Muhasebe ve Denetim | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MUHD438 | ||||||||
Ders İsmi: | Vergi Denetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HÜSEYİN MERT | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrenciler şu konularda bilgilendirilmektedir; Bu dersin amacı; öğrenci mezuniyeti sonrası iş yaşamında karşılaşılacak hile ve mali konuların adli boyutu hakkında genel bilgilere sahip olmasının sağlanmasıdır. Gerek adli makamlarca yapılacak yargılamalarda ve gerekse adliyeye yansımamış ancak suç niteliğindeki tüm olayların finansal olguların neler olduğunu, nasıl ortaya çıkarılabileceğini ve sonuçlarının neler olabileceğini bilir ve bu konularda donanımlı olur. |
Dersin İçeriği: | Öğrenciler şu konularda bilgilendirilmektedir; Bu dersin amacı; öğrenci mezuniyeti sonrası iş yaşamında karşılaşılacak hile ve mali konuların adli boyutu hakkında genel bilgilere sahip olmasının sağlanmasıdır. Gerek adli makamlarca yapılacak yargılamalarda ve gerekse adliyeye yansımamış ancak suç niteliğindeki tüm olayların finansal olguların neler olduğunu, nasıl ortaya çıkarılabileceğini ve sonuçlarının neler olabileceğini bilir ve bu konularda donanımlı olur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Tanışma, • Vergi Denetimi • Türkiye’de ve Dünyada Vergi denetimine Genel Bakış | Tartışma, Örnek Olayları İnceleme, Sunularla Anlatım |
2) | • Vergi Denetiminin Amacı • Vergi Denetiminin Önemi • Vergi Denetiminin Örgütlenmesi | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
3) | • Vergi Denetiminde hukuki düzenlemeler • Vergi Denetiminde Yorum • Vergi Denetiminde Delil | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
4) | • Vergi Denetimi Yapacak İnceleme Elemanları • Vergi Denetimi ile Görevli Kurumlar • Vergi Denetiminde Genel Politikalar | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
5) | • Denetim Türleri • Denetim Teknikleri • Denetim Yöntemleri | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
6) | • Vergi denetiminin Özellikleri • Vergi Denetiminin Etkileri • Vergi Denetiminin İlkeleri | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
7) | • YMM’lerin Vergi Denetimi • YMM’lerin Vergi Denetimindeki Yeri ve Önemi • YMM’lerin Vergi Denetimindeki Yetki ve Sorumlulukları | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
8) | •Vize Sınavı | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
9) | • Denetim Yolları • Yoklama • Arama | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
10) | • Vergi İncelemesinin Tanımı, Amacı, Kapsamı • Vergi İncelemesinin İşlevleri ve Yönleri • Vergi İncelemesinin Türleri ve Süreci | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
11) | • Analitik İncelemeler • Randıman İncelemesi, • Envanter İncelemesi | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
12) | • Uzlaşma • Cezalarda İndirim • Pişmanlık ve Islah | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
13) | • Dava Açma Süreci • Üst Mahkeme Süresi • Mahkeme Sonrası Süreçler | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
14) | • Dünyada Vergi denetimi • ABD’de Vergi Denetimi • AB Ülkelerinde Vergi Denetimi | Dersleri değerlendirme Derste verilen konuları araştırma |
15) | Final Sınavı | Ders Notları |
16) | Final Sınavları | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | İbrahim Organ, Vergi Denetimi ve Türkiye Uygulaması, Gazi Kitabeviı |
Diğer Kaynaklar: | İbrahim Organ, Vergi Denetimi ve Türkiye Uygulaması, Gazi Kitabeviı |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | ||||||||
2) Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | ||||||||
3) Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | ||||||||
4) Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | ||||||||
5) Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. | ||||||||
6) Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | ||||||||
7) Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak. | ||||||||
9) İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak. | ||||||||
10) Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | 4 |
2) | Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | 4 |
3) | Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | 5 |
4) | Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | 5 |
5) | Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. | 5 |
6) | Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | 5 |
7) | Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak. | 5 |
9) | İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak. | 5 |
10) | Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 0 |
Projeler | 1 | % 0 |
Seminer | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Final Pratik | 1 | % 0 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 96 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 |
Final | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 171 |