MZK282 THM Repertuvarı ve Uslup IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK282
Ders İsmi: THM Repertuvarı ve Uslup II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Halk müziğinin yörelere göre değişiklik gösteren ağız ve hançere özelliklerini geliştirici ses ve nefes tekniği çalışmalarının, repertuarda bulunan ezgiler üzerinden icra edilmesidir.
Dersin İçeriği: • Halk Müziğinde Yörelere Göre Hançere Özelliklerinin tanıtılması
• Halk Müziği Repertuvarından Yörelere ve Müzikal Türlere Göre Eser İcrası
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası
• Serbest Tartımlılarla, Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerin İç İçe Olduğu Ezgilerin İcrası

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Halk müziğinin yörelere göre değişiklik gösteren ağız ve hançere özelliklerini geliştirici ses ve nefes tekniği çalışmalarının, repertuarda bulunan ezgiler üzerinden icra edilmesidir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası. "Bahçalarda Zerdali" eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
2) • Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası. “Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
3) • Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası. “Bir Yiğit Gurbete Gitse” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
4) • Serbest Tartımlı Müzikal Türlerde Eser İcrası. ”Ağlayalım Atatürk’e” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
5) • Serbest Tartımlı Müzikal Türlerde Eser İcrası. "Ağlayalım Atatürk’e” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eserler üzerinde bireysel olarak çalıştırılması.
6) • Serbest Tartımlı Müzikal Türlerde Eser İcrası. “Ağlayalım Atatürk’e” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
7) • Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası. “Elmaların Yongası” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
8) • ARA SINAV • Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası. • Serbest Tartımlı Müzikal Türlerde Eser İcrası. • “Bahçalarda Zerdali” eserinin icra edilmesi. • “Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı” eserinin icra edilmesi. • “Bir Yiğit Gurbete Gitse” eserinin icra edilmesi. • “Ağlayalım Atatürk’e” eserinin icra edilmesi. • “Elmaların Yongası” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
9) • Serbest Tartımlılarla, Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerin İç İçe Olduğu Ezgilerin İcrası. • “Mert Dayanır Namert Kaçar” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
10) • Serbest Tartımlılarla, Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerin İç İçe Olduğu Ezgilerin İcrası. • Eser İcrası Üzerinde Hançere Çalışmaları. "Mert Dayanır Namert Kaçar” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
11) • "Mert Dayanır Namert Kaçar” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. • “Söğüdün Yaprağı” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
12) • “Söğüdün Yaprağı” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. • “Yeşil Yaprak Arasında Kırmızı Gül Goncesi” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
13) • Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası. "Bulut Bulutun Üstüne” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
14) • Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası. • Eser İcrası Üzerinde Hançere Çalışmaları. • “Sabahın Seherinde Ötüyor Kuşlar” eserinin icra edilmesi. • “Bahçede Erik Dalı” eserinin icra edilmesi. • Hançere çalışmaları. • Yöresel ağız çalışmaları.
15) • Genel tekrar. • Hançere çalışmaları. • Yöresel ağız çalışmaları.
16) FİNAL SINAVI • Serbest Tartımlılarla, Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerin İç İçe Olduğu Ezgilerin İcrası. • Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası. • Eser İcrası Üzerinde Hançere Çalışmaları. • “Mert Dayanır Namert Kaçar” eserinin icra edilmesi. • “Söğüdün Yaprağı” eserinin icra edilmesi. • “Yeşil Yaprak Arasında Kırmızı Gül Goncesi” eserinin icra edilmesi. • “Bulut Bulutun Üstüne” eserinin icra edilmesi. • “Sabahın Seherinde Ötüyor Kuşlar” eserinin icra edilmesi. • “Bahçede Erik Dalı” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. • Hançere çalışmaları. • Yöresel ağız çalışmaları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Türk halk müziği repertuarından seçilmiş eserler.
Diğer Kaynaklar: Türk Halk Müziği Sözlüğü- Melih DUYGULU

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34