Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Öğrencilere dersin tanımlanması
• Öğrenme hedeflerinin altının çizilmesi
• Syllabusun tanıtılması
• Derste işlenecek ana konular ile ilgili bilgilendirme yapılması
• Bir hava kargocudan beklentiler ve gerekli özelliklerin tanımlanması
• Bir hava kargo şirketinde satış ve operasyon departmanlarının karşılaştırılması
|
|
2) |
• Taşıma modellerinin tanımlanması
• Her taşıma modeli için avantaj ve dezavantajların listelenmesi
• Taşıma modellerinin karşılaştırılması
• Değişik yükleme tiplerine göre en verimli modelin tanımlanması
• Hava Kargo Taşımacılığına girişin anlatılması
• Taşıma modellerinin avantaj ve dezavantajlarının değerlendirilmesi
• Özellikle Hava Kargo taşıma modeli ile diğer modeller ile karşılaştırılması
|
Syllabus incelenmesi
Ödev: bir sonraki ders için atanan okuma Çancı, Erdal (2013), ss.5-21
|
3) |
• Bir hava kargo sevkiyatında alıcıdan satıcıya kadar olan süreçte, temel servis sağlayıcıların rollerinin ayırılması
• Temel servis sağlayıcıların görevlerinin ve sorumluluklarının tanımlanması
• Türkiye’de Hava Kargo sektöründe; her temel servis sağlayıcı gruptan ilk 5 şirketin isimlendirilmesi
• Hava kargo yüklemelerindeki süreçlerin belirlenmesi
• Sektördeki temel servis sağlayıcıların tanınması
|
Ödev: bir sonraki ders için atanan okuma Çancı, Erdal (2013), ss. 36-38 |
4) |
• INCOTERMS 2010 a göre alıcı ve satıcılarının hak ve sorumluluklarının tanımlanması
• INCOTERMS 2010 tanımları ve karşılaştırmaları
• INCOTERMS’ E neden ihtiyaç duyulduğunun açıklanması
• Dünyada Kargo taşımacılığında en büyük 10 havalimanın isimlendirilmesi.
• Türkiye’de uluslararası kargo taşımacılığı yapılan havalimanlarının listelenmesi ve incelenmesi
• Havacılık ve hava kargoda kullanılan kısaltmaların tanınması
• INCOTERMS 2010’un listelenmesi
• Havacılık ve hava kargoda kullanılan kısaltmaların anlatılması
• Havalimanları IATA kodlarının belirtilmesi
• Türkiye deki Havaalanlarının tanıtılması
|
Ödev: 20 online ve 5 offline havayolu şirketinin IATA numerik ve alfabetik kodların ve merkezlerinin listelenmesi |
5) |
• Hava taşımacılığı modellerinin tanımlanması ve karşılaştırılması
• Hava kargo yüklemesindeki gelir ve maliyet kalemlerinin tanımlanması
• Hava kargo taşımacılığı için kargo ücretli ağırlığın hesaplanması
• Hava kargo gönderi maliyetleri ve gelirlerini hesaplanması
• Hava Kargo taşıma tiplerinin belirtilmesi
• Navlun hesaplamalarının anlatılması
• Hava Kargo taşımalarında hacim kilo hesabının gösterilmesi
• Gelir ve gider kalemlerinin tanıtılması
|
Ödev: 40 Uluslararası Havaalanının IATA kodları ve ülke kodları |
6) |
• Ticari ve yükleme belgelerinin tanıtılması
• Evraklar üzerindeki bilgileri tanımlanması
• AWB üzerindeki bilgileri özetlenmesi
• Yükleme için gerekli evrakları belirlenmesi
• Yükleme evrakları; AWB – MAWB-HAWB-manifestoların anlatılması
• Ticari evraklar; zorunlu ve destekleyici türlerinin belirlenmesi
|
Ödev: bir sonraki ders için atanan okuma sayfa Çancı, Erdal (2013), ss.70-71 |
7) |
• Kargo tiplerinin belirlenmesi
• Kargo tipine göre yükleme şartlarını tanımlanması
• Uçak tiplerini ve yükleme tiplerinin tanınması
• Kargo tiplerinin listelenmesi
• Yükleme ekipmanlarının tanınması
• Uçak tiplerinin belirlenmesi
|
Ödev: bir sonraki ders için atanan okuma Çancı, Erdal (2013), ss.87-100 |
8) |
• Ara sınav ile öğrenciler değerlendirilir
• Hacim ve ağırlık karşılaştırarak hava navlun hesabının yapılması
• Hava taşımacılığında kullanılan evrakların belirlenmesi
• Incoterms neleri belirler ve belirlemez, bunların tasvir edilmesi
• Hava kargonun diğer taşıma modelleri ile karşılaştırılması
• Hava kargo organizatörlerinin görevlerinin incelenmesi
• Navlun hesaplarının bilinmesi
• Ticari evrakların işlevlerinin belirlenmesi
• Incoterms’lerin tasvir edilmesi
• Taşıma modellerinin açıklanması
• Sektörel oyuncuların anlatılması
|
Ara Sınav için çalışma |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|
7) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
8) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
9) |
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
10) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
11) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
12) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|