Muhasebe ve Denetim | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MUHD436 | ||||||||
Ders İsmi: | Bağımsız Adli Muhasebe Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HÜSEYİN MERT | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrenciler şu konularda bilgilendirilmektedir; Bu dersin amacı; öğrenci mezuniyeti sonrası iş yaşamında karşılaşılacak hile ve mali konuların adli boyutu hakkında genel bilgilere sahip olmasının sağlanmasıdır. Gerek adli makamlarca yapılacak yargılamalarda ve gerekse adliyeye yansımamış ancak suç niteliğindeki tüm olayların finansal olguların neler olduğunu, nasıl ortaya çıkarılabileceğini ve sonuçlarının neler olabileceğini bilir ve bu konularda donanımlı olur. |
Dersin İçeriği: | Öğrenciler şu konularda bilgilendirilmektedir; Bu dersin amacı; öğrenci mezuniyeti sonrası iş yaşamında karşılaşılacak hile ve mali konuların adli boyutu hakkında genel bilgilere sahip olmasının sağlanmasıdır. Gerek adli makamlarca yapılacak yargılamalarda ve gerekse adliyeye yansımamış ancak suç niteliğindeki tüm olayların finansal olguların neler olduğunu, nasıl ortaya çıkarılabileceğini ve sonuçlarının neler olabileceğini bilir ve bu konularda donanımlı olur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Tanışma, • Adli Muhasebeyi tanıma • Adli Muhasebeciyi tanıma | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
2) | • Adli Muhasebe ile doğrudan ve dolaylı meslekler • Adli Muhasebe mesleğine gereksinim nedenlerini • Adli Muhasebenin diğer alanlarla ilişkisini | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
3) | • Ekonomik Suçlar • Hile • Adli Muhasebe Hile İlişkisi | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
4) | • Hile Üçgeni • Hile Çeşitleri • Hilenin Etkileri | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
5) | • Hileyi Gizleme Yöntemleri • Hilekar Profili • Hilekar Psikolojisi | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
6) | • İnceleme Teknikleri • Kırmızı Bayraklar • Veri Madenciliği | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
7) | • Hileli İşlemlere İlişkin Suç Kanıtları • Hileye İlişkin Yapılması Gerekenler, • Hile İncelemeleri Sonucunda Raporların Yazılması | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
8) | • Vize Sınavı | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
9) | • İşletmelerin Değerlemesi, • Ticari Zararlar, • Hileli İflas | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
10) | • Ticari Çekişmeler • Sözleşmeleri İhlali, • Haksız Fiil | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
11) | • Bilirkişilik • Bilirkişi Olabilmenin Genel ve Özel Koşulları, • Bilirkişiliği Mevzuatı. | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
12) | • Bilirkişi Raporlarının Hazırlanma Sürecini • Bilirkişinin Sorumluluğu • Bilirkişi Raporlarının Diğer Davalara Etkisi | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
13) | • Bilirkişilik Sistemi • Bilirkişilerin Seçimi • Bilirkişi Raporlarında Dikkat Edilecek Hususlar | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
14) | • Uzman Göürüşü • Dava Desteği • Dava Danışmanlığı | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
15) | Final Sınavı | Dersin Notları |
16) | Final Sınav | Dersin Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Hakan Taştan, Adli Muhasebe, Detay Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Hakan Taştan, Adli Muhasebe, Detay Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | ||||||||
2) Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | ||||||||
3) Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | ||||||||
4) Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | ||||||||
5) Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. | ||||||||
6) Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | ||||||||
7) Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak. | ||||||||
9) İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak. | ||||||||
10) Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | 4 |
2) | Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | 3 |
3) | Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | 4 |
4) | Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | 4 |
5) | Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. | 4 |
6) | Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | 4 |
7) | Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak. | 4 |
9) | İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak. | 3 |
10) | Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. | 5 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 0 |
Ödev | 2 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 96 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 |
Final | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 171 |