Radyo ve Televizyon Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MSPY210 | ||||||||
Ders İsmi: | Spor ve Medya İlişkisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. KENAN BAŞARAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AHMET ZEKİ ORTA Öğr.Gör. SERKAN ALPYAGİL Dr.Öğr.Üyesi DİLEK YALÇIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Spor ve medyanın çok disiplinli yönleri ile anlatmak. Diğer bilimlerle ilişkisini öğrencinin analitik düşünce yeteneğini geliştirerek göstermek. Sunum tekniklerinin günümüz Dünya'sındaki yeri. |
Dersin İçeriği: | Spor ve Medya kavramlarının açıklanması, Spor ve Medya'nın sosyal yönden tahlili. Sporun fert ve toplumsal açıdan önemi. Kitle iletişim araçlarının ( tv, gazete, radyo, dergi ve benzeri ) sporun tanıtımı ve kitlelerle yaygınlaştırılmasındaki görevleri, etkileri ve kullanımı, Türkiye'de spor medyasının incelenmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Medyanın gündem belirleme süreci | |
2) | Spor Ve Medyanın Diğer Bilimlerle İlişkisi | |
3) | Gündem belirleme ve spor | |
4) | Spor gazeteciliği | |
5) | Spor gazeteciliği bağlamında etik | |
6) | Spor haberlerinin unsurları | |
7) | Sporda halkla ilişkiler süreci | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Sporda medyanın rolü | |
10) | Spor olayları ve televizyon | |
11) | Kitle iletişim araçları ve spor | |
12) | Medyada spor servisleri ve Yeni Medya | |
13) | Türk spor medyasının tarihsel süreçleri | |
14) | Konuların Gözden Geçirilmesi | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Pedersen P, Thibault L. (2014). Contemporary Sport Management. 5th. Edition, Human Kinetics, USA. |
Diğer Kaynaklar: | Pedersen P, Thibault L. (2014). Contemporary Sport Management. 5th. Edition, Human Kinetics, USA. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) İletişim bilimi ve kendi alanıyla (radio-TV) ilgili yeterli altyapıya sahiptir. | ||||
5) Bireysel olarak ve takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. | ||||
6) Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | ||||
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı anlama bilgisine sahiptir. | ||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim bilimi ve kendi alanıyla (radio-TV) ilgili yeterli altyapıya sahiptir. | |
5) | Bireysel olarak ve takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. | |
6) | Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı anlama bilgisine sahiptir. | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 590 |