Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere uluslararası pazarlamanın tanımını, kapsamını, farklı yönetimsel yaklaşımları ve pazarlama stratejisini etkileyen faktörleri açıklamaktır. Dersi tamamlayan öğrenciler küresel çapta ekonomik, sosyal, kültürel, politik, yasal çevresel faktörler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Küresel bağlamda pazar bölümlendirme, hedef kitle belirleme, konumlandırma ve pazarlama karması stratejisi gibi konuları anlayacaklardır. |
Dersin İçeriği: |
Küresel pazarlama çevresi; küresel bilişim sistemleri ve pazar araştırması; bölümlendirme, hedef kitle, ve konumlandırma; ithalat, ihracat, ve kaynak edinme; küresel pazar giriş stratejileri: lisans, yatırım, ve stratejik birleşmeler; küresel pazarlarda marka ve ürün kararları; fiyatlandırma kararları; küresel pazar dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım; küresel pazarlama iletişimi kararları.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Pazarlamanın temel özelliklerini ve uluslararası pazarlamayı tanımlamak
• Uluslararası pazarlama stratejilerini anlamak
• Uluslararası pazar fırsatlarını açıklamak
• Uluslararası pazarlamaya yön veren faktörleri ve sınırlandıran etmenleri açıklamak
|
|
2) |
• Uluslararası ekonomik çevreyi etkileyen faktörleri ve oluşmakta olan değişimleri anlamak
• Uluslararası pazarlama stratejisini etkileyen ekonomik faktörleri tanımlamak
• Pazar gelişiminin aşamalarını anlamak
• Uluslararası gelir dağılımı ve nüfusun pazarlama stratejilerine etkilerini açıklamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
3) |
• Uluslararası politik ve yasal çevreyi etkileyen faktörleri ve oluşmakta olan değişimleri anlamak
• Uluslararası pazarlama stratejisini etkileyen politik ve yasal faktörleri tanımlamak
• Uluslararası firmaların aralarındaki anlaşmalar ve anlaşmazlıklara etki eden faktörleri açıklamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
4) |
• Kültürü ve öğelerini tanımlamak
• Kültürel faktörlerin uluslararası pazarlama stratejisine etkilerini açıklamak
• Tüketicilerin algı, tutum, satın alma ve tüketim davranışlarında farklılıklara neden olan kültürel faktörleri tanımlamak
• Uluslararası kültürel çevre
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
5) |
• Küresel, uluslararası ve lokal pazarları tanımlamak
• Uluslararası pazarlama stratejisinde müşteri değerinin önemini açıklamak
• Uluslararası müşteriler ve tüketiciler
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
6) |
vize sınavı |
|
7) |
• Uluslararası pazarlama bilgi sisteminin bileşenlerini açıklamak
• Pazar bilgi kaynaklarını anlamak
• Pazar araştırma sürecinin aşamalarını açıklamak
• Uluslararası pazar araştırmasının aşamalarını açıklamak
|
|
8) |
• Uluslararası pazarlama araçları ile pazar bölümlendirme, hedef kitle belirleme ve konumlandırma stratejilerini belirlemeyi açıklamak
• Uluslararası ve küresel pazarları bölümlendirirken kullanılan faktörleri açıklamak
• Uluslararası ürün konumlandırma stratejisine etki eden faktörleri açıklamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
9) |
• Uluslararası pazarlara giriş stratejilerine etki eden faktörleri açıklamak
• İhracat yapılacak pazarları belirlerken kullanılacak unsurları anlamak
• Uluslararası pazar genişleme stratejilerini tanımlamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
10) |
• Uluslararası rekabete neden olan faktörleri açıklamak
• Lokal ve uluslararası pazarlarda rekabet analizi arasındaki farkları anlamak
• Stratejik pazarlama araçlarını rekabet ortamı içerisinde değerlendirmeyi tanımlamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
11) |
• Ürün ve konumlandırma stratejisini oluşturan temel faktörleri açıklamak
• Uluslararası ürün konumlandırmadaki stratejik alternatifleri anlamak
• Uluslararası fiyatlandırma stratejilerindeki temel amaç ve yöntemleri tanımlamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
12) |
• Uluslararası dağıtım kanallarını tanımlamak
• Dağıtım kanalı stratejisini etkileyen faktörleri açıklamak
• Dağıtım kanallarının özelliklerini anlamak
• Fiziksel dağıtım kanalları ve lojistik araçlarını tanımlamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
13) |
• Uluslararası bütünleşik pazarlama iletişimini tanımlamak ve reklamdan farkını anlamak
• Reklam standartlaştırma ve adaptasyonun avantaj ve dezavantajlarını açıklamak
• Uluslararası reklam kampanyalarında kullanılan araçlar ve reklam ajansı seçiminde dikkat edilecek faktörleri anlamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
14) |
• Başarılı şirketlerin organizasyon özelliklerini anlamak
• Farklı türde organizasyonel yapıları tanımlamak
• Organizasyon yapısını etkileyen faktörleri açıklamak
• Uluslararası Pazarlamada Etik
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
15) |
final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir. |
|
2) |
Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
3) |
Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir. |
|
4) |
Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir. |
|
5) |
Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır. |
|
6) |
Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır. |
|
7) |
Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
8) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
9) |
Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. |
|
10) |
Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
11) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
12) |
Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır. |
|
13) |
Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir. |
|
14) |
Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir. |
|
15) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. |
|
16) |
Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
17) |
Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. |
|
18) |
Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar |
|
19) |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır. |
|
20) |
Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir, |
|
21) |
Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|