Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencileri, dış ticaret ihtiyacını, farklı dış ticaret ürün çeşitlerini, en uygun seçime nasıl yaklaşacaklarını ve ayrıca banka, alıcı ve satıcılar için çeşitli riskleri uluslararası ticaret işlemlerinde değerlendirmeyi öğrenmelerini sağlamaktır.
Öğrenciler ayrıca, ticari finansman işlemleriyle ilgili temel riskleri analiz etme yollarını anlama ve belirleme becerisini kazanacaklar. Özellikle açık hesaplarda, belgesel koleksiyonlarında, akreditiflerde ve uluslararası sözleşme garantilerinde uluslararası ödeme koşullarını içeren süreçlerin nasıl gerçekleştirileceğini bulmak için eğitilecektir.
Ek olarak, alıcı kredisi, devlet teşvikleri, ihracat kredisi acentesi tesisleri, proje finansmanı gibi diğer uluslararası ticaret finansman teknikleri türleri ve ayrıca Türk Eximbank ürünleri aracılığıyla çeşitli finansman alternatifleri hakkında bilgi verilecektir. Yanısıra öğrenciler faktoring, finansal kiralama ve kabul kredisi gibi bazı finansman ürünlerini de göreceklerdir.
Bölümler, okumalar ve vaka analizleri yoluyla, çevresel çerçevenin teoriler ile gerçeklik arasındaki karşılaştırılmasıyla ilgili konuları tartışacağız. |
Dersin İçeriği: |
Uluslararası Ticaret Finansmanı araçlarının anlam ve temellerini tanımak ve tanımlamak.
• Çeşitli finansman alternatifleri arasından en iyisini seçmenin kritik öneminin altını çizmek
• Uluslararası işletme geliştirmek için birçok farklı finansman yönteminin fırsatlarını, yararlarını ve yapısını açıklamak ve tartışmak.
• Uluslararası iş dünyasında finans teknikleri açısından çeşitli riskleri açıklamak ve tartışmak. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Müfredat
• Dersin Ana Hatlarını Tartış,
• Tüm programın doğrulanması. |
Müfredatın Gözden Geçirilmesi |
2) |
• Finans
• Finansal sistem
• Banka sistemi |
Chapter I. Role of Banks in International Trade Finance
What is Finance, Why do companies need financing ?
The Banks and Finance System
Case Study: Short exercise to provide understanding of the concepts of Financing International trade
|
3) |
• Uluslararası Ticaret Metodolojilerini Tanımlayın
• Yönetim kurallarını tanımlayın
• Uluslararası Ödeme Sistemlerini Açıklamak
• Uluslararası ilişkilerin uluslararası ticari faaliyetleri nasıl etkilediğini açıklayın. |
Distribute topics for the term-end student presentations
|
4) |
Bölüm III. Belgesel Koleksiyonlarını Verme / Alma
• İhracatçı ve Tutma Bankacısı Arasındaki İlişki
• Muhabir Bankalar Arasındaki İlişki
• Banka havalesinin görevleri
• Bankaların ve diğer tarafların sorumluluğu
• Belge serbest bırakma kuralları
• Fon transferi şartları
Belgesel Koleksiyonunda Riskli Alanlar:
• Kısmi ödemeler
• Avalizing
• Malların bankalara devri
• Güvene dayalı malların serbest bırakılması
• Prosedürler ve ödeme dışı riskler
• ICC 522 Koleksiyonu için Tekdüzen Kuralların Temelleri |
Continue research and work on final project |
5) |
BÖLÜM IV. Belgesel Kredi Mektupları -
• 4.a Finansman ürünü olarak bir Akreditif
• Bankacı / Müşteri İlişkileri ve Akreditifin Yapısı
• Akreditif verirken risk faktörleri. Risk noktaları.
• Neden Akreditif bir Finansman Aracı?
• Örnek Olay İncelemesi: Akreditif işlemlerinin tam döngüsü.
• 4.b Kredi Mektupları Türleri
• İptal Edilebilir - Değiştirilemez
• Onaylanan
• Beklemedeki Akreditifler
• Devredilebilir
• Back-to-Back
• Vadeli
• Kırmızı Madde Akreditifli
• Döner Mektup Kredisi |
Continue research and work on final project |
6) |
Bölüm V.. Tahvil ve Teminat İadeleri
• Teminat türleri:
• İhale / teklif tahvili
• Performans bağları
• Para saklama garantileri
• Peşin ödeme garantisi
• Bakım garantileri
• Karşı Garantiler
• Teminat Mektubu Riskleri
• Teminat İfadeleri
• Uluslararası Bankacılık Uygulamaları
• Talep Garantileri için Tek Tip Kurallar 758
• Süre Sonu ve İptal
• Örnek Olay İncelemesi: Teminat Mektupları örneklerinin analizi
• Teminat metninin tartışılması ve gözden geçirilmesi
• Bankaya zarar verebilecek davaların olanakları
• Yurtdışındaki bankalar tarafından verilen bir dizi teminatın ifadesinin incelenmesi. |
Continue research and work on final project |
7) |
• BÖLÜM VI. . Uluslararası Ticaret Finansmanının Bilançodaki Etkileri
• Ticari Finansa karşı ‘bilanço borçlandırması’
• Nakit akışını anlama ve kontrol etme
• Trade Finance ürün ve hizmetlerinin tipik kullanıcıları |
Continue research and work on final project |
8) |
ARA SINAV |
Continue research and work on final project |
9) |
BÖLÜM VII. Risk - Kritik Sorunlar
• Riski anlamak, tanımlamak ve yönetmek
• Egemen, Siyasi / Ülke riski
• Kurumsal risk / Banka riski
• Kurumsal ve diğer kritik riskler
• İthalatçı ve İhracatçı riski
• Risk azaltma, yönetim ve transfer |
Continue research and work on final project |
10) |
BÖLÜM IX. İhracat Finansmanı
• Finansman açısından ihracat kuralları
• İhracat Öncesi Finansman
• Türkiye Eximbank Finansman İhracat Araçları
• Ülke riski sorunları ve bu risklerin nasıl karşılanacağı |
Continue research and work on final project |
11) |
BÖLÜM X. Faktoring Yoluyla Finansman - Forfaiting & Leasing
• Faktoring
• Alacak hakkının teslimi
• Kiralama
• Alacak indiriminde ortalama vadelerin hesaplanması |
Workshop on real examples |
12) |
BÖLÜM XI. Diğer Özel Ticaret Finansman Türleri
• Ülke İhracat Ajansı Finansmanı
• Proje finansmanı
• Depodaki malları teminat olarak kullanmak
• Varlık Menkul Kıymetleştirme
• Sendikasyonlar
• Karşı Ticaret |
Class Discussions |
13) |
Bölüm XII
• Varlık Menkul Kıymetleştirme
• Sendikasyonlar
• Karşı Ticaret |
Class Discussions |
14) |
NİHAİ PROJELER İÇİN SUNUM HAZIRLIĞI |
Get prepared for presentations |
15) |
NİHAİ PROJELERE İLİŞKİN SUNUMLAR (IV) |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
5 |
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
4 |
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
2 |
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
2 |
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
5 |
7) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
8) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
9) |
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
3 |
10) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
4 |
11) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
12) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
5 |