Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası.
"Bahçalarda Zerdali" eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. |
|
2) |
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası.
“Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
|
|
3) |
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası.
“Bir Yiğit Gurbete Gitse” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. |
|
4) |
• Serbest Tartımlı Müzikal Türlerde Eser İcrası.
”Ağlayalım Atatürk’e” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
|
|
5) |
• Serbest Tartımlı Müzikal Türlerde Eser İcrası.
"Ağlayalım Atatürk’e” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eserler üzerinde bireysel olarak çalıştırılması. |
|
6) |
• Serbest Tartımlı Müzikal Türlerde Eser İcrası.
“Ağlayalım Atatürk’e” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. |
|
7) |
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası.
“Elmaların Yongası” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
|
|
8) |
• ARA SINAV
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası.
• Serbest Tartımlı Müzikal Türlerde Eser İcrası.
• “Bahçalarda Zerdali” eserinin icra edilmesi.
• “Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı” eserinin icra edilmesi.
• “Bir Yiğit Gurbete Gitse” eserinin icra edilmesi.
• “Ağlayalım Atatürk’e” eserinin icra edilmesi.
• “Elmaların Yongası” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. |
|
9) |
• Serbest Tartımlılarla, Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerin İç İçe Olduğu Ezgilerin İcrası.
• “Mert Dayanır Namert Kaçar” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
|
|
10) |
• Serbest Tartımlılarla, Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerin İç İçe Olduğu Ezgilerin İcrası.
• Eser İcrası Üzerinde Hançere Çalışmaları.
"Mert Dayanır Namert Kaçar” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. |
|
11) |
• "Mert Dayanır Namert Kaçar” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
• “Söğüdün Yaprağı” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
|
|
12) |
• “Söğüdün Yaprağı” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
• “Yeşil Yaprak Arasında Kırmızı Gül Goncesi” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
|
|
13) |
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası.
"Bulut Bulutun Üstüne” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. |
|
14) |
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası.
• Eser İcrası Üzerinde Hançere Çalışmaları.
• “Sabahın Seherinde Ötüyor Kuşlar” eserinin icra edilmesi.
• “Bahçede Erik Dalı” eserinin icra edilmesi.
• Hançere çalışmaları.
• Yöresel ağız çalışmaları.
|
|
15) |
• Genel tekrar.
• Hançere çalışmaları.
• Yöresel ağız çalışmaları. |
|
16) |
FİNAL SINAVI
• Serbest Tartımlılarla, Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerin İç İçe Olduğu Ezgilerin İcrası.
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası.
• Eser İcrası Üzerinde Hançere Çalışmaları.
• “Mert Dayanır Namert Kaçar” eserinin icra edilmesi.
• “Söğüdün Yaprağı” eserinin icra edilmesi.
• “Yeşil Yaprak Arasında Kırmızı Gül Goncesi” eserinin icra edilmesi.
• “Bulut Bulutun Üstüne” eserinin icra edilmesi.
• “Sabahın Seherinde Ötüyor Kuşlar” eserinin icra edilmesi.
• “Bahçede Erik Dalı” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
• Hançere çalışmaları.
• Yöresel ağız çalışmaları.
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
|
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
5 |
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|