Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ITRD401 | ||||||||
Ders İsmi: | Foreign Exchange Regimes | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BÜLENT GÜNCELER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BÜLENT GÜNCELER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, öğrencilere finansal sektördeki faaliyetleri düzenleyen düzenlemeler hakkında genel bilgi ve genel bilgiler vermeyi amaçlamaktadır. Bankacılık faaliyetlerinin düzenleyici kısıtlamaları hakkında bilgi sağlar. Bu bağlamda katılımcılara bankacılık faaliyetlerinin düzenleyici çerçevesi hakkında bilgi verilecektir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin temel amacı öğrencilere giriş düzeyini sağlamakla birlikte, kuruluşların direktifleri ile ilgili olarak bankacılık düzenlemelerine, kısıtlamalarına, sınırlamalarına ve trnsaction işleme yöntemlerine kapsamlı bir bakış sağlamaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler bankacılık sisteminin düzenleyici çerçevesini anlayabileceklerdir. Bu dersi başarı ile tamamlayan tüm öğrenciler: - Dış Ticaret Mevzuatının Temelleri - Türk Para Biriminin Korunması Kanunu - Kararname Yabancı İşlemler için 32 - Görünmez İşlemler - Bankaların ve diğer ilişkili tarafların düzenleyici ortamı - Serbest Ticaret Bölgeleri - Transit Ticaret - Yatılı Ticaret |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Müfredat • Dersin Ana Hatlarını Tartışın • Bankacılık ve banka düzenlemeleri hakkında kısa sınıf, | Review the Syllabus |
2) | • Döküman 1'de belirtildiği gibi | - To be continued next week - |
3) | • Dökümana devam Tartışma “Dış Ticaret Temelleri" | Homework: assigned reading for next class session Nr. II |
4) | Her Bölümün Tartışılması • Türk Para Biriminin Korunması Kanunu | Homework: assigned reading for next class session – to be continued |
5) | Bölümlere devam edilmesi • Türk Para Biriminin Korunması Kanunu | Homework: assigned reading for next class session Document Nr. 3 Decree No. 32 |
6) | • Kararnamenin Fasılları • Kararname 32 | Homework: assigned reading for next class session |
7) | • Bölümlere devam • Kararname 32 (devam) | Homework: Get prepared for mid-term exam |
8) | Vize İlk 7 haftanın konularının tartışılması | Midterm |
9) | • Tüm bölümleri tartışma • Görünmez İşlemler | Homework: assigned reading for next class session Import Regime Nr. IV |
10) | • Tüm bölümleri tartışın • Görünmez İşlemler | Homework: assigned reading for next class session Export Regime V |
11) | • Belgedeki Bölümler • İhracat Rejimi V | Homework: Review Nr. VI – VII – VIII - IX Free Trade Zones – Transit Trade – Boarder Trade –Foreign Direct Investments |
12) | Tüm bölümleri tartışın • Serbest Ticaret - Transit Ticaret - Yatılı Ticaret - Doğrudan Yabancı Yatırımlar NRS. VI - VII - VIII - IX | Homework: assigned reading for next class session Deloitte Booklet ( First Half ) |
13) | • Kitapçığın ilk yarısı • Deloitte; Gümrük ve Dış Ticaret Kitapçığı (ambalajlama için) | Reviewing Articles |
14) | • Kalan bölümleri tartışın Deloitte - Gümrük ve Dış Ticaret Kitapçığı (İkinci Yarı - ambalajlama için) | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Doc. 1 Trade Finance Guide, A Quick Reference for U.S. Exporters, by US Department of Commerce, Int’l Trade Administration Günceler, Bülent , Basics of Financing Foreign Trade Transactions ( 2014 ) Supportive Materials ( will be provided through eders System ) Course Supp. Doc. 1 Madura, Financing Int’l Trade, Section – Int’l Financial Management (2010 ) Course Supp. Doc. 2 Tools of Export Financing at Turk Eximbank. ( Aug 2015 ) Course Supp. Doc. 3 CGFS Papers – Trade Finance Developments & Issues – by BIS Jan 2014 |
Diğer Kaynaklar: | Doc. 1 Trade Finance Guide, A Quick Reference for U.S. Exporters, by US Department of Commerce, Int’l Trade Administration Günceler, Bülent , Basics of Financing Foreign Trade Transactions ( 2014 ) Supportive Materials ( will be provided through eders System ) Course Supp. Doc. 1 Madura, Financing Int’l Trade, Section – Int’l Financial Management (2010 ) Course Supp. Doc. 2 Tools of Export Financing at Turk Eximbank. ( Aug 2015 ) Course Supp. Doc. 3 CGFS Papers – Trade Finance Developments & Issues – by BIS Jan 2014 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 90 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü | 165 |