Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MZS261 | ||||||||
Ders İsmi: | Ses ve Kayıt Teknolojisi I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MUHİTTİN GÜNEY ÖZELKAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, kendi müziklerini daha bilinçli bir şekilde kaydetmeyi ve müzik prodüksiyon becerilerini geliştirmeyi amaçlayan öğrenciler için, uygulamalı ve teknik bilgilerle sağlam bir temel oluşturmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Dönem boyunca, ses kayıt ve edit yazılımlarının özelliklerini kullanarak dinleme, analiz etme ve kaydedilmiş kanallardaki sesi işleme yöntemleri üzerinde çalışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sesin Temel Prensipleri Ses dalgaları ve frekans | |
2) | Amplitüd ve sesin diğer temel özellikleri | |
3) | Ses Ekipmanları ve Teknolojisi Mikrofonlar, hoparlörler ve ses ara yüzleri | |
4) | Analog ve dijital ses ekipmanları | |
5) | Akustik ve Ses Yalıtımı Oda akustiği | |
6) | Ses yalıtım malzemeleri ve teknikleri | |
7) | Temel Kayıt Teknikleri Mikrofon yerleştirmesi ve seçimi | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kayıt seviyeleri ve ayarlamaları | |
10) | Dijital Ses İşleme ve Editöryal Teknikler Ses düzenleme yazılımları | |
11) | Temel düzenleme, kesme, yapıştırma teknikleri | |
12) | Efektler ve Mix Dengeleme Reverb, delay, eq gibi ses efektleri | |
13) | Mix dengeleme ve mastering | |
14) | Ders Projesi ve Toplu Değerlendirme Öğrencilerin seçtikleri bir projeyi kaydetmeleri ve düzenlemeleri | |
15) | Genel Tekrar | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders esnasında yapılan anlatım. |
Diğer Kaynaklar: | Mac ve Windows kullanıcıları için önerilen DAW, Cubase veya Logic Pro’dur Öğrencilerin, çalışma yaptıkları ses projelerini ve ödevlerini dinleyebilmek ve geliştirebilmek için kişisel bilgisayarların ve gerekli diğer sistemin (hoparlör veya kulaklık vs.) mevcut olduğu kabul edilir. Okul Ses Kayıt ve Dinleme Stüdyosu envanterindeki ekipman öğrenci kullanımına açıktır. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | 5 |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |