MZK266 BM Nazariyatı ve Solfej IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK266
Ders İsmi: BM Nazariyatı ve Solfej II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders müzik teorisi hakkında tanıtıcı bilgiler verir. Bireyin nota, ritm, ve ölçü güçlüklerini çözmesini; müziksel işitmelerini ve deşifre okumalarını geliştirmeyi hedefler.
Dersin İçeriği: - Akor kurulumları
- Müfredat kitabı üzerindeki solfej eserlerinde müzik analizi
- Si bemol klarnet için transpoze egzersizleri
- Tonal Deşifre ve Müfredat kitabı üzerinde 4 diyezli ve 4 bemollü okumalar
- Birleşik ve Aksak zamanlı poliritim çalışmaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel müzik teorisini öğrenmek ve solfej yapmak
2) Türk Müziği sistemini ve Batı Müziği sistemini karşılaştırma
3) Batı Müziği Teorisi dersi ve tüm bilginin kullanılması.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - Ders içeriği hakkında genel bilgiler - Genel solfej ve ritim tekrarı - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Müfredatı, Sight Reading Book I
2) - Minör tonlar hakkında tekrar - 3 diyezli ve bemollü tonların tekrarı - Si bemol klarnet için transpoze çalışmaları - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Müfredatı, Sight Reading Book I
3) - Minör tonlarda solfej çalışmaları - Tonal deşifrede kitabından çalışmalar - Okan üniversitesi teori ve solfej kitabından çalışmalar - Okan üniversitesi teori ve solfej kitabından partisyon üzerinde analiz çalışmaları - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II - Tonal Deşifre I
4) - Ritmik dikte çalışmaları - Dikte çalışmaları - Okan üniversitesi teori ve solfej kitabından ritmik çalışmalar - 4 diyezli ve bemollü tonlarda okumalar - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II - Tonal Deşifre I
5) - Dikte ve solfej çalışmaları - Okan Üniversitesi Müfredatından solfej çalışmaları - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II - Tonal Deşifre I
6) - Aralık çalışmaları - Tonal derecelerin tekrarı - Solfej ve Ritim tekrarı - Partisyon üzerinde analiz - Kadanslara giriş - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II - Tonal Deşifre I
7) - Genel Tekrar - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II - Tonal Deşifre I
8) - Vize Sınavı
9) - Vize değerlendirmesi - Tonal Deşifre I kitabından çalışmalar - Aralıkların tekrarı - Deşifre çalışması - Kadanslar - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II - Tonal Deşifre I
10) - Okan Üniversitesi Müfredatından Toeri, Solfej ve Ritim çalışmaları - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II - Tonal Deşifre I
11) - Kadans kurma çalma ve seslendirme çalışmaları - Kulak çalışmaları - 4 diyezli tonlarda alıştırmalar - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II - Tonal Deşifre I
12) - Dikte ve Solfej Çalışmaları - Fa anahtarı ve sol anahtarı karışık okumalar - Sol el çalıp sağ el söyleme egzersizleri - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II - Tonal Deşifre I
13) - Si bemol transpoze çalışmaları - Partisyon üzerinde analiz - Müzik terimleri tekrarı - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II - Tonal Deşifre I
14) - Okan Üniversitesi Müfredatından ritmik ve melodik okumalar - Polyrhytm çalışmaları - Deşifre çalışmaları - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II - Tonal Deşifre I
15) - Genel Tekrar - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı II - Tonal Deşifre I
16) - Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Muammer Sun ,Solfej 1-2 Bona ,Temel Müzik Teorisi Nota Okuma Öğrenme Metodu A.LAVIGNAC , Solêge Des Solfêges F.FONTAİNE Ritim ve Zaman Duygusunun Temelleri
Diğer Kaynaklar: Piyano- Piano Dizekli Tahta-Music Notation Board Bilgisayar- Computer

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 6 96
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 98