Beslenme ve Diyetetik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PHY103 | ||||||||
Ders İsmi: | Physiology I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. EMİNE ATICI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
PELİN MACİT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İnsan organizmasının tam bir vahdet olduğunu anlamak için organlar sistemlerinin tek-tek fizyolojik yapısını, çalışma mekanizmasını, normal değer sınırlarını hem teorik ve hem de görsel incelemek ve öğretmek ve öğrencilerin eğitim sürecinde alacakları diğer ilgili derslerin temelini oluşturmak. |
Dersin İçeriği: | Dokular ve organlar, Hücre, Sinir Sistemi Fizyolojisi, Santral sinir sistemi, Otonom sinir sistemi, Duyu Fizyolojisi, Kas Fizyolojisi, Kan fizyolojisi, Kalp ve dolaşım fizyolojisi, Kalp debisi, kan akımı,ve kan basıncı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dokular, organlar, kontrol sistemleri | kitaplar, slaytlar |
1) | ||
2) | Hücre fizyolojisi, hücre membranından taşınma ve vücut sıvıları | kitaplar, slaytlar |
3) | Sinir sistemi | kitaplar, slaytlar |
4) | Otonom Sinir Sistemi | kitaplar, slaytlar |
5) | Santral Sinir sistemi | kitaplar, slaytlar |
6) | Duyu Fizyolojisi | kitaplar, slaytlar |
7) | Kas sistemi | kitaplar, slaytlar |
8) | Ara sınav | |
9) | Kan Fizyolojisi | kitaplar, slaytlar |
10) | Lenfatik sistem | kitaplar, slaytlar |
11) | Kalp ve Dolaşım Fizyolojisi | kitaplar, slaytlar |
12) | Kalp ve Dolaşım Fizyolojisi | kitaplar, slaytlar |
13) | Lenfatik Sistem | kitaplar, slaytlar |
14) | Kalp Debisi, Kan Akımı ve Kan Basıncı | kitaplar, slaytlar |
15) | Genel Değerlendirme | kitaplar, slaytlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Prof.Dr. Halis Köylü "Tıbbi Fizyoloji" Klinik anlatım İstanbul Tıp kitabevi 2018 Eric P. Widmaier ,Vander İnsan fizyolojisi 2014 Prof. Dr. Ömer Bozdoğan Fizyoloji Palme yayıncılık, 2012 Prof.Dr. R. Yiğit “Genel Fizyoloji”, Gülfem Ersöz, Mithat Koz “Fizyoloji” Nobel yayıncılık 2011, Renkli Fizyoloji Atlası. Prof. dr. Halis Köylü "Medical Physiology" Clinical presentation Istanbul Medical bookstore 2018 Eric P. Widmaier, Vander Human physiology 2014 Professor Dr. Ömer Bozdoğan Physiology Palme publishing, 2012 Prof. dr. R. Yiğit “General Physiology”, Gülfem Ersöz, Mithat Koz “Physiology” Nobel publishing 2011, Colorful Physiology Atlas. |
Diğer Kaynaklar: | makaleler, videolar articles, videos |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |||||||||
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. | |||||||||
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||
4) Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir veya tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. | |||||||||
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. | |||||||||
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |||||||||
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. | |||||||||
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |||||||||
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |
2) | Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. | |
3) | Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
4) | Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir veya tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. | |
5) | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
6) | Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. | |
7) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
8) | Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. | |
9) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |
10) | Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 5 | 25 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 132 |