ITRD306 International Trade Strategies and Organizationsİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Uluslararası Ticaret (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uluslararası Ticaret (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITRD306
Ders İsmi: International Trade Strategies and Organizations
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BÜLENT HOCA
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SEDA KEKLİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencileri rekabetin giderek arttığı uluslararası ticaret dünyası için yönetici olmaya hazırlamaktır. Bu dersin vurgusu uluslararası ticaret ortamı, çok taraflı ve bölgesel ticaret anlaşmaları olacaktır.
Bölümler, okumalar ve vaka analizleri yoluyla, şu konuları işleyeceğiz: ticaret politikaları türleri, başlıca uluslararası ticaret organizasyonları ve anlaşmaları; bunları nasıl ve neden geliştikleri; bunlardaki güncel tartışmalar ve değişiklikler.
Dersin İçeriği: Uluslararası ticaret örgütleri üzerine bakış açıları; temel uluslararası ekonomik ilişkilerin, ticaret politikasının, ticaret politikasının araçlarının, tarifelerin, tarife dışı engellerin gözden geçirilmesi; II. Dünya Savaşı sonrası dünya ve uluslararası ticaret kuruluşları; Bretton-Woods Sistemi; IMF; GATT; Avrupa Ekonomi Topluluğu; 1970'lerde yaşanan kriz; küreselleşme ve uluslararası ticaret kuruluşları; Bretton-Woods Sisteminin çöküşü; küreselleşme; çokuluslu şirketlerin büyümesi; Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ); DTÖ ilkeleri; ekonomik entegrasyon dereceleri; Avrupa Birliği (AB); AB kurumları, AB ürün kuralları, bölgesel entegrasyonlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Ticaret politikaları teorisini ve etik rolünü anlayın.
2) • Ticaret politikalarını ve bunlarla ilgili argümanları tanımlayın ve açıklayın.
3) • Küresel ve tarihsel bağlamda uluslararası ticaret örgütlerinin, özellikle de Dünya Ticaret Örgütü'nün rollerini anlayın.
4) • Ekonomik entegrasyon seviyelerini açıklayın, karşılaştırın ve gösterin.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Müfredat. • Kütüphane Oryantasyon Kursunu, Eğitmeni tamamlayın. • Uluslararası ticaret örgütlerini, uluslararası ticaret için kurallar, normlar ve rejimler belirleyen örgütler olarak anlayın. • Uluslararası bir ticaret sisteminin varlığını tanımak. Read chapter 6 of International Economics (Gerber, pp.126-146).
2) • Tüketici fazlasını açıklayın. • Üretici rantını göster. • Bir grafiğe dışa aktarımı gösterin. • Bir grafik üzerinde içe aktarmayı gösterin. Lecture. Participate in a forum. Group discussions.
3) • Tarifelerin kaynak dağılımı ve gelir dağılımı üzerindeki etkilerini açıklayınız. • Tarifelerin kaynak dağılımı ve gelir dağılımı üzerindeki etkilerini gösterir. • Kilo kaybını tanımlayın. • Verimlilik kaybını tanımlayın. Lecture. Participate in a forum. Group discussions.
4) • Tarifelerin diğer potansiyel maliyetlerini tanımlayın. • Misillemeyi tanımlayın. • Büyük ülke durumunu açıklayın. • Büyük bir ülkenin refahını ne zaman artırabileceğini gösterin. Lecture. Participate in a forum. Group discussions.
5) • Katma değeri tanımla. • Etkin koruma oranını hesaplayın. • Kotaların kaynak dağılımı ve gelir dağılımı üzerindeki etkilerini bir şema ile tanımlayınız. • Kotaların kaynak dağılımı ve gelir dağılımı üzerindeki etkilerini kelimelerle tanımlayınız. • Tarife dışı engelleri listeleyin. Read chapter 7 of International Economics (Gerber, pp.150-170).
6) • Tarifelerin yükselme eğiliminde olduğu sektörleri gösterin. • Korumacılığın maliyetini tanımlayın. • Toplu eylemin mantığını anlayın. • Ticaret korumacılığını kullanma sebeplerini sıralayın. Lecture. Participate in a forum. Group discussions.
7) • Tarifelerin kaynak dağılımı ve gelir dağılımı üzerindeki etkilerini açıklayınız. • Tarifelerin kaynak dağılımı ve gelir dağılımı üzerindeki etkilerini gösterir. • Kilo kaybını tanımlayın. • Verimlilik kaybını tanımlayın. • Tarifelerin diğer potansiyel maliyetlerini tanımlayın. • Misillemeyi tanımlayın. • Katma değeri tanımla. • Etkin koruma oranını hesaplayın. Mid-term exam
8) • Gelir ve işleri korumacılığın nedeni olarak tanımlayın. • Koruma endüstrisi için bebek endüstrisi argümanını tanımlayın. • Korumacılık için ulusal güvenlik argümanını açıklayın. • Korumacılık için misilleme argümanını açıklayın. Read chapter 2 of International Economics (Gerber, pp.19-44).
9) • Bretton-Woods konferansının önemini açıklayın. • Kurum tanımlayın. • Başlıca uluslararası ekonomik organizasyon türlerini sınıflandırmak ve örnekler vermek. • IMF ve Dünya Bankası'nın uluslararası ekonomik ilişkilerdeki rolünü açıklamak. Study the agreements of WTO from its website.
10) • DTÖ ana sözleşmelerini listeleyin. • GATS'ı açıklayın. • TRIPS'i açıklayın. • Fikri mülkiyet haklarının türlerini tanımlayın. Lecture. Participate in a forum. Group discussions.
11) • DTÖ ilkelerini tanımlayın. • İstisnaları ilkelere açıklayın. • Bölgesel anlaşmaların varlığını istisnalar olarak belirleyin. • Ticaret çözümlerini tanımlayın. Lecture. Participate in a forum. Group discussions.
12) • DTÖ'nün kurumsal yapısını açıklayın. • Uyuşmazlık çözüm mekanizmasını tanımlayın. • Uyuşmazlık çözüm mekanizmasının basamaklarını tanımlayın. • Ticaret politikası gözden geçirme mekanizmasını tanımlayın. • DTÖ'de karar vermeyi açıklayın. Lecture. Participate in a forum. Group discussions.
13) • Bölgesel ticaret anlaşmaları türlerini açıklayın. • Bölgesel ticaret anlaşmaları türlerini karşılaştırın. • Farklı ekonomik entegrasyon seviyelerine örnekler verin. Önde gelen bölgesel ticaret anlaşmalarını (RTA) listeleyin. Lecture. Participate in a forum. Group discussions.
14) • Bir RTA ve DTÖ arasındaki ilişkiyi anlayın. • Ticari yaratımı tanımlayın. • Ticari yönlendirmeyi tanımlayın. • Kamusal malları kullanarak uluslararası ekonomik kurumların rolünü açıklayın. Lecture. Participate in a forum. Group discussions.
15) Final Sınavı • Tarife dışı engelleri listeleyin. • Ticaret korumacılığını kullanmanın nedenlerini açıklayın. • DTÖ ana sözleşmelerini listeleyin. • Fikri mülkiyet hakları türlerini listeleyin. • DTÖ ilkelerini tanımlayın. • İstisnaları ilkelere açıklayın. • Ticaret çözümlerini tartışın. • Bölgesel ticaret anlaşmaları türlerini açıklayın. Final exams

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: International Economics
Author: James Gerber
Publisher: Pearson, (7th Edition) 2018
ISBN-10: 1-292-21416-3
ISBN-13: 978-1-292-21416-0
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
8) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
9) - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
11) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
12) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 4
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 5
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 5
7) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 4
8) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
9) - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
10) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 4
11) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
12) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Seminer
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 90
Proje 1 12
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 20
Toplam İş Yükü 177