çocuklar, gençler ve yaşlıların satın alma davranışlarını anlama
• Sosyo-kültürel etkiler: Aile
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
11) |
• Ağızdan ağıza iletişimi tanımlama
• Fikir liderleri ve pazarlama uygulamalarını anlama
• Pazarlama yeniliklerinin kabulü ve yayılmasını açıklama
• Sosyo-kültürel etkiler: Kişisel etkiler ve yeniliklerin yayılması
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
12) |
• Sosyal sınıf kavramını tanımlama
• Sosyal sınıf araştırmalarını açıklama
• Sosyal sınıfların pazarlama stratejilerinde kullanımını açıklama
• Sosyo-kültürel etkiler: Sosyal sınıf
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
13) |
• Kültürü tanımlama ve özelliklerini anlama
• Kültürel değerler ve normları tanımlama
• Kültürün incelenmesinde sistem yaklaşımını tanımlama
• Değişik kültürlerde tüketici davranışlarını açıklama
• Sosyo-kültürel etkiler: Kültür
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
14) |
• Tüketici karar alma sürecinin yapısını tanımlama: durumsal etkiler, yüksek ve düşük ilgilenim
• Sorunun belirlenmesini anlama
• Bilgi arayışı ve seçeneklerin değerlendirilmesini açıklama
• Satın alma ve satın alma sonrası tüketici davranışları
• Etik pazarlama faaliyetlerinin tüketiciler üzerine etkileri
• Tüketici satın alma süreci, etik pazarlama faaliyetleri ve karar alma
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
15) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel ve klinik tıp bilimleri ile sosyal ve davranış bilimlerinden kazandığı bilgi, beceri ve mesleki tutumları bir bütün olarak kullanarak, hastaları dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeksizin, biyopsikososyal bir yaklaşımla, birey ve toplumun sağlığını korumayı ve geliştirmeyi önceleyen, bireysel, toplumsal sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alan, toplumun özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyan ve koruma, tanı, tedavi, izlem ve rehabilitasyon süreçlerinin tamamında güvenli, akılcı ve etkin bir yaklaşım göstererek, hasta ve çalışan sağlığına yönelik güvenli ve etkin girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamalarla, sağlığı etkileyebilecek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye yönelik etkilerle birlikte hizmet sunduğu kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri dikkate alarak sağlık hizmeti sunar. |
3 |
2) |
Meslek uygulamalarının her aşamasında iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alan, görev ve yükümlülüklerini meslek etik ilkeleri, hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde yerine getiren, hastasının bütünlüğünü dikkate alan kararlı davranışlar sergileyerek ve duyguları ile bilişsel özelliklerini bir bütün olarak görüp performansını buna göre değerlendiren nitelikte mesleki etik ve profesyonel ilkeleri benimser |
3 |
3) |
Sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını dikkate alarak, toplum sağlığının koruyan ve geliştiren bir sağlık hizmetini, sağlık politikalarının ve uygulamalarının sağlık göstergelerine etkisini değerlendirerek sağlık hizmetlerinin niteliklerinin artırılmasını savunur, sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığına yönelik eğitim ve danışmanlık süreçlerini bütünlüklü olarak planlar ve yürütür ve kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal sağlığını korumak ve geliştirmeye yönelik davranır. |
3 |
4) |
Sağlık kuruluşlarında yönetici olarak, hizmeti planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde kaynakları etkin ve toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır ve sağlık ekibi içinde örnek olarak liderlik yapar |
3 |
5) |
Sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurarak farklı ekip rolleri üstlenir, çalışanların görev ve yükümlülüklerine uygun davranışlar sergiler ve mesleki uygulamalarda meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır |
3 |
6) |
Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla, , Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplarla etkili iletişim kurar ve tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayla ortak karar verme ve hasta merkezli bir yaklaşım benimser |
3 |
7) |
Hizmet verdiği nüfusa yönelik, bilimsel araştırma planlama, uygulama ve elde ettiği sonuçları ve izlediği diğer araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanma, mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisini takip etme ve eleştirel değerlendirme, klinik karar verme sürecinde kanıta dayalı tıp ilkelerini esas alma, sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarda bilişim teknolojilerini kullanma yönünde bilimsel ve analitik yaklaşım gösterir |
3 |
8) |
Bireysel çalışmalarını ve kariyer gelişimini etkili olarak yöneterek, yeni bilgileri mevcut bilgileri ile birleştirip mesleki uygulamalarına yansıtarak ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlayarak, sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için uygun öğrenme kaynakları seçerek kendi kendine öğrenme sürecini düzenler ve yaşam boyu öğrenir |
3 |