Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma ve Dersin Genel Tanıtımı |
Yok |
2) |
Siyasal Kültür ve Siyasal Yaşama Etkileri |
Turan, İlter. “Türkiye’de Siyasal Kültürün Oluşumu,” Kalaycıoğluve Sarıbay, s.359-386. |
3) |
Türkiye’de Siyaset ve Devlet Anlayışı
Merkezi ve Yerel Yönetim
|
Kalaycıoğlu, E. “Türkiye’de Politik Rejimin Evrimi ve Yasama Sistemi, yage, s.268-284 |
4) |
Siyasal Partiler ve Siyasal Sistem
(Siyasi Partiler Kanunu, Seçim Kanunu, Parti içi Demokrasi, v.b)
|
Teziç, E., Siyasi Partiler, Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1976 |
5) |
Din ve Siyaset |
Jaschke, G. Yeni Türkiye’de İslamcılık, Bilgi Yayınevi, Ankara. 1972.
Toprak, B. “Türkiye’de Dinin Denetim İşlevi,” Kalaycıoğluve Sarıbay, s.309-317.
|
6) |
Etnik Yapı ve Siyaset |
Kirişci,K. ve Winrow, G. Kürt Sorunu, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul, 1997. |
7) |
Siyasette Kadın ve Gençlerin yeri ve Kadın-Erkek Ayrımı
|
Arat, Y. “1980’ler Türkiye’sinde Kadın Hareketi: Liberal Kemalizmin Radikal Uzantısı,” Kalaycıoğluve Sarıbay, s.435-446 |
8) |
Sivil Toplum ve Siyaset (Sendikalar, STK’lar v.b.) |
Sarıbay, A. Y. “Türkiye’de Demokrasi ve Sivil Toplum,” Kalaycıoğluve Sarıbay (der), s.447-462. |
9) |
Vize Sınavı |
Yok |
10) |
Türk Siyasetinde Asker |
Özbudun, E. s.97-112
Hale, W. Türkiye’de Ordu ve Siyaset, Alfa Basımevi, İstanbul, 1994.
|
11) |
Yasama-Yürütme İlişkileri
|
Genç, M. Zeki, Anayasalar Açisından Yargı Bağımsızlığının Kuvvetler Ayrılığı ile İlişkileri, Eldim Ofset, Basım yeri ve tarihi belirtilmemiştir. |
12) |
Kuvvetler Ayrımı ve Anayasa |
Özbudun, E. s.49-68 |
13) |
Türkiye-AB İlişkilerinin Siyasete Etkisi
|
Keyman, F. Değişen Dünya Dönüşen Türkiye, İ. Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2005, s.13-18, 109-130, 153-157. |
14) |
Genel Değerlendirme |
Yok |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
Özbudun, Ergun. 2007.Çağdaş Türk Politikası: Demokratik Gelişmenin Önündeki Engeller, 2. Baskı, Doğan Kitapçılık A.Ş., İstanbul, 177s.
Kalaycıoğlu, Ersin ve Sarıbay, A. Yaşar. 2000. Türkiye’de Politik Değişim ve Modernleşme, Alfa Basım Yayım Dağıtım , İstanbul, 466s.
Özbudun, Ergun, 2000. Contemporary Turkish Politics: Challanges to the Democratic Consolidation. Boulder, Colorado, Lynne Reinner Publishers, 177pp.
Saylan, İbrahim, 2012. "Kurdish Nationalist Challenge to the Democratic Consolidation", in Democratic Consolidation in Turkey, ed. Müge Aknur, Boca Raton, Floride: Universalis Publisher, pp. 377-414.
Ecevit, Yıldız, 2007. "Women's Rights, Women Organizations and the State" in Human Rights Turkey, ed. Zehra F. Kabasakal Arat, Philadelphia: University of Pennsylvania Press, pp. 187-201. |
Diğer Kaynaklar: |
Yok-None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
2) |
Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. |
|
3) |
Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. |
|
4) |
Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. |
|
5) |
Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. |
|
6) |
Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. |
|
7) |
Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
8) |
Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. |
|
9) |
Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek yetisi kazanırlar. |
|