Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı dijital pazarlama kavramını öğrencilere öğretmektir. Bu ders en büyük dijital platformlar olan mobil, sosyal medya, arama motorunu (ödemeli ve organic) içermektedir. Öğrenciler email, SMS text, ödemeli and organik arama, mobil (QR kodu, apps, lokal, coğrafik), WordPress, YouTube, Pinterest, Linkedin, Facebook ve Twitter’ı nasıl daha etkili kullanabileceklerini öğreneceklerdir. Öğrenciler Google Adwords kullanarak ödemeli arama reklam kampanyasını nasıl oluşturup yöneteceklerini öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği: |
Kanal planlama; e-posta pazarlama; dijital ekran; sosyal medya; organik arama; ödemeli arama; içerik pazarlaması; dijital pazarlama analitiği ve yatırım geri dönüşü; dijital kampanyalar; web sayfası; mobil pazarlama; dijital platformlarda strateji yaratma. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin amaçlarına giriş yapılması.
• Dijital medya ve bloglara üyeliklerin anlatımı .
• Dijital ortamda bölümlendirme ve tüketici davranışlarının anlatımı.
|
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
2) |
• Hedef, Liste, Teklif; Test etmenin anlaşılması.
• E-ticaretin anlatımı.
|
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
3) |
• Arama motoru optimizasyonu ve tekniklerinin anlatımı. |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
4) |
• Arama motoru optimizasyonu ve tekniklerinin anlatımı (Devam). |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
5) |
Google Adwords’un öğrenilmesi. |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
6) |
Google Adwords’un öğrenilmesi (Devam). |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
7) |
vize sınavı |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
8) |
• Sosyal medya 101’in anlatılması: Güçlü bir içerik nasıl oluşturulur ve yönetilir. |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
9) |
• Sosyal medya 101’in anlatılması: Güçlü bir içerik nasıl oluşturulur ve yönetilir (Devam). |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
10) |
• Facebook, Twitter ve Pinterest, Google Plus’ın anlatımı |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
11) |
• Davranışsal bölümlendirmenin anlatımı.
• LinkedIn, Facebook, Twitter’daki reklamların öğretilmesi.
|
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
12) |
• Mobil pazarlamanın anlatımı. |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
13) |
• Mobil ticaretin anlatımı.
• Mobil pazarlama uygulamasının oluşturulması ve emülatörlerinin anlatımı.
|
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
14) |
• Örnek olaylar. |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
15) |
final sınavı |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
1) |
Mezunlar, dil çiftleri arasında, iş yaşamında var olan ihtiyaçlara göre en az bir uzmanlık alanında yazılı ve sözlü çeviri yapabilir. |
|
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
2) |
Mezunlar, yazılı ve sözlü çeviri becerisi kazandıracak düzeyde A, B ve C dili kategorilerinde çok dillilik becerisine sahiptir (A dili en az C1; B Dili en az B1; C Dil(ler)i en az A2). |
|
3) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
3) |
Mezunlar A, B ve C dillerinin konuşulduğu kültürlerdeki düşünsel ve kültürel gelenek konusunda bilgi edinir ve bu kültürlere özgü davranış ve tutumlar konusunda farkındalığa sahiptir. |
|
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
4) |
Mezunlar, A, B ve C dillerinde üretilmiş yazılı ve sözlü metinleri çeviribilimsel yaklaşımla çözümler, yorumlar ve bu metinleri A veya B diline çevirir. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
5) |
Mezunlar, çeviri uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanır; alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisiyle birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
6) |
Mezunlar, çeviribilim alanında lisansüstü çalışmalara başlayabilecek düzeyde kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibidir. |
|
6) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
7) |
Mezunlar, çevirmenlik mesleğinin eğitim, öğretim, mesleki örgütlenme ve etik sorunlarının irdelenmesi; özellikle çeviri ihtiyacının doğduğu farklı alanlarda bu sorunlara toplumsal ve bilimsel bakış doğrultusunda çözüm önerilerinin üretilmeye çalışılması konularında bilgi sahibidir. |
|
8) |
Mezunlar, takım çalışması yapabilir, eleştirel düşünebilir ve yaşam boyu öğrenme davranışı edinir. |
|