Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Müfredat.
• Uluslararası ticaretin anlamını anlamak.
• Uluslararası ticaretin coğrafyasını tanımlayın.
• Uluslararası ticaretin karmaşıklığını açıklayın. |
Review the Syllabus.
Complete the Library Orientation Course. Instructor to verify completion.
Read section 1.1 and 1.2 (David and Stewart, 2013, pp.4-7).
|
2) |
• Uluslararası ticaretin önemini açıklar.
• Tek tek ülkeler için uluslararası ticaretin değişen önemini belirlemek.
Değişen uluslararası ticaret yapılarını açıklar.
En büyük ihracatçı ve ithalatçı ülkeleri listeleyin.
Değişen ticaret yapısını açıklar. |
Read section 1.3 (David and Stewart, 2013, p.7). |
3) |
• Uluslararası ticaretin artan önemini listeleyiniz.
• Uluslararası ticaretin dört kilometre taşını tanımlayın.
• Bölgesel ticaret bloklarını açıklayın.
• Çok uluslu şirketleri ve dış kaynak kullanımını tanımlayın. |
Read section 1.5 (David and Stewart, 2013, pp.11-16). |
4) |
• Tüccarlığı açıklayın.
• Adam Smith'in mutlak avantaj teorisini anlayın.
• Karşılaştırmalı üstünlük teorisini tanımlayın.
• Faktör donanımını ve uluslararası ürün yaşam döngüsü teorilerini açıklar. |
Read sections 6.1, 6.2. and 6.3 (David and Stewart, 2013, pp.111-114). |
5) |
• Incoterms tanımlayın.
• Incoterm stratejisini açıklayın
• Incoterms 2000 ile 2010 arasında ayrım yapın |
Read sections 6.4-6.10 (David and Stewart, 2013, pp.115-124) |
6) |
• Tüm modları ve deniz taşımacılığı sınıflandırmasını anlayın.
• Tüm modlara uygulanabilir Incoterms tanımlayın. |
Read sections 6.11-6.17 (David and Stewart, 2013, pp.124-129) |
7) |
• Deniz taşımacılığı için geçerli olan Incoterms tanımlayın.
• Incoterms'in sorumluluklarını özetleyin. |
None |
8) |
• Uluslararası ticaretin coğrafyasını tanımlayın.
• Uluslararası ticaretin önemini açıklar.
Değişen uluslararası ticaret yapılarını açıklar.
• Uluslararası ticaretin temel teorilerini tanımlayın.
• Incoterm kurallarını tanımlayın. |
Read sections 7.1-7.3 (David and Stewart, 2013, pp.135-141). |
9) |
• Uluslararası ticarette neden risk olduğunu anlayın.
• Uluslararası ticaretteki risk türlerini tanımlayın.
• Ticari risk ile iş kaybetme riski arasındaki dengeyi tanımlayın. |
Read sections 7.4, 7.5 and 7.8 (David and Stewart, 2013, pp.141-143) |
10) |
Ödeme koşullarını listeleyin.
• Açık hesap tanımlayın.
• Önceden nakit tanımlayın.
• Belgesel koleksiyonu açıkla |
Read sections 7.6 and 7.7 (David and Stewart, 2013, pp.143-154) |
11) |
• Akreditifin Tanımlanması
• Akreditifin sürecini tanımlayın
• Akreditifin türlerini tanımlamak
• Akreditifin uygulanabilirliğinin tartışılması |
Read 9.1, 9.2, 9.3 (David and Stewart, 2013, pp.191-201) |
12) |
• Belgelendirme gereksinimini tanımlayın.
• Fatura türlerini listeleyin.
• Pro-forma faturayı tanımlayın.
• Ticari faturayı tarif edin.
• Konsolosluk faturasını anlayın. |
Read section 9.4 (David and Stewart, 2013, pp.201-208). |
13) |
• Alınan belgeleri listele
• Menşe sertifikasını tanımlayın.
• Denetim sertifikasını tanımlayın.
• Bitki sağlığı sertifikasını anlama.
• Üretim sertifikasını tanımlayın. |
Read section 9.5 (David and Stewart, 2013, pp.208-2014). |
14) |
• Nakliye belgelerini listeleyin.
• Okyanus konşimentolarını tanımlayın.
• Hava yolu faturasını tanımlayın.
• Charter partiyi tanımlayın.
• Paket listesini tanımlayın.
• Manifeti anlayın. |
None |
15) |
• Final Sınavı
• Uluslararası ticaretin coğrafyasını tanımlayın.
• Uluslararası ticaretin dört kilometre taşını tanımlayın.
• Uluslararası ticaretteki risk türlerini tanımlayın.
• Ödeme koşullarını listeleyin.
• Akreditifin sürecini tanımlayın
• Alınan belgeleri listeleyin.
• Fatura türlerini listeleyin.
• Nakliye belgelerini listeleyin. |
None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
|
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
|
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
|
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
|
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
|
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
|
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
|