Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
- Ders içeriği hakkında genel bilgiler
- Genel solfej ve ritim tekrarı |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Müfredatı, Sight Reading Book I |
2) |
- Minör tonlar hakkında tekrar
- 3 diyezli ve bemollü tonların tekrarı
- Si bemol klarnet için transpoze çalışmaları |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Müfredatı, Sight Reading Book I |
3) |
- Minör tonlarda solfej çalışmaları
- Tonal deşifrede kitabından çalışmalar
- Okan üniversitesi teori ve solfej kitabından çalışmalar
- Okan üniversitesi teori ve solfej kitabından partisyon üzerinde analiz çalışmaları |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II
- Tonal Deşifre I |
4) |
- Ritmik dikte çalışmaları
- Dikte çalışmaları
- Okan üniversitesi teori ve solfej kitabından ritmik çalışmalar
- 4 diyezli ve bemollü tonlarda okumalar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II
- Tonal Deşifre I |
5) |
- Dikte ve solfej çalışmaları
- Okan Üniversitesi Müfredatından solfej çalışmaları |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II
- Tonal Deşifre I |
6) |
- Aralık çalışmaları
- Tonal derecelerin tekrarı
- Solfej ve Ritim tekrarı
- Partisyon üzerinde analiz
- Kadanslara giriş |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II
- Tonal Deşifre I
|
7) |
- Genel Tekrar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II
- Tonal Deşifre I |
8) |
- Vize Sınavı |
|
9) |
- Vize değerlendirmesi
- Tonal Deşifre I kitabından çalışmalar
- Aralıkların tekrarı
- Deşifre çalışması
- Kadanslar
|
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II
- Tonal Deşifre I |
10) |
- Okan Üniversitesi Müfredatından Toeri, Solfej ve Ritim çalışmaları |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II
- Tonal Deşifre I |
11) |
- Kadans kurma çalma ve seslendirme çalışmaları
- Kulak çalışmaları
- 4 diyezli tonlarda alıştırmalar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II
- Tonal Deşifre I
|
12) |
- Dikte ve Solfej Çalışmaları
- Fa anahtarı ve sol anahtarı karışık okumalar
- Sol el çalıp sağ el söyleme egzersizleri |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II
- Tonal Deşifre I |
13) |
- Si bemol transpoze çalışmaları
- Partisyon üzerinde analiz
- Müzik terimleri tekrarı |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II
- Tonal Deşifre I |
14) |
- Okan Üniversitesi Müfredatından ritmik ve melodik okumalar
- Polyrhytm çalışmaları
- Deşifre çalışmaları |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II
- Tonal Deşifre I |
15) |
- Genel Tekrar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II
- Tonal Deşifre I |
16) |
- Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
|
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
5 |
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|