Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• İzlenceyi açıklar
• Konu bölümlerinin amaçlarını tartışır
• Ders içeriğini tartışır
• Ana konuları belirler
• Notlandırma koşullarını tartışır |
Sayarı ve Dikici Bilgin 2013, ss. 1-4 |
2) |
• Karşılaştırmalı siyaseti tanımlar
• Alanın önemini açıklar
• Alanın gelişmesinin önemini tartışır
• Alanın tarihsel gelişimini açıklar
• Güncel teorik sorunları tartışır |
Sayarı ve Dikici Bilgin 2013, ss. 5-24 |
3) |
• Karşılaştırmalı yöntemi inceler
• Sosyal bilimlerde karşılaştırmalı yöntemi kullanmanın önemini tartışır
• Karşılaştırma yoluyla sosyal değişkenlerin denetimi ve test edilmesini inceler
• Farklı karşılaştırma tekniklerini kullanır
• Nitel ve nicel yöntemleri inceler
|
Sayarı ve Dikici Bilgin 2013, ss. 25-44. |
4) |
• Farklı siyasi rejimleri inceler
• Bir ülkede zaman içinde benimsenen farklı rejimleri belirler
• Rejimlerin güçlü ve zayıf yanlarını karşılaştırır
• Siyasi sistemlerle hükümet sistemleri arasındaki farkları belirler
• Karma rejimleri tartışır
|
Sayarı ve Dikici Bilgin 2013, ss. 45-74.
|
5) |
• Siyasi sistemlerde geçiş, değişim ve dönüşümü inceler
• Otoriterleşmeyi inceler
• Demokratikleşmeyi inceler
• Açılımı inceler
• Pekişmeyi inceler |
Sayarı ve Dikici Bilgin 2013, ss. 75-99
|
6) |
• Siyasi sistemlerin neden değiştiğini inceler
• Otoriterleşme ile demokratikleşmeyi karşılaştırır
• Rejim değişikliğine neden olan etkenleri inceler
• Devrimlerin sonuçlarını tartışır
• Geçiş süreçlerinin sonuçlarını etkileyen koşulları tartışır |
Sayarı ve Dikici Bilgin 2013, ss. 75-99. |
7) |
• Siyasi kültürü tanımlar
• Farklı siyasi kültürleri tanır
• Siyasi kültürle siyasi system arasındaki etkileşimi tartışır
• Siyasi sosyalleşmenin araçlarını inceler
• Siyasi kültürü etkileyen faktörleri tartışır |
Sayarı ve Dikici Bilgin 2013, ss. 101-122 |
8) |
Vize Sınavı |
Yok |
9) |
• Siyasi partileri inceler
• Toplumsal hareketleri inceler
• Çıkar gruplarını inceler
• Parti sistemlerini karşılaştırır
• Parti sistemlerinin özelliklerini belirler |
Sayarı ve Dikici Bilgin 2013, ss. 123-144.
|
10) |
• Seçimleri inceler
• Referandumları inceler
• Seçim sistemlerini inceler
• Seçim sistemlerini karşılaştırır
• Seçim sistemlerinin güçlü ve zayıf yanlarını tartışır |
Sayarı ve Dikici Bilgin 2013, ss. 145-168 |
11) |
• Hükümet sistemini tanımlar
• Hükümet sistemlerini ve siyasi sistemleri karşılaştırır
• İdari sistemleri inceler
• Hükümet türlerini inceler
• Hükümetleri devletlerle ve diğer siyasi yapılarla karşılaştırır
|
Sayarı ve Dikici Bilgin 2013, ss. 189-208 |
12) |
• Siyasi sistemlerin gerçek hayat uygulamalarını tartışır
• Siyasi sistemleri karşılaştırır
• Seçim sistemlerini karşılaştırır
• Parti sistemlerini karşılaştırır
• Derslerde edindiği karşılaştırma becerilerini uygular |
Yok |
13) |
• Siyasi sistemlerin gerçek hayat uygulamalarını tartışır
• Siyasi sistemleri karşılaştırır
• Seçim sistemlerini karşılaştırır
• Parti sistemlerini karşılaştırır
• Derslerde edindiği karşılaştırma becerilerini uygular |
Sunum hazırlığı |
14) |
• Siyasi sistemlerin gerçek hayat uygulamalarını tartışır
• Siyasi sistemleri karşılaştırır
• Seçim sistemlerini karşılaştırır
• Parti sistemlerini karşılaştırır
• Derslerde edindiği karşılaştırma becerilerini uygular |
Yok |
15) |
Final Sınavı
• Karşılaştırmalı siyasetin kavramlarını tanır
• Karşılaştırmalı yöntem ve teknikleri uygular
• Siyasi sistemleri karşılaştırır
• Rejim değişikliklerini tartışır
• Siyasi kültürün siyasi system üzerindeki etkilerini tartışır
• Seçim sistemlerini karşılaştırır
• Parti sistemlerini karşılaştırır
• Hükümet sistemlerini karşılaştırır |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. |
|
1) |
Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, lojistik ve taşımacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. |
|
3) |
İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. |
|
3) |
İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. |
|
4) |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. |
|
4) |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. |
|
6) |
Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder |
|
6) |
Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder |
|
7) |
Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. |
|
8) |
Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. |
|
8) |
Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
|