Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Öğrencilere dersin tanıtılması, nota deşifresi, seçilen orta seviye piyano eserlerine dair bilgiler |
piyano, seçilen parçalar |
2) |
• Gamlar (minimum 2 arıza) ve arpejler, yeni parça(lar)ın uygulamalı tanıtımı, kolay deşifraj yöntemleri |
piyano, seçilen parçalar |
3) |
• Piyano üzerinde deşifrajın hızlandırılması
• Seçilen eserlerde Parmak numaraları ve pozisyonları (değişkenlikler) |
piyano, seçilen parçalar |
4) |
• yeni parçalardaki parmak numaraları ve pozisyonları (değişken durumlar 2)
• Ritmik uygulamalar, armoninin parçalar üzerinde pratik uygulamaları (bas/ şan ve ara partilerin farkındalığı)
• Gamlar, egzersizler
|
piyano, seçilen parçalar |
5) |
• Arpej ve gamlar
• Özel egzersizler
• Eser performansı
• Yeni eser üzerinde uygulama ve düzeltmeler |
piyano, seçilen parçalar |
6) |
• Parçanın doğru deşifrajı
• Egzersiz ve gamlar
• Yeni parçanın (sonat veya etüd olabilir) ileri bölümlerinin birlikte gözden geçirilmesi
• Öğrencinin çalışma disiplini ve metodunun beraber gözden geçirilmesi |
piyano, seçilen parçalar |
7) |
• Metronom ile kontrol
• Bölgesel çalışma ve tekrar
• Vize öncesi son hazırlıklar |
piyano, seçilen parçalar |
8) |
Ara Sınav |
piyano, seçilen parçalar |
9) |
Yeni parça,
• Yeni gamlar ve egzersizler
• Vize performansının birlikte değerlendirilmesi, çalışma metoduna ve performansa dair tavsiyeler |
piyano, seçilen parçalar |
10) |
• 2 ve 3 diyez/ bemollü gamlar (tekrar) ( 4 arızalı gamlar- uygun seviyede öğrencilerle)
• Basit caz ve eşlik kalıpları
• Yeni parça üzerine uygulamalar, deşifraj kontrolü
• Teknik ve teorik bilgiler |
piyano, seçilen parçalar |
11) |
• Yeni ve eski parçalardaki öğrenciye zor gelen noktaların gözden geçirilmesi
• Geçen dersin teorik bilgilerinin uygulaması
• Sağ ve sol elin birbiriyle parça üzerinden ilişkilendirilmesi, dinamikler, parçada inceliklerin tespit edilmesi
• Performans ve eşlik farkı |
piyano, eserler |
12) |
• Yeni parçada bölgesel çalışmalar
• Dinamik ve temponun gözden geçirilmesi
• Performansta akıcılığı sağlayan etmenler
• Çalışma yaklaşımlarının gözden geçirilmesi
• Egzersiz ve hata kontrolü |
piyano, eserler |
13) |
• Eser icrasına odaklanmak
• Teknik veya doğru stil bilgisi eksiklerini parça üzerinde düzeltmek
• Stil farkındalığı
|
piyano, eserler |
14) |
• Geniş odaklı eser icrası, performans, son rötuşlar
• Yorulmama, az yanlış yapma, devam etme stratejileri |
piyano, eserler |
15) |
• Final sınavına hazırlık
• Eser icrası ve hazırlık |
piyano, eserler |
16) |
Final Sınavı |
piyano, seçilen parçalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
|
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
5 |
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|