MBLP231 Oyun Programlamaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar ProgramcılığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MBLP231
Ders İsmi: Oyun Programlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALPER ÇELTİKÇİ
Dersi Veren(ler):










Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • Bilgisayar oyunları gelişimini anlamak.
• Bilgisayar oyunları tasarlayabilmek.
• Bilgisayar oyunları geliştirebilmek.
• Bilgisayar oyunlarını test etmek ve belgeleme becerisine sahip olmak.
Dersin İçeriği: Bilgisayar Oyunu Türleri, Platformlar, Programlama, Kullanıcı Kontrolü, Oyun Etkisi, Psikolojik Faktörler, Tasarım, Geliştirme Ortamı, Programlama, Program Tasarım, Birimler, Gönderme, Uygulama, Programlama, Kodlama, Ön-Tanımlama, Karmaşıklık, Bileşenleri, Çevre, Mekanizmalar, Destekleyici Belgeler, Geribildirim, Test Yöntemleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bilgisayar oyunları gelişimini anlar.
2) Bilgisayar oyunları tasarlayabilir.
3) Bilgisayar oyunları geliştirebilir.
4) Bilgisayar oyunlarını test etmek ve belgeleme becerisine sahip olur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersi öğrencilere tanıtmak Designing games Tynan Sylvester © 2013 Published by O’Reilly Media, Inc. ISBN: 978-1-449-33793-3 Beginning 3D Game Development with Unity 4: All-in-One, Multi- Platform Game Development Copyright © 2013 by Sue Blackman ISBN-13 (pbk): 978-1-4302-4899-6 ISBN-13 (electronic): 978-1-4302- 4900-9
2) Video oyunlarının tarihi, oyun türleri Designing games Tynan Sylvester © 2013 Published by O’Reilly Media, Inc. ISBN: 978-1-449-33793-3 Beginning 3D Game Development with Unity 4: All-in-One, Multi- Platform Game Development Copyright © 2013 by Sue Blackman ISBN-13 (pbk): 978-1-4302-4899-6 ISBN-13 (electronic): 978-1-4302- 4900-9
3) Oyun endüstrisi Designing games Tynan Sylvester © 2013 Published by O’Reilly Media, Inc. ISBN: 978-1-449-33793-3 Beginning 3D Game Development with Unity 4: All-in-One, Multi- Platform Game Development Copyright © 2013 by Sue Blackman ISBN-13 (pbk): 978-1-4302-4899-6 ISBN-13 (electronic): 978-1-4302- 4900-9
4) • Eğlence kuramı: eğlence nedir? Designing games Tynan Sylvester © 2013 Published by O’Reilly Media, Inc. ISBN: 978-1-449-33793-3 Beginning 3D Game Development with Unity 4: All-in-One, Multi- Platform Game Development Copyright © 2013 by Sue Blackman ISBN-13 (pbk): 978-1-4302-4899-6 ISBN-13 (electronic): 978-1-4302- 4900-9
5) • Oyun tasarım ekipleri ve süreçleri Designing games Tynan Sylvester © 2013 Published by O’Reilly Media, Inc. ISBN: 978-1-449-33793-3 Beginning 3D Game Development with Unity 4: All-in-One, Multi- Platform Game Development Copyright © 2013 by Sue Blackman ISBN-13 (pbk): 978-1-4302-4899-6 ISBN-13 (electronic): 978-1-4302- 4900-9
6) • Seviye tasarımı Designing games Tynan Sylvester © 2013 Published by O’Reilly Media, Inc. ISBN: 978-1-449-33793-3 Beginning 3D Game Development with Unity 4: All-in-One, Multi- Platform Game Development Copyright © 2013 by Sue Blackman ISBN-13 (pbk): 978-1-4302-4899-6 ISBN-13 (electronic): 978-1-4302- 4900-9
7) Modelleme Designing games Tynan Sylvester © 2013 Published by O’Reilly Media, Inc. ISBN: 978-1-449-33793-3 Beginning 3D Game Development with Unity 4: All-in-One, Multi- Platform Game Development Copyright © 2013 by Sue Blackman ISBN-13 (pbk): 978-1-4302-4899-6 ISBN-13 (electronic): 978-1-4302- 4900-9
8) ARA SINAV Designing games Tynan Sylvester © 2013 Published by O’Reilly Media, Inc. ISBN: 978-1-449-33793-3 Beginning 3D Game Development with Unity 4: All-in-One, Multi- Platform Game Development Copyright © 2013 by Sue Blackman ISBN-13 (pbk): 978-1-4302-4899-6 ISBN-13 (electronic): 978-1-4302- 4900-9
9) İnsanbilgisayar etkileşimi (HCI) ve arayüz tasarımı Designing games Tynan Sylvester © 2013 Published by O’Reilly Media, Inc. ISBN: 978-1-449-33793-3 Beginning 3D Game Development with Unity 4: All-in-One, Multi- Platform Game Development Copyright © 2013 by Sue Blackman ISBN-13 (pbk): 978-1-4302-4899-6 ISBN-13 (electronic): 978-1-4302- 4900-9
10) Bilgisayar grafikleri, çarpışma algılama, aydınlatma ve animasyon Designing games Tynan Sylvester © 2013 Published by O’Reilly Media, Inc. ISBN: 978-1-449-33793-3 Beginning 3D Game Development with Unity 4: All-in-One, Multi- Platform Game Development Copyright © 2013 by Sue Blackman ISBN-13 (pbk): 978-1-4302-4899-6 ISBN-13 (electronic): 978-1-4302- 4900-9
11) Oyun komut dosyası ve programlama Designing games Tynan Sylvester © 2013 Published by O’Reilly Media, Inc. ISBN: 978-1-449-33793-3 Beginning 3D Game Development with Unity 4: All-in-One, Multi- Platform Game Development Copyright © 2013 by Sue Blackman ISBN-13 (pbk): 978-1-4302-4899-6 ISBN-13 (electronic): 978-1-4302- 4900-9
12) Oyun veri yapıları ve algoritmaları Designing games Tynan Sylvester © 2013 Published by O’Reilly Media, Inc. ISBN: 978-1-449-33793-3 Beginning 3D Game Development with Unity 4: All-in-One, Multi- Platform Game Development Copyright © 2013 by Sue Blackman ISBN-13 (pbk): 978-1-4302-4899-6 ISBN-13 (electronic): 978-1-4302- 4900-9
13) Yapay zeka Designing games Tynan Sylvester © 2013 Published by O’Reilly Media, Inc. ISBN: 978-1-449-33793-3 Beginning 3D Game Development with Unity 4: All-in-One, Multi- Platform Game Development Copyright © 2013 by Sue Blackman ISBN-13 (pbk): 978-1-4302-4899-6 ISBN-13 (electronic): 978-1-4302- 4900-9
14) Oyun testi Designing games Tynan Sylvester © 2013 Published by O’Reilly Media, Inc. ISBN: 978-1-449-33793-3 Beginning 3D Game Development with Unity 4: All-in-One, Multi- Platform Game Development Copyright © 2013 by Sue Blackman ISBN-13 (pbk): 978-1-4302-4899-6 ISBN-13 (electronic): 978-1-4302- 4900-9
15) Final Sınavı Designing games Tynan Sylvester © 2013 Published by O’Reilly Media, Inc. ISBN: 978-1-449-33793-3 Beginning 3D Game Development with Unity 4: All-in-One, Multi- Platform Game Development Copyright © 2013 by Sue Blackman ISBN-13 (pbk): 978-1-4302-4899-6 ISBN-13 (electronic): 978-1-4302- 4900-9

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Unity in Action
Multiplatform Game Development in C#
JOSEPH HOCKING
©2015 by Manning Publications Co.
ISBN: 9781617292323
Diğer Kaynaklar: Designing games
Tynan Sylvester
© 2013 Published by O’Reilly Media, Inc.
ISBN: 978-1-449-33793-3

Beginning 3D Game Development with Unity 4: All-in-One, Multi-Platform Game Development
Copyright © 2013 by Sue Blackman
ISBN-13 (pbk): 978-1-4302-4899-6
ISBN-13 (electronic): 978-1-4302-4900-9

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular.
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir.
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular.
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir.
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Projeler 1 % 50
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 80
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 20
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Proje 1 40 40
Ödevler 1 40 40
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 165